کارشناس رسانه:

این تنفر مدرنی که در اینستاگرام به‌وجود آوردیم برنده بازی بودیم

دکتر رسولی در برنامه رادیو گفتگو گفت: این خون سردار قاسم سلیمانی در بحث بین‌المللی و هم در بحث سیاسی و هم در کف خیابان اثرات خودش را گذاشت و ما توانستیم به خانه‌ اینستاگرام برویم تا به نوعی تنفر مدرن را اعلام کنیم و آن صاحب خانه تحمل نداشت و مانع ما شد.

به گزارش راه شلمچه، دکتر امیرابراهیم رسولی مدیرمسئول سایت و ماهنامه «نماینده» یکی از مهمانان ساعت 22 امشب رادیو گفتگو با نقد اجرای این برنامه گفت: اینکه هشت نفر را به‌عنوان کارشناس در برنامه زنده رادیویی دعوت می‌کنید غیر حرفه‌ای است و این تعداد کارشناس و این فرصت محدود قطعا کارشناسی نخواهد بود.

این برنامه در باره برخورد مدیران اینستاگرام با کاربران ایرانی پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بود، تهیه شد و امیرابراهیم رسولی هم به‌عنوان یکی از فعالان رسانه‌ای کشور در باره موضوع برنامه رادیو گفتگو گفت: وقتی وارد اینتسا می‌شوید همه نوع کاربران با سلایق مختلف ورود می‌کنند و هرکسی هر مسئله‌ای که دوست دارد ورود می‌کند و ما هم توانستیم به خانه‌ کسی برویم تا به نوعی تنفر مدرن را اعلام کنیم و آن صاحب خانه تحمل نداشت و مانع ما شد.

وی ادامه داد: کشور چین همه نرم‌افزارها را فیلتر کرده و حتی اگر بخواهید گوگل را جستجوکنید فیلتر است و آنها نرم‌افزار بومی دارند که همه پذیرفتند و همه هم تابع آن نرم‌افزار شدند و این نرم‌فزاری که دارند کار همه را راه می‌اندازد و امکاناتش هم به روز است. 

رسولی با انتقاد از عملکرد وزارت ارتباطات کشورمان گفت: من فکر می‌کنم آقایان وزارت ارتباطات با این بودجه‌های کلانی که برای بعضی از مسایل خرج می‌کنند باید به فکر بومی سازی باشند تا بتوانند این مشکلات را حل کنند و تا این مشکل حل نشود ما با این مسایل روبرو هستیم ولی به شرطی که درست عمل کنند نه با گزارشات الکی.

این فعال رسانه اظهار کرد: نکته مهم در فضای اینستاگرام دقیقا همین بود که در این چند روز روی داده که حالا به‌خاطر سردار قاسم سلیمانی و یا شهید سلیمانی بوده باشد این‌ها اصطلاحاتی است که استفاده می‌کنید و چه بخواهیم و چه نخواهیم این خون سردار قاسم سلیمانی هم در بحث بین‌المللی و هم در بحث سیاسی و هم در کف خیابان اثرات خودش را گذاشت. من فکر می‌کنم ما هم در اینستاگرام اثراتش را گذاشتیم یعنی آن بچه تا آن پیرمرد جامعه ما این تنفر مدرن را ایجاد کرده و ما در واقع برنده این بازی هستیم.

رسولی گفت: من می‌خواهم بگویم راه رو به رشد و راه رو به جلو برای ما پرداخت بومی سازی است به شرطی که با واقعیات آن مواجه باشیم وگرنه ما نمی‌توانیم از نرم‌افزاری که ما در آن ورود کردیم و قواعدش را پذیرفتیم انتظاری بیش از این داشته باشیم.

وی در خاتمه بیان داشت: این  مسایل شکایت حقوقی مثل این است کسی وارد خانه من شود و بخواهد با کفش وارد شود و من صاحب خانه اجازه اینکار را نمی‌دهم بنابراین شما نمی‌توانید از اینستاگرام شکایت کنید چون اختیارش را دارد و با این حرف‌ها مردم را گول نزنیم و با مردم باید با صراحت صحبت کنیم و واقعیت امروز فضای مجازی جامعه را بپذیریم



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار