کریمی‌فیروزجایی:

مشکلات معیشتی ناشی از سوء‌مدیریت دستگاه‌های دولتی است

عضو هیئت رئیسه مجلس در مصاحبه با «رادیو گفت‌و‌گو» در باره گرانی‌های اخیر که برای بخشی از مردم غیر قابل تحمل است، گفت: مسبب بعضی از گرانی‌ها دستگاه‌های دولتی هستند زیرا تولید کننده‌هایی که اقدام به گران کردن کالا و محصول خود کرده‌اند، وابسته به دولت هستند.

به گزارش راه شلمچه، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو؛ در خصوص راهکارهای مهار گرانی با دکتر علی کریمی فیروزجایی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

علی کریمی فیروزجایی با اشاره به فشار سنگینی که به اقتصاد کشور در ماه‌های اخیر ایجاد شده، گفت: بخشی از ریشه این فشار به تحریم‌های ظالمانه باز می‌گردد و بخشی دیگر نیز به درگیری کل کشور با ویروس منحوس کرونا مرتبط است. این عوامل هم به چرخه اقتصاد لطمات جدی وارد کرده‌ایم و هم اینکه ویروس کرونا بخشی از اعتبارات کشور را بلعیده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه فشارهای اقتصادی و معیشتی تا حدی برای مردم قابل تحمل است، عنوان کرد: امروز متاسفانه به نقطه‌ای رسیده‌ایم که گرانی‌ها برای بخش زیادی از مردم غیر قابل تحمل است و در مجلس تصمیم گرفته شد تا برای مقابله با بخشی از این مشکلات، 30 هزار میلیارد از محل دارایی‌های دولت، برای خانواده‌های محتاج و نیازمند کمک معیشتی پرداخت کنیم تا از گذرگاهی که در آن گرفتار هستیم عبور کنیم.
نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی بخشی از مشکلات امروز را سوء مدیریت در دستگاه‌های دولتی عنوان کرد و افزود: وقتی دولت شش ماه تا یک سال مهمترین وزارت خانه خود یعنی وزارت صمت را در شرایط بحرانی مردم، رها کرده است، نشان می‌دهد با سوء مدیریت روبرو هستیم.

وی از ضرورت ورود وزیر صنعت، معدن و تجارت به مشکلات معیشتی و گرانی‌های اخیر گفت و بیان کرد: وزارت صمت هم مجری است و اختیارات نظارتی دارد. این وزارت خانه از طریق واحدهای بازرسی که در استان‌ها و شهرستان‌ها دارد باید نسبت به کنترل بازار اقدام کند بخصوص آنکه مسبب بعضی از گرانی‌ها دستگاه‌های دولتی هستند زیرا تولید کننده‌هایی که اقدام به گران کردن کالا و محصول خود کرده‌اند، وابسته به دولت هستند.

کریمی فیروز جایی با اشاره به اینکه آنچه به رزق و روزی و معیشت مردم مربوط است در حوزه کشاورزی و دامپروری است، گفت: ارز یارانه‌ای تخصیص در بودجه سال جاری لحاظ شده است و تاکنون بیش از چهار میلیارد دلار از آن تخصیص شده است اما کالاهایی که باید به دست مصرف کننده واقعی می‌رسید، نرسیده است و این نشان از سوء مدیریت دولت است که مشکلات مربوط به نهاده‌های دامی از جمله آن است.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
0
۲۵ آبان ۱۳۹۹
دمش گرم واقعا مقتدرانه و باصلابت گفت
پاسخ
0
۲۶ آبان ۱۳۹۹
درود بر استاد کریمی فیروزجای که همیشه مقتدر و باصلابتند
پاسخ
آخرین اخبار