جدایی مهناز از یاسین؛ فیلم‌نامه‌ای برای فریب یک ملت

خانم بازیگر ترجیح می‌دهد کیلومترها دورتر با پول این ملت خوش‌گذرانی کند و هرازگاهی اشک تمساحی بریزد تا برای خود اعتباری بخرد. 

به گزارش راه شلمچه، مهناز افشار در روز مرد، بار ديگر خبر ازدواج مجدد با همسرش یاسین رامین را منتشر کرد. مهناز افشار شاید در دنیای بازیگری یک بازیگر خوب باشد اما در دنیای حقیقی یک بازیگر فوق‌العاده است. او می‌تواند ۸۰ میلیون نفر را فریب دهد و در آخر چنان ژست مظلومانه بگیرد تا همه گمان کنند، اوست که مورد ظلم قرار گرفته است. مهناز افشار در سال ۹۳ با یاسین رامین ازدواج کرد. ازدواجی که در سال ۱۳۹۸ منجر به طلاق شد.

 

اما یاسین رامین کیست؟

یاسین رامین فرزند محمد‌علی رامین، مشاور مطبوعاتی احمدی‌نژاد از کارمندان سابق پیمانی جمعیت هلال احمر بوده که در تاریخ 24 دی سال 86 از سوی مدیرعامل وقت سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در حالی که فقط ۲۵ سال داشت به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت رشد معرفی و کمتر از دوسال بعد توسط مجمع عمومی فوق‌العاده به عنوان مدیرعامل شرکت رشد انتخاب شد.

 

بنا به گفته محسن ضیایی مديرعامل اسبق جمعیت هلال احمر کشور، یکی از دلایل انتخاب یاسین رامین به مدیرعاملی شرکت رشد، قوانین کشور آلمان است که طبق آن هر شرکتی که دراین کشور فعالیت می‌کند، باید تحت نظارت و مسئولیت یکی از اتباع آلمان باشد و با توجه به تابعیت آقای رامین مسئولیت شرکت به ایشان سپرده شد.

 

رشد یکی از شرکت‌های وابسته به هلال‌احمر بود که از آلمان تجهیزات پزشکی و دارو خریداری و وارد ایران می‌کرد. ۶۵ درصد سهام این شرکت در اختیار هلال احمر و ۳۵ درصد در اختیار سهامداران محلی بود که می‌توانستند بر اقدامات شرکت نظارت داشته باشند.

 

از اولین اقدامات رامین خرید ۳۵ درصد سهام باقی‌مانده و انتقال ۱۰۰ درصد سهام به شرکت هلال احمر بود که با این اقدام توانست خود را از بند نظارت سهامداران محلی که پیش از این امانت‌داری خود را نسبت به هلال احمر ثابت کرده بودند رها و کار را برای اقدامات مخفیانه خود آسان سازد.

 

یکسال بعد از تعیین رامین به عنوان مدیرعامل شرکت رشد در آلمان، مدیرعامل وقت سازمان تدارکات پزشکی طی نامه‌ای از او می‌خواهد یک نسخه از صورت‌های مالی شرکت را به این سازمان ارسال کند و این درخواست در تاریخ 25 خرداد سال 90 و 28 تیر همان سال تکرار می‌شود.

 

جالب اینکه رامین هیئت اعزامی سازمان تدارکات برای بررسی وضعیت شرکت رشد را نمی‌پذیرد و نهایتاً در تاریخ 20 فروردین سال 91، مدیرعامل وقت سازمان تدارکات پزشکی او را برای مشخص شدن وضعت نهایی شرکت به تهران فرا می‌خواند.

 

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان و عدم همکاری رامین با صاحب اصلی سرمایه، یعنی سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر باعث می‌شود این سازمان در ۳۰ خرداد ۱۳۹۱، طی نامه ای رسمی رامین را از هرگونه اقدام تجاری ممنوع سازد و یک نفر را برای حسابرسی به اسناد به آلمان می‌فرستد اما یاسین رامین با او همکاری نکرده و حتی محل نگهداری اسناد را به او نمی‌گویید.

 

۳ ماه پس از خلع ید رامین، او خودروی جگوار شرکت رشد را به مبلغ ۱۸ هزار یورو می‌فروشد و مدعی است که به دلیل پرداخت بدهی‌ها این ماشین را فروخته است اما باز پولی پرداخت نمی‌شود و در همین اثنا سازمان هلال احمر از شرکت رشد درخواست می‌کند محموله پلانگر انسولین را که بابت آن ۸۷۳ هزار یورو پرداخت شده است را به ایران بفرستد اما رامین با استناد به نامه سازمان، خود را ممنوع المعامله می‌خواند و مشخص می‌شود این مبلغ را به جای واریز به حساب شرکت آلمانی به حساب ریالی خود در کرج واریز کرده است.

 

سازمان تدارکات پزشکی که از رفتارهای رامین به تنگ آمده بود، در تاریخ پنج اسفند سال 92 فرد جدیدی را به عنوان مدیرعامل شرکت رشد منصوب می‌کند. رامین که قرار بوده آبان سال 93 با مدیرعامل جدید شرکت برای انجام مراحل نقل و انتقال مدیرعاملی در آلمان ملاقات کند، با اخذ پنج هزار یورو تنخواه و هزینه بلیت هواپیما به مبلغ سه میلیون و 400 هزار تومان به آلمان می‌رود اما سر قرار نمی‌رود و با استفاده از همین تنخواه دریافتی به آلمان رفته و در تاریخ هفتم خرداد 93 سهام شرکت رشد را به نام خود منتقل می‌کند.

 

مسئولان سازمان تدارکات پزشکی معتقدند انتقال سهام شرکت رشد، آخرین ترفند رامین برای جلوگیری از دسترسی هلال احمر به اسناد و مدارک این شرکت بوده است و از این تاریخ به بعد، هلال احمر سمت خود را به عنوان صاحب سرمایه از دست می‌دهد و نهایتاً شرکت رشد در تاریخ دوم مهر سال 95 به علت فقدان دارایی منحل می‌شود‌. 

 

بالاخره در مرداد ۱۳۹۵ و با شکایت هلال احمر بازداشت شده و متهم شده بود که دو میلیون دلار از این نهاد برای واردات دارو دریافت کرده اما مبلغ را به فروشنده این تجهیزات نداده است. او اسفند همان سال با پرداخت وثیقه ۲۹ میلیاردی از زندان آزاد شد. دادگاه بدوی، رامین را به ۳ سال حبس بابت خیانت در امانت و دو فقره ۷ سال حبس بابت دو فقره انتقال مال غیر محکوم کرد.

 

طلاقی در حد اسکار

پس از اعلام نظر دادگاه بدوی مهناز افشار خبر از جدایی خود از یاسین رامین خبر داد. او با دریافت بخش زیادی از اموال رامین به عنوان مهریه از کشور خارج شد تا این اموال از دست او و همسرش خارج نشود. پس از دو سال از این طلاق یاسین رامین در اتفاقی عجیب تبرئه شد و با ابطال حکم ممنوع الخروجی، به آلمان رفت و دوباره با مهناز افشار ازدواج کرد.

 

مهناز افشار در این سال‌ها مخصوصا پس از مهاجرت به آلمان بسیار سعی کرده است خودش را در نقش حامی مردم نشان دهد و در این راه حتی از سیاه‌نمایی دروغین نیز ابایی نداشته است. او در آخرین تلاش‌ها با همراهی کمپین درخواست واکسن از سازمان بهداشت جهانی، اوضاع ایران را بحرانی نشان می‌داد. خانم بازیگر ترجیح می‌دهد کیلومترها دورتر با پول این ملت خوش‌گذرانی کند و هرازگاهی اشک تمساحی بریزد تا برای خود اعتباری بخرد. 

 

به گزارش رجانیوز، با نگاهی به فضای مجازی پس از ازدواج مجدد او با یاسین رامین، متوجه از دست رفتن بیش از پیش اعتبار او بین مردم می‌شویم. او مانند گربه‌ای در کنج دیوار در زیر فشار قرار گرفته است پس احتمالا از این پس بیشتر از قبل به دشمنی با نظام اسلامی بپردازد چراکه او فقط با ژست اپوزیسیون گرفتن می‌تواند کمی آبرو پیش مخالفین جمهوری اسلامی برای خود دست و پا کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار