خجسته‌مهر:

جامعه علمی و پژوهشی کشور منتظر خبرهای خوب باشد

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به ارزش بیش از ۲۷۵ میلیون دلاری و ۱۶ میلیارد تومانی ۴ قرارداد و یادداشت تفاهم با جهاد دانشگاهی، گفت: جامعه علمی و پژوهشی کشور منتظر خبرهای خوب در خصوص فراخوان مشارکت های فناورانه با مجموعه شرکت ملی نفت ایران باشد.

به گزارش راه شلمچه، محسن خجسته‌مهر در حاشیه آیین امضای ۴ قرارداد و یادداشت تفاهم فناورانه با جهاد دانشگاهی که صبح امروز (دوشنبه ۶ دی ماه) در نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: شرکت ملی نفت ایران عزمی راسخ در به کارگیری پژوهش های راهبردی در صنایع بالادستی نفت دارد و از این مهم غفلت نخواهد کرد.

وی با اشاره به ارزش بیش از ۲۷۵ میلیون دلار و ۱۶ میلیارد تومانی ناشی از امضای ۴ قرارداد و یادداشت تفاهم با جهاد دانشگاهی، گفت: جامعه علمی و پژوهشی کشور منتظر خبرهای خوبی در خصوص فراخوان مشارکت های فناورانه با مجموعه شرکت ملی نفت ایران باشند.

خجسته مهر اظهار کرد: به زودی فراخوان مربوط به استفاده از تمامی ظرفیت های پژوهشی و علمی وزارت نفت اعم از پارک علمی و فناوری، پژوهشگاه و دانشگاه صنعت نفت در راستای مشارکت با دیگر نهادهای علمی منتشر خواهد شد.

* آغاز مطالعات فناورانه استحصال هلیوم

معاون وزیر نفت از آغاز مطالعات فناورانه جهت اجرای طرح بزرگ استحصال هلیوم از میدان مشترک پارس جنوبی خبر داد و گفت: مقدمات مربوط به این مهم انجام شده و مقرر شده است تا از ظرفیت علمی شرکت های فناورانه در این خصوص استفاده کنیم.

وی استفاده از توان شرکت های فناورانه در فعال کردن چاه های کم بازده را به عنوان یکی از راهبردهای مطالعاتی شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد و افزود: مقرر شده است تا هزینه های مربوط به این قرارداد از محل افزایش تولید همین چاه ها و در قالب قراردادی با بستر مناسب پرداخت شود.

 * ۱۷ حلقه چاه تولیدی در آزادگان جنوبی عملیاتی می شود


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه در خصوص طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی نیز گفت: توسعه این میدان در قالب قراردادی به ارزش ۵.۶ میلیارد دلار هم اکنون از سوی یک شرکت ایرانی در حال انجام است‌.

وی افزود: تا پایان امسال ۱۷ حلقه چاه تولیدی این میدان وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

به گفته خجسته مهر، در حوزه توسعه میدان آزادگان شمالی نیز مذاکره با چند شرکت خارجی ادامه دارد.

معاون وزیر نفت اظهار امیدواری کرد: با برنامه های در دست انجام، عملیات توسعه میدان مشترک آزادگان جنوبی تا سال ۱۴۰۲ خاتمه یابد.

* ثبت رکورد تولید ۷۰۵ میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی 

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه با اشاره به ثبت رکورد تولید ۷۰۵ میلیون مترمکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی برای نخستین بار در کشور گفت: دستیابی به این رکورد ماحصل تکمیل فازهای ناتمام و اجرای طرح های مربوط به نگهداشت توان تولید بوده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت لایه نفتی پارس جنوبی نیز گفت: عملیات اجرایی توسعه این بخش در مرحله تصویب خواهی است و به زودی پیمانکار طرح با تنفیذ قرارداد، کار خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران،  قرارداد میان شرکت ملی نفت و جهاد دانشگاهی برای توسعه طرح های نفت و گاز امضا شده که ارزشی بالغ بر ۲۷۵ میلیون دلار دارد. 



 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار