جهادی‌ترین پزشک ایرانی رئیس علوم پزشکی بابل شد +زندگی‌نامه

سیدناصر عمادی چاشمی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی بابل معرفی شد که پیش از این شهرام سیفی متخصص بیهوشی و فوق تخصص مراقبت‌های ویژه(ICU) و علی شبستانی منفرد دکترای فیزیک پزشکی از گزینه‌های ریاست این دانشگاه مطرح بودند.

به گزارش راه شلمچه، دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای ۷ دانشکده، ۳۶۴ عضو هیات علمی است که سالانه حدود ۳۴۴۸ دانشجو را در زمینه های مختلف پزشکی و پیراپزشکی آموزش می دهد. 

امروز سه شنبه 4 آبان سیدناصر عمادی چاشمی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی بابل معرفی شد که پیش از این دکتر متخصص بیهوشی و فوق تخصص مراقبت‌های ویژه(ICU)، دکتر علی شبستانی منفرد دکترای فیزیک پزشکی و همچنین عباس علیپور متخصص اپیدمیولوژی گزینه‌های ریاست این دانشگاه مطرح بودند.

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی بابل کیست؟

سیدناصر عمادی سال ۱۳۴۵ در قائمشهر به دنیا آمد و پزشک ایرانی بدون مرز، متخصص پوست، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و از جانبازان شیمیانی دوراه دفاع مقدس به شمار می‌آیند.

 وی عضو «شورای عالی کمیسیون پزشکی جانبازان کشور» و «سرپرست مراکز درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در قاره آفریقا» بوده‌است. فعالیت‌های وی در شهر بم به مدت بیش از یکسال پس از زلزله و همچنین کشورهای عراق، افغانستان و آفریقایی کنیا، غنا، تانزانیا، زیمبابوه، گینه، سومالی و بروندی موجب دریافت نشان ملی ایثار از ریاست جمهوری دولت دهم در سال ۱۳۸۹ برای وی شد. او همچنین از سایر کشورهای آفریقایی به دلیل مبارزه با بیماری ایدز و بهبودی سلامتی مردم نیز عناوین پرافتخاری را به عنوان پزشک بدون مرز ایرانی از رئیس‌جمهور بروندی، نخست‌وزیر و وزیر بهداشت کنیا، رئیس هلال احمر و وزیر بهداشت غنا و … کسب نمودند.

عمادی سال ۱۳۶۷ در رشته پزشکی دانشکده پزشکی بابل قبول شد و در سال ۱۳۷۳ در طب عمومی فارغ‌التحصیل شد. از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۹ به عنوان پزشک عمومی در بخش اورژانس بیمارستان رازی قائمشهر مشغول به کار بود در سال ۱۳۷۹ در رشته پوست دانشگاه تهران پذیرفته شد. پایان‌نامه وی در دوران طب عمومی و تخصصی با دو عنوان عارضه‌های قلبی و عروقی در جانبازان نخاعی و عوارض پوستی در جانبازان شیمیایی به عنوان پایان‌نامه برتر گروه پزشکی ثبت گردید. 

وی بیشترین مقالات علمی در رابطه با مشکلات پوستی جانبازان شیمیایی منتشر نموده و مقالات وی در آمریکا به عنوان یک مرجع و سند علمی در دادگاه لاهه در دفاع از جانبازان شیمیایی مورد استفاده قرار گرفته‌است. ایشان به دفعات در کنگره‌های علمی برای دفاع از مشکلات جسمی جانبازان شیمیایی در آمریکا، فرانسه، آلمان، سوئیس، کرواسی حضور داشته و سخنرانی نموده‌اند. در کنگره‌های سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰، با موضوع مبارزه با ایدز در کشورهای آفریقایی کنیا و غنا و نیز آمریکا مطالب جدیدی را از بروز سارکوم کاپوزی که نوعی سرطان پیشرفته پوست در بیماران مبتلا به ایدز می‌باشد را مطرح نمودند. عمادی در سال ۲۰۰۹ در شهر آکرا از کشور غنا بدنبال ابتلا به بیماری مالاریا دوران سختی از بیماری را پشت سر گذاشت که استقامت و استمرار حضورشان در آفریقا برای درمان بیماران به رغم همزمانی ابتلا خودشان به بیماری مالاریا موجب گردید که خانواده غنایی بنام (ATOBRAH) که در سال ۲۰۰۹ از بیماری مهلک پوستی رهایی یافته بود نام فرزند متولد شده خود در سال ۲۰۱۲ را بنام عمادی (Emadi ATOBRAH) نامگذاری نماید.

سیدناصر عمادی همچنین مسئولیت‌های متعددی از داخل و خارج از کشور داشت.

عمادی در سال ۱۳۹۴ همزمان با روز پزشک، به عنوان جهادی‌ترین پزشک کشور، به دلیل ارائه خدمات پزشکی در مناطق محروم ایران و نیز به آوارگان حمله داعش در کردستان عراق معرفی گردید.

افتتاح درمانگاه پوست بنام امام رضا با پرچم ایران و لوگو دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۱۳۹۳ در بزرگترین بیمارستان کشور مسیحی‌نشین بروندی نتیجه تلاش داوطلبانه درمانی و آموزشی ایشان برای درمان بیماران و آموزش پزشکان این کشور آفریقایی بود که عمادی با نصب این تابلو (Imam reza (a.s) skin clinic) از دستمزد صدهزار دلاری خود صرفنظر نمود.

ویزیت رایگان و دوره‌ای با حضور در روستاها و مناطق محروم ایران به منظور درمان و آموزش روستائیان از نحوه مراقبت و پیشگیری از بیماری‌ها از دیگر فعالیت‌های عمادی می‌باشد که نمونه ذکر شده از تلاش ایشان با حضور در منزل نرگس کودک شش ساله بجنوردی که مبتلا به بیماری پوستی شدید ژنتیکی بوده مورد توجه ویژه رسانه‌ها قرار گرفته‌است

اگر خوشت اومد لایک کن
4
0
۲۰ تیر ۱۴۰۱
نگذاشتند بشه
پاسخ
آخرین اخبار