امیری سوادکوهی خطاب به رائفی پور:

بافته‌های ذهن خود را وارد دستگاه سیدالشهدا نکنید

در پی ورود غیرتخصصی علی اکبر رائفی پور در مسائل دینی و حدیثی و اشتباه فاحش وی در بیان ترجمه‌ی یکی از ادعیه‌ی معصومین علیهم السلام در باب استعمال تربت حسینی، امیری سوادکوهی نسبت به مطلب اشتباه و ترجمه‌ی غلطی که بیان داشت، واکنش نشان داد.

به گزارش راه شلمچه، متن یادداشت حجت‌الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی این محقق و نویسنده جوان شیعه را در زیر می‌خوانید:


طبق روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، خدای سبحان در خاک مقدس و ملکوتی کربلای معلی، شفا قرار داده که این اثر بخشی به خاطر عظمت شهادت مظلومانه ی سیدالشهداء ارواحنافداه بوده که تنها به آن امام همام اختصاص دارد.


از اینرو ائمه اطهار علیهم السلام برای تناول آن در بیماری ها دعاهایی را بیان نموده اند که از جمله ی آن این فقره از دعای شریف است که توصیه فرمودند در آداب استعمال تربت سیدالشهداء ارواحنافداه بگویید:
... بِحَقِّ الْوَصِیِّ الَّذِی حَلَّ فِيهَا... وَ اجْعَلْ هَذَا الطِّینَ شِفَاءً !، یعنی خدایا بحق آن وصی ای كه در اين خاک (سرزمین کربلا) حلول و نزول اجلال فرموده (فرود آمده و طلوع کرده) است...، این خاک را شفاء قرار بده!


مع الأسف چندی پیش یکی از افراد معلوم الحال غیر متخصص که درک صحیحی از حوزه ی دین و حدیث نداشته و اشرافی نیز به علم لغت ندارد، کمافی السابق در نقش یک استاد و اسلام شناس بر می آید و در اشتباه فاحش دیگری جمله ی «بِحَقِّ الْوَصِیِّ الَّذِی حَلَّ فِيهَا» را چنین معنا نموده که بحق آن امام حسینی که در خاک کربلا حل شد!!!!. در حالی که [حل فیها] بیانگر حلول و نزول اجلال امام در کربلای معلی است... و مع الأسف این اشتباه بزرگ در فضای مجازی در سطح وسیعی منتشر شد.


جای بسی تأسف است که حقیقتاً چگونه برخی به خود اجازه می دهند که بدون تخصص و اطلاع از ترجمه ی ساده ترین لغات عربی، خود را شارح کلمات عمیق اهل بیت علیهم السلام معرفی نموده و غلط فاحش خود را به یک مقتل احساسی و دروغین تبدیل و آنرا برای افراد بی اطلاع بیان نموده و آنان نیز از جهل و اعتماد پوشالی به این شخص، زار زار گریه کنند... که ای وای مردم... امام حسین علیه السلام در خاک کربلا حل شد!.


چرا با جهل و سطحی نگری های خویش، مقام و منزلت سیدالشهداء ارواحنافداه را در میان محبان تنزل می بخشید؟!


واقعاً این چه عقده ی حقارتی است که برای رسیدن به آن ، چنین تن به ذلت جهل می دهید تا بافته های جعلی ذهن خود را وارد دستگاه سیدالشهداء ارواحنافداه کنید.
 اللهم اجعل عاقبة امرنا خیرا.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
0
حسینیم ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
مگه غیر از اینه که امام حسین رو قطعه قطعه کردن و حتی بر بدنشان اسب تاختند که خون امام حسین به سم اسبان چسبید و در کل صحرا پخش شد .
پاسخ
آخرین اخبار