امیری سوادکوهی هشدار داد؛

خطر اسارت اعتقادی جوانان و مدعیان دروغین عرفان

محقق و نويسنده جوان شیعه در یادداشتی نسبت به خطر اسارت اعتقادی جوانان و مدعیان دروغین عرفان هشدار داد.

به گزارش راه شلمچه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیری سوادکوهی از در این یادداشت از روحانیت شیعه خواست که نسبت به وظایف خود کوتاهی نکرده و با هجمه ی شدید برخی صوفیان منحرف معمم و نفوذی در حوزه ها مقابله کنند.

متن این یادداشت کوتاه بدین شرح می باشد :
یکی از آسیب های جدّی مدعیان عرفان، روشنگری و متوهّمانِ همه چیز دانِ غیر متخصص خصوصاً در حوزه ی اخلاق و اعتقادات آن است که شاگردان بی اطلاع خود را از خدا به خود و از گنجینه ی کلام قرآن و عترت به بافته های ناقص ذهنی خویش دعوت نموده و بر اساس سیاست های پوشالی خویش، ادبیات نامتعارف و افسار گسیخته ای را در میانشان گسترش می دهند که نه شارع مقدس آنرا تأیید و نه فقیه متتبعی آنرا تثبیت می کند.

یقیناً عدم تقوا و شهوت سخن و شهرت، چنین افرادی را منفور و رسوای در تاریخ خواهد کرد، چرا که ترازوی سنجشِ افکار عمومی، تفقّه، تخصص و تعهد است که در بازار خودفروشی برخی یافت نمی شود.

این رسالت روحانیت اصیل شیعه است که نسبت به اسارت اعتقادی جوانان در مقابل مدعیان دروغین عرفان (معمم و غیر معمم) و افراد غیر متخصص خود را مسئول بدانند و ایکاش برخی روحانیون و متشرعین بی تفاوت و خودباخته ی به جریان ها و رسانه ها در مقابل چنین افراد و بدعت هایشان بایستند و سکوت نکنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار