امیدی:

آینده ایران در دستان نومعلمان است

مدیر بین الملل دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه، "معلم سر لوحه نظام تکاملی فکری انسان می باشد"، گفت: رشد، تعالی و اعتلای فرهنگ جامعه مرهون تلاش و کوشش معلمان و اساتید بزرگ است.

به گزارش راه شلمچه: آیین پایانی چهارمین همایش بین‌المللی "مولوی‌پژوهی''،  سه شنبه مورخ ۲۸ آذر ماه، در تالار بین المللی پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان برگزار گردید. 

در این همایش، که با حضور گسترده دانشجو معلمان اصفهانی برگزار گردید، حسین امیدی، مدیر امور بین الملل دانشگاه فرهنگیان، خاطر نشان کرد: بی‌تردید راز ماندگاری و عظمت معلمان در ذهن و قلب مردم همانا خلوص و صفای باطن آنهاست و قطعا جوشش چشمه‌سارهای زلال پویندگان راه سعادت و تکامل بشری حاصل مجاهدت‌های معلمان و مربیان فرزانه‌ای است که امانت‌دار انسان‌اند.

وی افزود: آینده ایران در دستان شما نومعلمان است، نسل آینده را شما آموزش می دهید و به برکت خون شهدا و تلاش شما عزیزان عظمت و بزرگی ایران روز به روز افزون می شود.

مدیر بین الملل دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: برای ساختن آینده درخشان و ایران قوی باید از بزرگان علم و هنر و ادب الگو بگیریم. ایمان دارم که حق بر باطل پیروز خواهد شد و تمدنی که ایرانیان ساخته اند و آنچه بزرگان زبان و ادب فارسی رقم زده اند؛ در آینده به پیروزی خواهد رسید.

مدیر بین الملل دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: ایران قوی را با تاسی از آموزه های قرآن، پیروی از منویات مقام معظم رهبری و با همدلی و همراهی شما خواهیم ساخت.


تعدی و تجاوز اسرائیل، نتیجه عدم وحدت کشورهای اسلامی بود


حسین امیدی، بخش دیگری ازسخنرانی خود را به وقایع کنونی تلخ فلسطین اشغالی و حمله رژیم کودک کش صهیونیستی به مردم بی پناه غزه اختصاص داد و خاطر نشان کرد: حمله به خاک فلسطین به نوعی تجاوز به تمام جهان اسلام است، لذا هیچ مسلمانی هم از نظر شرعی و دینی و هم از دیدگاه انسانی نمی تواند در برابر جنایتهای صهیونیست ها سکوت کند.باید اذعان کرد که گستاخی ها و تجاوزگری های صهیونیست ها علیه فلسطین و مردم غزه نتیجه عدم وحدت در جهان اسلام است.

وی اضافه کرد: چنین پایداری‌هایی از جنس مقاومت مردم غزه را باید اول ذیل کرامت و شرافت انسانی بررسی و معنا کرد. به تعبیری مردم غزه به خوبی از این تجربه تاریخی مطلع هستند که یا باید آوارگی را انتخاب کنند، یا زندگی در شرایط سخت در کشور و موطن خویش را.

مدیر بین الملل دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: کسی که آوارگی را می‌پذیرد به جایی می‌رود که ارزشی برای او قائل نیستند. چندین میلیون فلسطینی در جای‌جای دنیا پراکنده هستند که از حقوق اولیه نظیر مسکن، اشتغال، شهروندی و... محرومند. مردم غزه پذیرفتند که گرچه در خارج از شهرشان بمباران نیست، اما شأنیت و ارزشی جز یک پناهنده و آواره جنگ‌زده ندارند.»

امیدی در پایان  تاکید کرد: آنچه که به نظر می‌رسد این است، که مردم غزه، گرچه بیش هزاران شهید تقدیم مقاومت کردند، اما فاتحان این نبرد هستند و صهیونیست‌ها را در اصلی‌ترین هدفشان یعنی تصاحب کامل غزه و نابودی اندیشه مقاومت ناکام گذاشتند.

شایان ذکر است: که چهارمین همایش بین المللی مولوی پژوهی با همکاری گسترده دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه اصفهان برگزار گردید و امید است که برگزاری این قبیل برنامه ها، راهبرد و خط مشی برای افزایش همکاری دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه های مادر کشور باشد.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار