دیکتاتوری‌رسانه‌ای آمریکا

نصراللهی: محدودیت‌های‌‌فعالیت‌های رسانه‌ای‌ ایرانیان، نشانه عجز آمریکا در جنگ روایت‌ها و نقض ماده ۱۹ اعلامیه‌جهانی‌حقوق‌بشر است.


به گزارش راه شلمچه، اکبر نصراللهی رئیس‌ دانشکده‌ علوم‌ ارتباطات‌ و مطالعات‌رسانه: نوشت: حذف پست‌های‌مردمی‌از عکس های شهید سلیمانی از اینستاگرام ، مسدودسازی دامنه سایت اشتراک ویدیویی آپارات و پس از آن دامنه‌های غیرایرانی خبرگزاری‌فارس، دروغ بودن شعارها و ادعاهای غربی‌ها در آزادی بیان و حق مردم به دانستن و بی طرفی است.
هر رسانه‌ای گرایشات خاص خود را دارد، به لحاظ منطقی و عقلی قرار نبود و نیست که همه رسانه‌ها از جمله خبرگزاری‌ها‌، خط مشی و سیاست‌های واحدی داشته باشند و دیدگاه واحدی را ترویج کنند؛ خبرگزاری‌فارس هم مستثنی از این اصل پذیرفته شده در جهان نیست  و نباید به دلیل نزدیکی و هم‌جهتی به دستگاه و تفکر خاصی محدود و مسدود شود.
آمریکا از مدت‌ها قبل اصطلاحا  به سیم آخر زد و  تقابل خود را  با ایران، برخلاف رویه قبلی و تاریخی برخورد یک ابرقدرت با با کشورهای دیگر ، به مقابله با افراد حقیقی و یک رسانه تنزل داده‌ است.
مسدودسازی دسترسی مردم به اطلاعات و محدود کردن عملکرد خبرگزاری‌ها نقض ماده ۱۹اعلامیه جهانی‌حقوق بشر است. این همان ماده‌ای است که در بسیاری از موارد امریکایی‌ها با استناد به آن تلاش کرده‌اند به ایران و برخی کشور‌های مستقل دیگر  فشار وارد کنند.

اگر کشوری مثل‌ایران که ادعایی هم در مجامع بین‌الملل برای اجرای  آموزه‌های‌غربی ندارد، در زمان و یا در  سطحی  آن‌هم در داخل قلمرو سرزمینی‌خود ، با رسانه‌های داخلی برخورد نادرست داشت ، نمی‌تواند برای امریکا مجوزی باشد که موازین بین‌المللی را  که خود عامل تصویب و مدعی اجرای آن است، نقض کند.
در دنیای امروز دیگر نمی‌توان مانع دسترسی مردم به اطلاعات شد. مردم از مسیر‌ها گوناگون از  پیام ها و روایت‌های مختلف آگاه می‌شوند. همین مسدودسازی‌ها خود نوعی پیام است و  آن‌اینکه  امریکایی‌ها به مرحله عجز و ناتوانی در #جنگ‌روایت‌ها رسیده‌اند،آستانه تحمل آن‌ها بسیار کم است و با وجود دسترسی به  هزاران رسانه و سایت و انتشار روایت‌های‌جعلی و نادرست  و یک طرفه از رخدادهای جهانی، تحمل شنیدن روایت مخالف را ندارند.
مسدودسازی دامنه‌ها غیرایرانی به آپارات و خبرگزاری فارس محدود  نخواهد بود و به مرور به سایر رسانه‌ها و حتی صفحات مردمی هم سرایت خواهد کرد؛این اقدام امریکا یک #استبدادعریان است و ما شاهد یک #دیکتاتوری‌در‌نظام‌رسانه‌ای هستیم.

فراهم کردن زمینه فعالیت آزاد رسانه‌ها #وظیفه‌حاکمیتی است و دولت باید برای تحقق و پیگیری حقوق رسانه‌های‌ایرانی ‌، موضوع را  بررسی و شرایط را به گونه‌ای فراهم کند  تا روایت و پیام مردم ایران به گوش جهانیان برسد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار