بیش‌فعالی آخر دوره شورای شهر و شهرداری فشل

شورای شهر تهران چهار سال کار نکردن را با برخی رفتارهای مشکوک در هفته‌های پایانی جبران می‌کند.

به گزارش راه شلمچه، در این زمینه جهان‌نیوز در گزارشی با‌ اشاره به انتخاب 3 شهردار در طول 4 سال خاطرنشان کرد: آخرین شهردار(حناچی) در ابتدای حضور پرسروصدا داشت. اما بعد از مدتی شهردار اصلاح‌طلب به مدیریت نمایشی با طرح‌هایی همچون دوچرخه‌سواری رو آورد. موضوعی که حتی از سوی «غلامحسین کرباسچی» و‌ «محسن ‌هاشمی» مورد نقد قرار گرفت که با دوچرخه‌سواری یک هزارم از موضوع حمل‌ونقل عمومی و آلودگی شهری حل نمی‌شود. این درحالی بود که پایتخت با مشکل اتوبوس‌های فرسوده و آلاینده رو‌به‌رو بود.

از سوی دیگر در حوزه عمرانی و شهری چندان کار خاصی را در تهران مشاهده نکردیم. درحالی که در دوره مدیریت قالیباف در شهرداری تهران طرح‌های مختلف عمرانی که امروز هر کدام به نمادی برای شهر تهران تبدیل شده‌اند کلید خورد و به نتیجه رسید و مترو تهران رشد قابل توجهی داشت اما در این دوران اصلاح‌طلبان بیشتر وقت خود را صرف کارهای نمایشی مانند دوچرخه یا تغییر اسامی ‌معابر شهر تهران کردند. به‌نظر می‌رسد شهرداری سعی کرده قصور مدیریتی خود در ساخت و سازوکارهای عمرانی شهر تهران را با تاکتیک «حرف درمانی»‌ رفت‌و‌روب کند که به پول‌پاشی‌های عجیب برای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جهت تبلیغ خود اقدام کرده است. اخیرا اسنادی از قرارداد شهرداری توسط یک واسط با برخی رسانه‌های حوزه شهری و شبکه‌های مجازی برملا شد که طی آن پول قابل توجهی برای این امر اختصاص داده شده بود که حتی با انتقاد برخی اصلاح‌طلبان روبه‌رو شد.

 یک خبرنگار اصلاح‌طلب در این‌باره نوشت: «چنین شهردار خسته، بی‌عمل و بی‌کارنامه‌ای باید هم میلیارد میلیارد پول‌پاشی کند تا پروپاگاندای ناشیانه‌ راه بیندازد بلکه شهروندان تصور کنند بادمجان هم میوه است.»
در حالی شهرداری تهران جهت تبلیغ خود این‌چنین پول خرج کرده است که زمانی عنوان می‌کرد برای مناسبت‌های مذهبی و انقلابی از جمله ایام سوگواری محرم بودجه‌ای ندارد و حتی پول نصب پارچه سیاه را هم ندارد.

حالا در آخرین روزهای مدیریت اصلاح‌طلبان در شورای پنجم اعضای شورا چوب حراج را به اموال شهر زده و با واگذاری املاک با شرایط ویژه موافقت کرده‌اند اما برخی منتخبین شورای ششم می‌گویند این مصوبات به ضرر تهران است و باید متوقف یا ابطال شود.

در همین رابطه «علی اعطا»، سخنگوی شورا در مقام مخالف این لایحه گفت: «چرا در این جلسات پایانی و با این سرعت همکاران گرامی ‌در شهرداری می‌خواهند مجوزهایی که شبهه‌برانگیز است از شورای شهر بگیرند؟»

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار