فعالیت های بین المللی دانشگاه فرهنگیان، در سالی که گذشت

برخی از مهمترین اقدامات یکساله مدیریت امور بین الملل دانشگاه فرهنگیان کشور در این حوزه اعلام شد.

به گزارش راه شلمچه: "حسین امیدی"، مدیر امور بین الملل دانشگاه فرهنگیان کشور، در یادداشتی از کارنامه فعالیت های خود در 12 ماه اخیر رونمایی کرد و با ذکر مطلبی بعنوان مقدمه گفت: تقویت روابط علمی بین المللی دانشگاه فرهنگیان فرصتی برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های نظام تربیت معلم کشور است.

 وی در ادامه می افزاید: در دنیای امروز، رویدادهای بین المللی نقش بسزایی در ارتقای جایگاه و وجهه جهانی کشورها و نهادها ایفا می کنند، به همین دلیل دولت ها تلاش می کنند تا با ایجاد زمینه حضور نمایندگان خود در همایش ها وکنفرانس های بین المللی توانمندی ها، نوآوری ها و ظرفیت های خود را به مخاطبان جهانی معرفی کنند.

امیدی سپس افزود: برخی دیگر از کشورها جهت کسب امتیاز میزبانی رویدادهای بین المللی ورزشی، سیاسی و علمی با کدیگر رقابت می کنند و با تبلیغات فراوان و صرف هزینه هنگفت، پیشرفت های خود را به جهان نشان می دهند. در حوزه تعلیم و تربیت نیز میزبانی رویدادهای علمی بین المللی و اعزام هیات به خارج از کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است و وزن 10 درصدی فعالیت های بین المللی در شاخص رتبه بندی دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیانگر اهمیت این موضوع است.

از این روی، مدیریت امور بین الملل دانشگاه فرهنگیان با درک این مهم و در راستای تحقق مفاد اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند اسلامی ایرانی پیشرفت ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و با رعایت قوانین و مقررات در حوزه میزبانی رویدادهای بین المللی، میزبانی حضوری و مجازی از مهمانان خارجی و اعزام هیات به خارج از کشور جهت حضور پر رنگ و تاثیرگذار در عرصه جهانی تربیت معلم اقداماتی را انجام داده است.

فعالیت ها:

از این میان می توان به:

- حضور موثر مدیر امور بین الملل دانشگاه در هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران به کنفرانس فرهنگ و آموزش هنر در کشور امارات متحده عربی در بهمن ماه 1402،

- برنامه ریزی جهت اعزام اساتید جهت تدریس در کرسی های آموزش زبان فارسی دانشگاه های ترکیه، مغولستان و ...،

-میزبانی رویدادهای بین المللی از جمله "جشنواره بین المللی علم پویا ،

-"همایش مطالعات قرآنی و سیره نبوی از منظر اروپاییان"،

-"ادبیات مقاومت به 3 زبان فارسی، انگلیسی و عربی"،

-"مولوی پژوهی"، "کنفرانس یاددهی و یادگیری الکترونیکی با تاکید بر یادگیری ارتقایافته به کمک فناوری، 

-"کرسی هم اندیشی بین المللی غزه"،

- برگزاری 40 کارگاه توانمندسازی ارتباطات علمی بین المللی با استفاده از ظرفیت اساتید ایرانی دانشگاه های معتبر ایرانی و خارجی در چارچوب قوانین و مقررات و میزبانی حضوری و مجازی از شخصیت های برجسته علمی در حوزه های تخصصی از کشورهای همسایه و همسو به ویژه کشورهای جهان اسلام، از جمله برنامه های مدیریت امور بین الملل در سال 1402 اشاره کرد.

پیش بینی می شود، که با لطف الهی و حمایت آقای دکتر رجبعلی برزویی، ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان، همکاری مدیریت های امور پردیس های استانی و تعاملات و مناسبات بین المللی دانشگاه در سال آینده شاهد پیشرفت این‌ مدیریت‌ در سال آینده باشیم و از این فرصت مطلوب جهت معرفی اصالت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی، پیشرفت کشور در حوزه تربیت معلم و کمک به دیپلماسی کلان جمهوری اسلامی ایران درعرصه های جهانی استفاده نماییم.


انتهای پیام//

اگر خوشت اومد لایک کن
4
آخرین اخبار