تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی، در گرو پیشبرد اهداف و آرمان بسیج

عضو شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی: ایران اسلامی در کوران جنگ ها، حوادث و فتنه ها با تکیه بر سرمایه های عظیمی همچون بسیج، جهانیان را مقهور اراده خلل ناپذیر و عزم راسخ خود کرد.

به گزارش راه شلمچه، حسین امیدی؛ مدیر همکاری ها و ارتباطات علمی و بین‌المللی دانشگاه فرهنگیان کشور و عضو شورای جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در یادداشتی "به مناسبت هفته بسیج"، نوشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پدیده ای شگرف در جهانی بود که در سیطره ی مادیگرایی روزافزون گرفتار آمده و در مردابی از  شهوات و نفسانیات دست و پا میزد.

غلبه ی اراده ی حق که برخاسته از نگرش توحیدی با مرکزیت شریعت حقه ی منشعب از تفکر امامت محور، عینیت یافت در چنین عهد پر تلاطمی، در سرزمینی با ریشه های محکم فرهنگی و اعتقادی که دوران سلطنت مزدوران نظامهای امپریالیستی آن را گرفتار بحران هویت کرده بود، به مرکز توجه و کانون خصومت دشمنانی مبدل گشت که به اتفاق، خواهان زوال و نابودی این نهضت بیدارگرانه در جهان گرفتار شده در طاعون سیاه خودپرستی و جاهلیت مدرن بودند.

با این اوصاف، آنچه که در تمامی سالهای تداوم این نهضت و بقاء نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته این پایداری را تحقق ببخشد، اتکاء انقلاب به مردمی است خداباور و شریعت محور که با بسیج عده و امکانات خود همواره در برابر ناملایمات و دشمنیهای پی در پی و چالشهایی که در مسیر بقاء و رشد و بالندگی این نظام از سوی معاندان و ستیزه جویان استکباری و عوامل و مزدوران ایشان رخ میداده ایستادگی نموده و بر موانع و مشکلات با اراده ای مستحکم برخاسته از نیروی ایمان فائق آمده اند.

بسیج مردمی با ماهیتی خودجوش از درون امت اسلامی ایران تبلور یافت و با به فعلیت در آوردن نیرو و توان بالقوه ی این نهضت، ذات غنی و ماهیت بالنده ی آن را به نمایش گذاشت و چه در آن زمان که آیین و کیان و خاک و ناموس این سرزمین مورد تهاجم قرار گرفت و چه در دوران سازندگی و پس از آن و اینک در آغازین سالهای گام دوم انقلاب توانسته است نمایشی حیرت زا و خیره کننده از پشتوانه ی مردمی این نظام مقدس باشد.

اینک آنچه که میتواند موجب برکت و زایش و خیزش این لشگر مخلص خدا به تعبیر حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) در این عصر آخرالزمانی- باشد، انتقال کامل و تبیین جامع ارزشهای معنوی و آرمانهای متعالی این نظام الهی به نسلی است که موظفند مسئولیت پیشرفت و شکل گیری تمدن نوین اسلامی در کالبد این نظام را بر عهده گرفته، اعتلایش را با به اهتزار درآوردن پرچم توحیدی آن به نمایش بگذارند.

تربیت گام به گام نیروهایی باانگیزه و پرتوان، مقاوم و ثابت قدم، آگاه و بصیر که از توانی درخور برای حفظ و پیشبرد و تقویت دستاوردها و اهداف این نظام مقدس برخوردارند، نیازمند مهیاسازی زمینه ی مساعد، امکانات متناسب و آموزش و پرورش نسل مستعدی است که ضروری است با تبیین مفاهیم بنیادین، تثبیت هنجارها و تحلیف باورها و ارزشها و شناساندن مانعها و آشکارسازی زمینه های تحریف دستاوردها، به قابلیت و واجدیت لازم در جهت اکمال ماموریت مهم جامعه سازی بر اساس الگوهای ِآخرالزمانی مستعد ظهور عدالت جهانی، دست یابند.

در دورانی که خرقه پوشانی ریاکار به تدلیس مردمان میپردازند و دشمنان قسم خورده قوای شیطانی و نهایت مکر خویش را به کار میگیرند تا کفر ساحت حقیقت را بپوشاند و تشخیص سره از ناسره محال گردد، جدیت در دانش اندوزی و حکمت آموزی و رسیدن به آگاهی و به باور رساندن آن از طریق تثبیت و استحکام بخشی، امر واجبی است که کفایت آن با عینیت بخشی به توانمندیهای بسیج مردمی به عنوان قویترین و مطمئن ترین پشتوانه ی این نظام مقدس، میسر میگردد.

نیل به مقاصد و دسترسی به اهداف ارزشمند انقلاب اسلامی با تربیت گام به گام نیروهای انسانی که سرمایه ی ارزشمند ایران عزیزمان هستند، ممکن گشته و تجمیع قوا و بسیج استعدادهای پرورش یافته،این شجره ی طیبه را که از خون پاک شهیدان آبیاری شده و با همت مجاهدان صادق و راسخ تناور شده، بارور میسازد.
ارزیابی صحیح سرمایه ها و شناخت موقعیت، تحلیل دقیق داده ها و پردازش هوشمندانه ی آنها توسط نیروهای آموزش دیده ی بسیج که از انگیزه ای جدی و اراده ای محکم در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی برخوردارند، ارزشمندترین بعد جامعه ی برخاسته از انقلاب و در حرکت بر اساس الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی است که امامین انقلاب برای مسیر پیش روی آن ترسیم نموده اند.

و البته، بر اساس آنچه از سابقه ی عداوت ورزی دشمنان این انقلاب بر ما معین و مشخص است، نظام اسلامی باید نیروهای مخلص بسیج را همواره برای مقابله با هر نوع تهاجم و حمله ای در نبرد سخت و جنگ نرم در قالبهای پدافند عامل و غیرعامل در آمادگی کامل قرار داده و مانع هر نوع غافلگیری در برابر هجمه های مداوم نیروهای  دشمن متخاصم گردد.

همچنین، از مهمترین دستاوردهای بسیج مردمی، تربیت نیروهای داوطلب جهادی جوان، مومن و پرنشاط و اعزام ایشان به مناطق محروم و یا آسیب دیده بر اثر حوادث طبیعی است که کاستیهای احتمالی قوای حاکمیتی و دولتی را جبران نموده و در خدمات رسانی و امداد و بازسازی و آسیب زدایی از چهره ی این مناطق، نقشی در خور توجه و شایسته ی تقدیر را ایفا مینمایند.

و اینگونه است که انقلاب اسلامی ایران در کوران حوادث و دورانهای فتنه خیز با تکیه برسرمایه های عظیمی همچون بسیج مخلص و متعهد، توانسته است سرافرازانه و پیروزمندانه، معبرهای دشوار و صعب العبور را پشت سر گذاشته و با تکیه بر الطاف الهی و توکل و استقامت، متجاوزان را تنبیه و مجازات نموده، جهانیان را مقهور اراده ی خلل ناپذیر و عزم راسخ خود سازد.

انتهای پیام//

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار