کشورهای همسایه علاقمند به الگو برداری از ظرفیتِ تربیت معلم ایران هستند

مدیر ارتباطات علمی و بین المللی دانشگاه فرهنگیان کشور، با اشاره به گنجایش این دانشگاه، بعنوان بزرگترین دانشگاه تربیت معلم جهان، خواهان گسترش همکاری با کشورهای همسایه شد.

به گزارش راه شلمچه، چهاردهمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین الملل موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری،(با محوریت دیپلماسی علمی) به میزبانی دانشگاه پیام نور و با حضور مدیران و معاونان بین الملل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری برگزار شد.


 حسین امیدی، مدیر همکاری ها و ارتباطات علمی و بین المللی دانشگاه فرهنگیان ضمن حضور در این رویداد و تشریح برخی از مهمترین برنامه های بین المللی دانشگاه فرهنگیان، گفت: که توسعه بین المللی جز با همکاری، تعامل و حمایت همه جانبه تحقق نمی یابد و دانشگاه ها با همکاری یکدیگر می توانند موفقیت های بیشتری را کسب کنند.

امیدی در حاشیه این نشست، با "محمدرضا محمدزاده عطار"، معاون ارتباطات بین المللی مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، "وحید حدادی"، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و حجت الاسلام و المسلمین "محسن قمی"، معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، ایجاد رشته آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (آزفا) و ثبت ویژگی منحصر به فرد دانشگاه فرهنگیان،(به عنوان بزرگترین دانشگاه تربیت معلم جهان از حیث دانشجومعلم در کتاب رکوردهای گینس)، از جمله برنامه های مدیریت همکاری ها و ارتباطات علمی و بین المللی دانشگاه فرهنگیان کشور بود.

وی، گسترش همکاری با کشورهای همسایه را مهم خواند و گفت بسیاری از کشورهای همسایه و همسو علاقه مند هستند از ظرفیت تربیت معلم ایران الگوبرداری کنند.

همچنین نماینده دانشگاه فرهنگیان در حاشیه این مراسم، در گفتگو با "محمدرضا محمدزاده عطار"، معاون ارتباطات بین المللی مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری،  با اشاره به نقش موثر تعاملات بین المللی و گسترش دیپلماسی علمی در پیشبرد اهداف کشور گفت: دانشگاه های ایران دارای ظرفیت های بالقوه و اساتید بسیار توانمندی است که می تواند از این پتانسیل در جهت تعامل گسترده بهره مند شوند.

امیدی خاطر نشان کرد: این نشست ها فرصت بسیار خوبی برای افزایش هم افزایی و اهتمام بیشتر برای گسترش فعالیت های بین المللی است.


اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار