خیانت بزرگ فروش کیش به چین!

 این روزها شایعات زیادی با هدف ضربه زدن به روابط ایران و چین در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است.                                    

به گزارش راه شلمچه، پس از انتشار خبر پیش‌نویس نهایی سند «برنامه ۲۵ ساله همکاری های جامع ایران و چین» شایعات زیادی از سوی ضدانقلاب در رسانه‌های رسمی و توسط کاربران آن‌ها علیه این سند در فضای مجازی منتشر شد. 

سایت انگلیسی «پترولیوم اکونومیست» مدعی شد: در این سند تهران و پکن برای سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد دلاری چینی‌ها در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، صنعت و حوزه حمل ونقل ایران به توافق رسیده‌اند و شرکت‌های چینی برای حضور در هر گونه پروژه انرژی ایران در اولویت قرار خواهند گرفت.  حضور قریب الوقوع پنج هزار نیروی امنیتی چینی برای حفاظت از منافع این کشور در ایران، یکی دیگر از دروغ‌هایی بود که درباره این سند منتشر شد.

  

دروغ دیگر فروش جزایر از جمله کیش و قشم است؛ شایعه ای که بارها توط مسئولان تکذیب شد. حتی روز گذشته نیز، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بار دیگر درباره در واکنش به جوسازی‌ها علیه سند جامع همکاری ایران و چین تاکید کرد:نه از واگذاری جزایر ایرانی خبری است و نه حضور نیروی نظامی و نه سایر موهومات.

البته آش این شایعات آن قدر داغ شده که رضا ربع پهلوی که بحرین، استان چهاردهم ایران در زمان پدرش از ایران جدا شد نیز علیه این معاهده موضع‌گیری کرده است.


اما واقعیت این است که خبر فروش کیش و یا بخشی از خاک ایران که جزو تمامیت ارضی کشورمان محسوب می‌شود، شایعه است. این قرارداد با تایید نهادهای نظارتی و عالی کشور در حال انعقاد است و  براساس اصول قانون اساسی اراضی سرزمینی غیرقابل واگذاری است.

  


  

آن چیزی که باعث عصبانیت دشمنان و سنگ‌اندازی در مسیر اجرایی شدن این سند همکاری شده این است که این سند آن هم در دوران تحریم باعث گشایش های اقتصادی خواهد شد.

  

البته پیش از این در زمان کنوانسیون خزر نیز، شایعه فروش سهم ایران از دریای خرر به روس ها توسط رسانه های ضدانقلاب برای مدتی سروصدای زیادی به پا کرده بود و یا در سال ۹۷ پس از سفر علی‌اکبر ولایتی به مسکو،جریانی در فضای مجازی به راه افتاد تا ایران را وابسته به روسیه نشان دهد و حتی ایران را مستعمره این کشور معرفی کرد.



منبع؛ فارس

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار