عضو هیئت رئیسه مجلس:

مخالف ادغام دانشگاه‌های پیام نور، علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای هستیم

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بحث ادغام برخی دانشگاه‌ها در دانشگاه‌های دیگر در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  مطرح شد که با مخالفت جدی اعضا مواجه شد.


به گزارش راه شلمچه، علی کریمی‌فیروزجایی با اظهار اینکه این دانشگاه‌ها هریک با مأموریت مجزا و تعریف شده قانونی فعال شدند، تعطیلی و ادغام آن‌ها را منتفی دانست و افزود: باید با چابک سازی و تقویت این دانشگاه‌ها ارتقای کیفی فعالیتهای آنها را دنبال کنیم.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم با اشاره به اینکه بحث ادغام برخی دانشگاه‌ها به صورت کلی مورد بررسی قرار گرفت، افزود: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و فراکسیون دانشگاهیان مشترکاً در ارتباط با ادغام دانشگاه‌ها نظر منفی دارند.

 

سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان همچنین گفت: ساماندهی مشکلات دانشگاههای فنی و حرفه ای، پیام نور و جامع علمی کاربردی در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.

 

کریمی فیروزجایی با اشاره به مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها، یادآور شد: بحث‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها به صورت جدی از سوی مجلس شورای اسلامی دنبال می‌شود. هماهنگی و اجرای راهبردهای موثر فرهنگی در دانشگاه‌ها مأموریت خطیر مجلس و دولت است. آسیب شناسی مسائل مربوط به دانشگاهها و شناخت فرآیندهای بهینه در راستای برون رفت از چالش های پیش رو ضرورت دارد.

 

نماینده مردم بابل در گفت‌و‌گو با خانه ملت گفت: دانشگاه‌ها محور و اساس حکمرانی به شمار می روند و نظام مسائل آنان در دستور کار متولیان قرار دارد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار