رائفی‌پور به ایران بازگشت

کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض از بازگشت علی‌اکبر رائفی‌پور از جده به مقصد تهران در عصر روز پنجشنبه خبر داد.

به گزارش راه شلمچه، حسن زرنگار کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض امروز (پنجشنبه) ۲۲ تیر ماه از بازگشت علی‌اکبر رائفی‌پور از  جده به مقصد تهران در عصر امروز پنجشنبه خبر داد. حسن زرنگار گفت: با توجه به تاکیدات حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و  با  پیگیری‌های انجام شده از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده، مشکل به وجود آمده در خروج علی‌اکبر رائفی‌پور مرتفع شد و‌ ایشان عصر امروز  پنجشنبه با پرواز هواپیمایی ایران ایر، جده را به مقصد تهران ترک کرد. 

 

زرنگار از مساعدت‌های مسؤولان ذیربط عربستان و به ویژه وزارت خارجه این کشور قدردانی کرد.

 

به گزارش فارس، در پی انتشار اخباری مبنی بر ممنوع الخروج شدن «علی‌اکبر رائفی‌پور» از عربستان سعودی که به منظور انجام مراسم حج تمتع در این کشور حضور داشت، جمعی از کاربران فارس من با تشکیل کمپینی از مسؤولان  ذیربط خواستند که با جدیت این موضوع را پیگیری کرده و او را هر چه سریع‌تر به کشور بازگردانند.

 

پیش از این و در پی انتشار خبر ممانعت از خروج رائفی‌پور از عربستان سعودی، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ۱۹ تیر ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرده بود: وی به عنوان یک شهروند حج‌گزار ایرانی در پایان مناسک حج و به هنگام خروج از فرودگاه جده به دلیلی که هنوز برای ما به درستی مشخص نشده است، با مشکل خروج مواجه می‌شود.بر این اساس سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و سفارت ایران در ریاض بلافاصله در تماس و گفت‌وگو با مقامات و بخش‌های ذیربط دولت عربستان، موضوع را پیگیری و اقدامات حمایتی خود را به منظور رفع مشکل انجام دادند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد برخی مطالب منتشر شده مبنی بر بازداشت رائفی‌پور، افزود: وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های ایران در عربستان سعودی به طور جدی پیگیر حل و فصل مشکل پیش‌ آمده و بازگشت وی به کشور هستند.

 

رائفی‌پور هم در پیامی صوتی در این باره گفت: نگران نباشید. جای من خوب است. اینکه رسانه‌ای نکردم چون دشمن سوءاستفاده نکند و مسأله بدون جنجال و هیاهو روندهای دیپلماتیک خود را طی کند. در جریان حمله به سفارت عربستان من جزو مخالفان بودم و از هر مسأله‌ای که به این روابط ضربه بزند باید خودداری کرد. 

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار