رسانه‌های عربی مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی را چگونه پوشش می‌دهند؟

رسانه‌های خارجی از جمله رسانه‌های عربی ساعاتی قبل از برگزاری مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید کشورمان در حال پوشش اخبار مربوط به این مراسم هستند.
- اخبار بین الملل -

به گزارش راه شلمچه به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عربی امروز نیز همانند سه شنبه که اخبار مراسم تنفیذ آیت الله سید «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور منتخب کشورمان را بازتاب می‌دادند امروز هم درحال پوشش اخبار مربوط به مقدمات انجام مراسم تحلیف ایشان که در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود هستند.

در همین راستا پایگاه خبری النشره لبنان نوشت، امروز ده‌ها هیئت رسمی برای شرکت در مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران وارد تهران شدند که از جمله آنها «برهم صالح» رئیس جمهور عراق و «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان هستند. همچنین هیئتی از اتحادیه اروپا و مقاماتی از کشورهای بنگلادش، سریلانکا، مالزی، تانزانیا، ازبکستان ، تاجیکستان، نیجریه، بوسنی و هرزگوین و نیز دبیرکل اوپک برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران به این کشور سفر کردند و بیش از 115 شخصیت سیاسی از 73 کشور در این مراسم مشارکت خواهند داشت.

سایت خبری العهد نیز گزارش داد که مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی امروز پنجشنبه در صحن علنی مجلس ایران با حضور بیش از 115 شخصیت رسمی خارجی از جمله روسای جمهورها، روسای پارلمان ها، نخست وزیران، وزرای خارجه و سایر وزرا آغاز می‌شود و علاوه بر آن نمایندگانی از سازمان ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین شخصیت‌های مذهبی و فرهنگی و گروه‌های اجتماعی از سراسر جهان در این مراسم حاضر می‌شوند.

شبکه المنار نیز اعلام کرد که شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین در راس هیئتی برای مشارکت در مراسم تحلیف آیت الله سید ابراهیم رئیسی به تهران سفر کردند.

المنار در ادامه به اسامی سایر شخصیت‌های سیاسی از سراسر جهان که در مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان مشارکت خواهند داشت اشاره کرد.

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی نیز در بخش اخبار اصلی خود به مراسم تحلیف آیت الله رئیسی پرداخته و نوشت، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران امروز پنجشنبه برای آغاز دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود که ابتدای آن با مقابله با چالش‌های اقتصادی آغاز می‌شود سوگند یاد خواهد کرد.

القدس العربی همچنین افزود که رئیس جمهور منتخب ایران در مراسم تنفیذ خود که روز سه شنبه توسط سید «علی خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برگزار شد تاکید کرد که اولویت دولت وی تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی است.

کدام مقامات سیاسی خارجی برای مراسم تحلیف "آیت‌الله رئیسی" به تهران آمدندجزئیات دیدارهای "قالیباف" با مقام‌های خارجی حاضر در مراسم تحلیف رئیس‌جمهورسفر رئیس جمهور افغانستان به تهران برای حضور در مراسم تحلیف

شبکه الجزیره قطر نیز گزارش داد که سید ابراهیم رئیسی امروز در حالی به شکل رسمی در برابر مجلس سوگند یاد می‌کند که متعهد شده اولویت خود را بهبود شرایط زندگی مردم قرار دهد.

الجزیره در ادامه گزارش خود نوشت، چالش‌های بزرگی همچون بحران اقتصادی و شیوع اپیدمی کرونا و برنامه‌ریزی برای سیاست خارجی و نیز مذاکرات مربوط به توافق هسته‌ای پیش روی رئیس جمهور جدید ایران قرار دارد که روز سه شنبه تاکید کرد ، شرایط زندگی ایرانیان را با اراده خارجی‌ها مرتبط نمی‌کنیم.

پایگاه خبری السومریه عراق نیز در بازتاب اخبار مربوط به انجام مقدمات مراسم تحلیف آیت الله رئیسی گزارش داد که هیئتی از عراق برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران وارد تهران شد که ریاست آن را «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق بر عهده دارد و او همچنین دیدارهایی با مقامات ایرانی خواهد داشت.

سایت خبری شفق نیوز که اخبار اقلیم کردستان عراق را پوشش می‌دهد نیز در این زمینه گزارش داد که «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان امروز پنجشنبه در رأس هیئتی برای مشارکت در مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران راهی تهران شد.

بر اساس گزارش شفق نیوز هیئت اقلیم کردستان که به ایران سفر کرده، شامل رئیس دفتر اقلیم کردستان، وزیر اوقاف و امور مذهبی، وزیر فرهنگ و جوانان و وزیر کار و امور اجتماعی است.

پایگاه خبری خلیج آنلاین گزارش داد که سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران دو روز بعد از مراسم تنفیذ خود که توسط سید «علی خامنه ای» رهبر بزرگ انقلاب اسلامی ایران برگزار شد امروز مراسم تحلیف خود را انجام می‌دهد.

این وبسایت خبری در ادامه به دیدار «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه سلطان عمان با آیت‌الله رئیسی اشاره کرد.

خلیج آنلاین افزود، رئیس جمهور جدید ایران با انتقاد از حضور بیگانگان در منطقه تاکید کرده که حضور خارجی‌ها تنها تهدیدی برای امنیت کشورهای منطقه است.

فلسطین الیوم نیز در این چارچوب گزارش داد که امروز پنج شنبه یک هیئت از رهبری حماس به سرپرستی اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش برای شرکت در مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی وارد ایران شد و این سفر به دعوت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

شبکه المیادین نیز به شکل کامل اخبار مربوط به مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان را مورد پوشش قرار داده و در این زمینه به دیدار سید «ابراهیم رئیسی» با «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت دولت نجات ملی یمن اشاره و اعلام کرد که آیت الله رئیسی به محمد عبدالسلام گفت که مقاومت حماسی و پایداری که توسط مردم یمن تجسم یافته جهان را متحیر کرد.

این رسانه افزود که رئیس جمهور جدید ایران در خلال استقبال از هیئت یمن تاکید کرد که هیچ کسی از خارج یمن حق ندارد که درباره سرنوشت این کشور تصمیم بگیرد و همه جهانیان ازجمله متجاوزان فهمیده‌اند که پیروز واقعی میدان کیست.

المیادین همچنین در ادامه گزارش داد که نماینده یمن نیز با ابراز خوشحالی و خرسندی از انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران تاکید کرد که یمن گام‌های بلندی در مسیر توسعه و رفاه برداشته و برای مقابله با استکبار، در یک سنگر واحد با ایران ایستاده است.

مراسم تحلیف آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز(ساعت 17) در محل صحن مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود که در چند روز گذشته مقامات و شخصیت‌های مختلف از سایر کشورها برای حضور در این مراسم به کشورمان سفر کرده‌اند.

پیش از این سید نظام موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اعلام کرده بود در سیزدهمین مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری، 115 مقام رسمی از 73 کشور حضور خواهند یافت که شامل 10 نفر از سران کشورها، 20 رئیس مجلس، 11 وزیر خارجه، 10 وزیر دیگر، فرستادگان رؤسای دولت‌ها، نواب رئیس مجالس، هیئت‌های پارلمانی، رؤسا، مقامات و نمایندگان 11 سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای هستند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار