درسی که رسایی به جریان سیاسی کشور داد!

حمید رسایی و سردار اسماعیل کوثری دو رقیب انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس تهران بودند اما پس از انتخابات، رسایی از نحوه ثبت‌نام کوثری به شورای نگهبان اعتراض کرده بود که در نتیجه رأی نهایی به نفع سردار کوثری اعلام شد که بلافاصله اقدامی قابل تحسین اما پندآموزی به همه جریان‌های سیاسی کشور داد.

به گزارش راه شلمچه، حمید رسایی کاندیدای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس تهران بود و همچنین سردار اسماعیل کوثری یکی دیگر از کاندیدای مطرح این دوره بود که رسایی بصورت مستقل شرکت کرده بود اما کوثری در لیست ائتلاف شورای انقلاب قرار داشت که هر دو رقابت نزدیکی با هم داشتند اما پس از انتخابات رسایی از نحوه ثبت‌نام کوثری اعتراض کرده بود که در این میان این اعتراض در فضای کاملا سالم و رقابتی بود که هر دو طرف با صدور بیانیه‌ای به همدیگر پاسخ داده بودند اما رسایی اعلام کرد صبح امروز(یکشنبه 13 تیر) میزبان کوثری در دفترش بود. 

گفتنی‌است حجت‌الاسلام حمید رسایی در لیست ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات دوم اسفند 98 برای مجلس یازدهم حضور انداشت اما با آرای خیره کننده خود نفر سی‌و‌دوم شده بود و در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس تهران هم در هیچ لیستی قرار نگرفته بود که بازهم آرای بسیاری داشت که در رقابت تنگاتنگ با کوثری بود. رسایی هیچ تلاشی برای ورود به لیست ائتلاف نکرده بود اما اقبال قابل توجه‌ای دارد. 

رسایی با دعوت از سردار کوثری نشان داد که حضور در مجلس آنچنان اهمیتی برای وی ندارد که به خاطر آن دست به هر اقدامی بزند هر چند حضور وی در مجلس به اندازه چندین نماینده موثر خواهد بود.

رسایی در باره دیدارش با کوثری نوشت: قبل از انتخابات چند بار پیگیر چنین نشستی بودم که ظاهرا برای آقای کوثری فرصت فراهم نشد. بعد از انتخابات هم آقای کوثری تماس گرفتند که من تهران نبودم تا اینکه امروز صبح، میزبان ایشان در دفتر هفته‌نامه ۹ دی بودم.

در عین رقابت، در عین پیگیری اجرای قانون و در عین برداشت متفاوتی که بین بنده و شورای نگهبان درباره حضور ایشان در انتخابات بود، اما دوستی‌مان هم جای خودش باقی است. این شاید برای برخی قابل فهم نباشد... مهم نیست وقتی برای خودمان قابل فهم است.

رسایی در ادامه توضیحات مفصل‌تری را داد؛

  در ذیل کامنت‌های پست قبلی در اینستاگرام، چند سئوال مکرر پرسیده شد که پاسخ می‌دهم:

۱. بسیاری سئوال کرده‌اند که پاسخ شورای نگهبان به شکایتم چه بود که قانع نشدم. با سخنگوی محترم شورای نگهبان که صحبت کردم، گفتند در جلسه شورای نگهبان روی موضوع و استدلال‌هایی که کرده‌ام، بحث شد و نهايتا اکثریت اعضای شورای نگهبان، جایگاه مشاوره فرماندهی کل سپاه برای سردار کوثری را مصداق شغل و اشتغال ندانستند.

استدلال بنده هم که چرا جایگاه آقای کوثری در سپاه، مصداق اتم و اکمل اشتغال است را به تفصیل در اینجا t.me/www_rasaee_ir/10975 بخوانید. برای همین نوشتم که قانع نشدم اما قانون را می‌پذیرم.

۲. برخی سئوال یا اشکال کرده‌اند که اگر موضع خودت را بحق میدانی، چرا موضوع را رها کردی، نباید رضایت می‌دادی! پاسخ این هم روشن است‌. برای اینکه ثابت کنم اشکالم وارد بوده آيا حق دارم شیشه بشکنم، یا پمپ بنزین آتش بزنم؟ حق دارم به نظام جمهوری اسلامی فحاشی کنم یا در اصل وجود شورای نگهبان تردید و انکارش کنم؟ مگر می‌شود به اسم دفاع از قانون، رفتار غیرقانونی کرد؟! من نظری داشتم، بیان کردم و آنها مطابق حقی که قانون برای ایشان قرار داده برداشت دیگری داشتند. طبعا افکار عمومی قضاوت می‌کند و اینها نباید بهانه‌ای برای قانون‌شکنی باشد.

۳.برخی از آن طرف بام افتادند که چرا اصلا شکایت کردی یا چرا شکایتت را علنی اعلام کردی، این کار سبب تضعیف شورای نگهبان شد! علاوه بر اینکه شکایت به شورای نگهبان خود بخشی از راهکار قانونی است و استفاده از حق قانونی توهین به آن نهاد یا سبب تضعیف آن نیست، این عزیزان هم حتما بیانات اخیر رهبر انقلاب را نشنیده‌اند که علنا فرمودند: "من هم ممکن است با بعضی نظرات شورای نگهبان موافق نباشم اما طبق قانون و وظیفه عمل کردند." آیا رهبر انقلاب هم شورای نگهبان را تضعیف کردند یا حرمت نظر یک نهاد را نگه داشتند.

معتقدم هم شکایتم پس از انتخابات به شورای نگهبان و هم قانع نشدنم و در نهایت پذیرش حکم قانون، جملگی وظیفه و تکلیفم بود که به درستی انجام شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار