رزمنده گنبدی هشت کتاب با موضوع شهدا نوشت

رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس اهل گنبدکاووس که تاکنون هشت کتاب با موضوع شهدا به رشته تحریر درآورده معتقد است که باید از هر طریقی ایثار و مجاهدات شهدا در راه دفاع از ایران اسلامی را به نسل‌ بعدی منتقل کرد.            

به گزارش راه شلمچه، سیدعلی کریمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از زمانی که رهبر معظم انقلاب در یکی از نشست‌های خود تاکید کردند با نوشتن درباره شهدا یاد و خاطر آنان را زنده نگه داریم، نوشتن با موضوع شهدا را به صورت جدی آغاز کردم و تاکنون ۶ کتاب شعر کودک با موضوع شهیدان انتشار دادم.

 

کتاب‌های شعر همراه با رنگ‌آمیزی کودک با عناوین "محلمون بهاره شهیداش بیشماره" به یاد سرباز شهید مهدی حدادی، " بانوی با صداقت" به یاد صیبه صداقت نخستین شهید زن انقلاب اسلامی گنبد کاووس، "سردار دشت جرجان" ‌با موضوع سردار شهید حسینعلی خالداران، "کبوتر حرم" با موضوع شهید مدافع حرم مهدی شکوری، "کبوتر عشق" به یاد شهید مدافع حرم جواد سنجه ونلی و "فاتح شهر دل‌ها" با موضوع شهید صمد اسودی توسط کریمیان به رشته تحریر درآمده است.

 

وی ۲ کتاب دیگر از زندگی‌نامه شهید مدافع حرم غلامعلی تولی و معلم شهید محمد شادکام را هم در دست انتشار دارد.   

 

وی گفت: زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد و امام خمینی(ره) فرمان نبرد دادند، با وجود سن کم مانند سایر دوستانم به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفته و بارها در میدان نبرد حق علیه باطل حاضر شدم.

 

کریمیان ادامه داد: مسوول اعزام به جبهه به دلیل سن پایین با اعزام من مخالفت می‌کرد اما در نهایت به همراه پدرم زمانی که ۱۶ سال سن داشتم مجددا برای ثبت‌نام اقدام کردم و سال ۶۶ به جبهه اعزام شدم.

 

وی افزود: بیش از سه ماه در مناطق عملیاتی جنوب کشور مانند شلمچه و اروندکنار در کنار سایر دوستانم بر علیه دشمن بعثی جنگیدم تا اینکه در این منطقه از ناحیه پا مجروح شدم.

 

۳۳ هزار رزمنده گلستان برای دفاع از میهن و پایداری انقلاب به ندای امام خمینی لبیک گفته و در مناطق عملیاتی حضور یافتند.

 

تقدیم بیش از سه هزار و ۷۰۰ هزار شهید از جمله ۳۶ بانوی شهید، حدود ۱۲ هزار جانباز و هزار و ۱۷۹ آزاده، کارنامه پرافتخار مردم گلستان در جنگ تحمیلی است.

 

شهرستان گنبدکاووس با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت واقع در شرق استان گلستان ۵۱۶ شهید والامقام تقدیم میهن اسلامی کرده ‌است.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار