به همت امور بین الملل دانشگاه فرهنگیان صورت گرفت:

حضور اندیشمندان جهان اسلام، در کرسی هم اندیشی غزه

کرسی هم اندیشی بین المللی در حمایت از مردم مظلوم غزه، با حضور اندیشمندان ملی و بین المللی برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه: کرسی هم اندیشی بین المللی در محکومیت جنایات صهیونیستها و حمایت از مردم مظلوم غزه با حضور اندیشمندان ملی و بین المللی، به همت مدیریت امور بین الملل دانشگاه فرهنگیان کشور و  با همکاری مدیریت امور پردیس های استانی دانشگاه در خراسان رضوی روز سه شنبه 1402/11/03 برگزار شد و از ساعت 18 الی 20 ادامه داشت.

این مراسم که  با استقبال پر شور مخاطبان، در  تالار شهید سلیمانی در مشهد مقدس برگزار گردید، علاقه مندان از سراسر کشور نیز  با استفاده از ظرفیت فضای مجازی از این رویداد بین المللی بهره مند شدند.

حسین امیدی، مدیر امور بین الملل دانشگاه فرهنگیان، در رابطه با این رویداد بین المللی گفت: برگزاری چنین رویدادهایی در راستای اندیشه مترقی امام و رهبری و همچنین آرمان ملت فلسطین است.

وی همچنین، از برگزاری همایش بین المللی با عنوان "دانشگاه تمدن ساز، طوفان الاقصی و شکست ترمیم ناپذیرصهیونیسم" با حضور نمایندگان محور مقاومت خبر داد.

در این نشست، جمع زیادی از نخبگان، اندیشمندان حوزه و دانشگاهی از ایران و همچنین چندین کشور اسلامی در حمایت از مردم مظلوم غزه، بصورت حضوری و مجازی شرکت داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین  حجت گنابادی نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت خراسان رضوی در سخنانی از اهتمام مدیرانی که با ابتکار عمل چنین رویدادهایی را برگزار می کنند قدردانی کرد و گفت: از اینکه چنین دغدغه‌ای در میان فعالان دانشگاهی و حوزوی ما صورت پذیرفته جای مسرت و خوشحالی است. مسئله فلسطین از آغاز نهضت حضرت امام رحمت الله به عنوان یک آرمان مطرح شد و دستاوردهای فلسطین از آغاز پیروزی انقلاب تا به امروز در مقایسه با همه تاریخ فلسطین قابل مقایسه نیست.

این مقام روحانی در خراسان رضوی افزود:  همکاری دانشگاهیان و حوزویان نقشه راه عملیاتی است و مسئله فلسطین و غزه امروز نباید به دانشگاه علوم سیاسی محدود گردد، بلکه دانشگاه‌های مربوط به حوزه تربیت معلم به سهم علمی خود وارد موضوع غزه شوند. باید در فعالیت‌های مشترک با دانشگاه‌های منطقه به همکاری‌های مشترک پژوهشی و آموزشی در مسئله فلسطین و غزه برسیم.

در ادامه چندی تن از اندیشمندان ملی و بین المللی دیگر، به شرح زیر به ایراد سخنان خود پرداختند:

- آیت الله  سید حسن طباطبایی مدرس حوزه علمیه خراسان رضوی، در موضوع مسئولیت پذیری ادیان دربرابر مردم مظلوم غزه،

- حجت الاسلام سیدمحسن موسوی جزایری، مدیر مرکز اسلامی زامبیا، در موضوع دنیای قبل و بعد از 7 اکتبراز منظر تحولات دینی

- غلامرضا حسنی، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی و رئیس اندیشکده جمعیت، در موضوع غزه در آتش جهل مدرن

- علامه سید شهنشه حسین نقوی، مدیر باب العلم دارالتحقیق کراچی پاکستان، در موضوع سازمانهای بین المللی وحقوق بشری و رسالت آنها درغزه

-محمد خلیل زاده، دبیر کانون دانشگاهیان در موضوع رسالت مهندسان و پزشکان در حمایت از مردم غزه           

 

-در پایان این مراسم، بیانیه مجمع اندیشمندان آزادیخواه قرائت شد.


انتهای پیام//

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار