بیژن مقدم مدیر کاخ نیاوران شد

با حکم قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یک چهره رسانه‌ای و سیاسی به مدیریت مجموعه تاریخی کاخ نیاوران منصوب شد.                                

ببه گزارش راه شلمچه، یژن مقدم، مدیر مسؤول سایت «الف» که بیشتر چهره‌ای سیاسی و رسانه‌ای است، با حکم علی دارابی ـ قائم‌مقام وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و معاون میراث فرهنگی ـ به عنوان مدیر جدید مجموعه فرهنگی ـ تاریخی نیاوران منصوب شد. پیش از او، مریم جلالی این مسؤولیت را به عهده داشت که پس از مدتی به عنوان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب شد.

   

در سوابق بیژن مقدم، آن‌چنان که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرده، آمده است: «او دانش‌آموخته رشته ارتباطات است و در شورای سردبیری روزنامه رسالت عضویت داشته و سردبیری خبرگزاری فارس، مدیرعاملی مؤسسه فرهنگی جام جم و مدیریت سایت خبری الف را نیز بر عهده داشته است.

   

او همچنین سابقه عضویت در شورای راهبردی شبکه چهار سیما، سردبیری مجله گردشگری «جهانگردان»، کمیته تدوین و اصلاح قانون مطبوعات و نظام جامع رسانه‌ای کشور، عضویت در هیات داوران جشنواره‌های رسانه‌ای و کمیته رتبه‌بندی سایت‌های خبری را در کارنامه خود دارد.»

   

به گزارش ایسنا، مجموعه نیاوران از زمان قاجارها پایه‌گذاری شد و در زمان محمدرضا پهلوی بخش‌هایی به آن اضافه شد و به نوعی اقامتگاه خانوادگی به شمار می‌آمد. این مجموعه پس از انقلاب از سوی مردم محافظت شد و در سال ۱۳۶۰ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده شد. درهای کاخ نیاوران از حدود سال ۱۳۶۵ به روی مردم برای بازدید عمومی باز شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار