عضو هیئت رئیسه مجلس در مصاحبه با رادیو گفت‌و‌گو:

کمبود نیروی انسانی و مشکلات در محتوای نظام تعلیم و تربیت دلایل اجرایی نشدن سند تحول

کریمی‌فیروزجایی در تشریح مشکلات حوزه منابع انسانی عنوان کرد: باید برای نیروهایی که در حال حاضر در دستگاه عریض و طویل آموزش و پرورش کشور مشغول به کار هستند، رضایت شغلی فراهم می‌کردیم زیرا معلمان محور نیروهای انسانی را تشکیل می‌دهند.

به گزارش راه شلمچه، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌‌وگو در خصوص موانع تحقق سند تحول آموزش و پرورش با دکتر علی کریمی فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

علی کریمی فیروزجایی با اذعان به اینکه باید بخش زیادی از سند تحول آموزش و پرورش تا به امروز اجرایی و محقق می‌شد اما این امر صورت نگرفته است، گفت: بخشی از دلایل عدم اجرایی شدن اهداف این سند مربوط به مباحث سخت افزاری و بخشی دیگر نیز مربوط به حوزه نرم‌ افزاری است.

وی در خصوص مشکلات سخت افزاری توضیح داد و بیان کرد: حوزه سخت افزاری مربوط به تامین بودجه و اعتبارات در آموزش و پرورش و دستگاه‌های دیگری است که متولی این حوزه هستند. همچنین در این زمینه نیاز به فضای آموزشی و تجهیزات و ماشین آلات وجود دارد که به طور کامل فراهم نشده است.

وی افزود: هرچند با کمک خیرین مدرسه ساز و بودجه‌هایی که در سال‌های گذشته برای نوسازی مدارس اختصاص داده شده است گام‌های خوبی در زمینه نوسازی مدارس تخریب شده و آسیب دیده برداشته شده است اما با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و همچنان مدارس تخریب شده و آسیب دیده زیادی در کشور وجود دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مشکل اصلی در عدم اجرایی سند تحول آموزش و پرورش را چالش‌های نرم افزاری دانست و بیان کرد: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش و مشکلات در محتوای نظام تعلیم و تربیت اصلی ترین مسائل حوزه نرم‌افزاری هستند.

کریمی فیروزجایی در تشریح مشکلات حوزه منابع انسانی عنوان کرد: باید برای نیروهایی که در حال حاضر در دستگاه عریض و طویل آموزش و پرورش کشور مشغول به کار هستند، رضایت شغلی فراهم می‌کردیم زیرا معلمان محور نیروهای انسانی را تشکیل می‌دهند. این مسئله لزوماً به دلیل کم کاری یک فرد یا دستگاه نیست بلکه نیازمند ایجاد یک عزم و اراده ملی در همه ارکان و دستگاه‌‌های حاکمیت هستیم تا معلم را به جایگاه اصلی و حقیقی خود نزدیک کنیم زیرا توجه به جایگاه معنوی و مادی معلم نه تنها اساس پیشرفت و توسعه سند تحول بنیادین که اساس پیشرفت تمام بخش‌های کشور است.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار