کریمی‌فیروزجایی:

گرانی‌های کالا و خدمات در کشور ناشی از ضعف مدیریتی است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای شورای اسلامی گفت: مجلس برای تحقق اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از ظرفیت های عظیم داخلی، طرح راهگشا دارد که در کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است.


 عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی دولت برای مهار گرانی های افسارگسیخته دربازار خواستار تدوین سازوکار نظارتی جدید در این حوزه شد. 

به گزارش راه شلمچه، علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: گرانی روزافزون اجناس در بازار غیر منطقی و بدور از محاسبات شناخته شده اقتصادی است.

وی عمده مشکلات کنونی در حوزه گرانی کالا و خدمات را ناشی از ضعف مشهود مدیریتی دانست و افزود: همه عناصر و ارکان تصمیم گیری در حوزه اقتصادی زیر نظر دولت فعالیت دارند و با رفع ضعف هماهنگی و مدیریتی و عزم قاطع  ،چالش های آن برطرف خواهد شد.

نماینده مردم بابل معیشت و اقتصاد را ابرچالش کنونی کشور نامید و یادآور شد: دولت باید با تشکیل کارگروه چابک و فعال ضعف‌های اساسی بازار و گرانی های افسارگسیخته را برطرف کند.

کریمی فیروزجایی اضافه کرد: دولت برای اعمال نقش آفرینی بهینه در عرصه کنترل قیمتها با کمبود قانون مواجه نیست.

این نماینده مجلس در این رابطه به دپوی 7/5 میلیون تن کالا در گمرکات کشور اشاره و تصریح کرد: دپوی این کالاها که در شرایط تحریمی نقش حیاتی در گشایش اقتصادی دارند، مصداق بارز بی تدبیری است.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور گفت: نباید با بی انگیزگی و بی تدبیری معیشت و اقتصاد مردم را دچار اختلال کرد.

وی با تاکید بر ضرورت اقدام جهادی مسئولان اقتصادی دولت برای ورود به بخش بازرگانی و توزیع کالا خاطرنشان کرد: مجلس با بررسی و شناسایی دقیق حلقه های مفقوده این فرآیند ، دولت را در کنترل بهتر اوضاع اقتصادی یاری می رساند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کنترل بازار و قیمت‌ها نیازمند برنامه ریزی همه جانبه تمامی دست اندرکاران بویژه وزارت صمت است که باید این روند شتاب گیرد.

وی گلایه اخیر مقام معظم رهبری از گرانی‌ها دراثر بی تدبیری‌ها را یادآورشد و افزود: باید با شناسایی گرانی‌های عمدی و خارج از چارچوب‌های تحریمی، بی مهابا با عاملان آن برخورد شود. مهمترین رویکرد دولت در مقطع کنونی باید اقتصاد مقاومتی باشد.

دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای تحقق اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از ظرفیت های عظیم داخلی، طرح راهگشا دارد که در کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار