داروی ضدکرونای تولید ملی هفته‌آینده به بازار می‌آید

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از دستاورد جدید محققان دارویی این ستاد در تولید و ساخت یک داروی تحریمی مخصوص بیماران کرونایی خبر داد.

به گزارش راه شلمچه، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از دستاورد جدید محققان دارویی این ستاد در تولید و ساخت یک داروی تحریمی مخصوص بیماران کرونایی خبر داد.

محمد مخبر در حاشیه مراسم «تأمین آب شرب 1000 روستای محروم کشور» با اعلام این خبر افزود: نسخه ایرانی داروی Remdesivir که در بازار سیاه به 60 میلیون تومان رسیده، با قیمتی بسیار پایین‌تر و با قیمت مصوب وزارت بهداشت از هفته آینده وارد بازار خواهد شد.

 وی افزود: محققان دارویی ستاد اجرایی از چندین روش علمی روز دنیا، در حال تحقیق و ساخت داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی و برطرف کردن خلأهای موجود در کشور و نیازهای وزارت بهداشت با توجه به مسائل تحریمی هستند.

 مخبر خاطرنشان کرد: جزئیات بیشتری از داروی جدید تولید شده را در روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.  خبر ورود داروی ضدکرونای Remdesivir به بازار که توسط محققان دارویی ستاد اجرایی فرمان امام ساخته شده، در حالی مطرح شده است که این محققان ماه گذشته نیز موفق شدند از طریق روش سلول درمانی، بیماران کرونایی بستری را در زمانی کوتاه‌تر از روش‌های قبلی درمان کنند. 

محمدحسین زیرک‌ساز، مدیرعامل شرکت سل‌تک فارمد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این خبر گفت: بعد از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر بسیج تمام امکانات برای مقابله با کرونا و دستورالعمل رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، کار تحقیق روی درمان این بیماری از طریق سلول درمانی را آغاز کردیم و توانستیم با به کارگیری نیرو و دانش داخلی روندی را برای مهار ویروس «کووید-۱۹» پیدا کنیم.

 زیرک‌ساز افزود: این روش درمانی در ۲ مرحله روی 22 بیمار مبتلا به کرونا و با وضعیت وخیم بستری در آی‌سی‌یوهای بیمارستان‌های مسیح دانشوری، شریعتی و هاجر انجام گرفت و در نهایت موفق شدیم روند درمان این بیماران را 6 روز تسریع کنیم که موفقیت بزرگی در علم پزشکی به حساب می‌آید. 

وی خاطرنشان کرد: تمام این مراحل تحقیقی و درمانی با هزینه ستاد اجرایی فرمان امام و به صورت رایگان روی بیماران انجام گرفت. وی افزود: شرکت سل‌تک فارمد بزرگ‌ترین شرکت توسعه فرآورده‌های سلولی غرب آسیاست و تاکنون موفق شده‌ایم ده‌ها محصول مبتنی بر سلول‌های بنیادین در این شرکت تولید کنیم که تاکنون ۴ محصول دارویی مجوز GNP سازمان غذا و دارو را برای مصارف دریافت کرده‌اند. 



منبع؛ وطن امروز

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار