خوش‌سیرت:

خام فروشی خسارتی جبران ناپذیر به اقتصاد و صنعت کشور می‌رساند

معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی تهران گفت: خام فروشی و عدم توجه به آن باعث‌ خسارات قابل توجه به اقتصاد کشور شده است و عدم توجه به این مبحث علاوه بر بعد اقتصادی که سال ها دامنگیر صنعت و اقتصاد شده است دارای بعد اجتماعی نیز می باشد.

به گزارش راه شلمچه، حمید خوش‌سیرت در حاشیه بازدید از کارخانه  چرم گارا گفت: وقتی صنعتگران ما می دانند که توان تولید و فرآوری یک محصول استراتژیک و صادراتی را دارند ولی با عدم‌ توجه و‌ حمایت روبه رو می شوند و این نکته اجتماعی به مردم سرایت می‌کند و‌ مردم می گویند ما می‌توانیم ولی نمی خواهند که این اتفاق بیفتد و وجود محصولات خارجی در بازار ایران با مواد اولیه ایرانی بیشتر مردم را آزرده خاطر می سازد و این همان بعد اجتماعی آن است که خود باوری ما را تحت تاثیر قرار می دهد.


معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی تهران با اشاره به عدم وابستگی به نفت، افزود: با حمایت از تولید دانش بنیان و حمایت از تولیدکنندگان باید مانع خام فروشی شد تا با تفکر اقتصاد بدون نفت صادرات هم تقویت می‌شود.

خوش‌سیرت با اشاره به فعالیت کارخانه چرم گارا که یکی از تولیدکنندگان مهم و اصلی کمربند چرمی در ایران است گفت: پوست به صورت خام از ایران به ترکیه و ایتالیا صادر می‌شود و پس از فرآوری مجددا با محصول نهایی چرم به ایران فروخته می‌شود.

حمید خوش‌سیرت با تأکید بر حمایت تولیدکنندگان افزود: اگر با حمایت از شرکت‌های خوبی مانند گارا که با توان ‌‌و دانش ایرانی و با حمایت دولت توانسته دستگاه‌های خود را تولید ‌و حتی بعضی را از ایتالیا بخرد تا جلوی خام‌فروشی را بگیرد و بهترین محصول چرم را تولید کند و اگر مورد حمایت بیشتری قرار گیرد می‌تواند در صادرات چرم و محصول نهایی بسیار موفق باشد و این همان نکته‌ای است که وظیفه همه ما را در حمایت از این صنعت، سنگین‌تر می‌کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار