روایت افرادی که نمک خوردند و نمکدان شکستند!

۴۸ ساعت پس از دستور رئیس قوه قضائیه، برخورد با محرکان داخلی اغتشاشات آغاز شد.

به گزارش راه شلمچه، شهریور ۱۴۰۱ هم در تاریخ کشور با یادآوری روزهای تلخ آشوب و ناامنی در ردیف سایر تاریخ‌های آشوب از جمله ۸۸، دی ۹۶ و آبان ۹۸ ماندگار شد.

 

اعتراضاتی که اواخر شهریور آغاز و در مهر ماه رنگ و بوی اغتشاش به خود گرفت. اغتشاشاتی که منجر به کشته شدن تعدادی از هم‌وطنان عادی و شهادت نیروهای تأمین امنیت شد.

 

علاوه بر خسارت جانی، این اغتشاشات خسارت‌های فراوانی هم به بیت المال زد و منجر به تخریب ده‌ها ساختمان دولتی از جمله بانک، فروشگاه‌ها، ادارات دولتی، معابر عمومی، اتوبوس‌ها و آمبولانس‌ها و حتی خودروی افراد عادی شد.

 

هم صدایی داخلی‌ها با خارجی‌ها

 

در این میان نکته مهم هم صدایی برخی داخلی‌ها با اغتشاشگران بود نکته‌ای که دوشنبه هفته گذشته و در جلسه شورای عالی قضائی از سوی رئیس قوه قضائیه مورد انتقاد قرار گرفت.

 

غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه ضمن اتمام حجت با اغتشاشگران، اعلام کرد: با اغتشاشگران، متعرضین به مال، جان و عرض مردم برخورد بازدارنده می‌شود و کسانی که با دشمن کینه‌توز همصدا و همدست شدند و جوانان را تحریک کرده و آنان را به خیابان آوردند و عناصری که به عنوان عوامل مزدور دشمن به جان و مال مردم تعرض کردند، بدانند که با آنها برخورد سختی می‌شود و این حکم عقل و شرع و قانون است که دست و پای دشمن در سرزمینمان قطع شود.

 

رئیس عدلیه در ادامه به اقداماتی که از جانب برخی چهره‌های مشهور برای تحریک جوانان به اغتشاش‌آفرینی صورت می‌گیرد نیز اشاره کرد و تصریح کرد: کسانی که با حمایت این نظام مشهور شدند و به جای اینکه در روز سختی در کنار مردم باشند با دشمن همصدا شدند و دشمن از طریق زبان و صفحات مجازی آنها اغتشاش ایجاد کرد و جوانان را بدین وسیله تحریک کردند که به خیابان‌ها بیایند و مسببین این اعمال، پشتیبانان آنها و کسانی که با جعل و نشر مطالب کذب، مردم را تحریک کردند، همه آنها بدانند که خسارت‌های مادی و معنوی به بار آمده برای مردم و کشور را باید پس دهند و پرداخت کنند و این بار به کمک مردم و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عوامل اصلی شناسایی خواهند شد و به سزای اعمالشان خواهند رسید.

 

اجرای دستور قاضی القضات پس از ۴۸ ساعت

 

۴۸ ساعت پس از دستور قاضی القضات، برخورد با محرکان داخلی اغتشاشات آغاز شد.

 

به عنوان نمونه «محمود شهریاری» یکی از این افراد است.

 

در پی اعلام جرم علیه برخی از سلبریتی‌ها به جهت تشویق به اغتشاش و هم‌صدایی با دشمن، محمود شهریاری مجری سابق صدا و سیما با صدور دستور قضائی هفته پیش آغاز شد.

وی با انتشار پستی نحوه ساخت کوکتل مولوتف را آموزش داد و از مردم خواست به آشوب‌ها بپیوندند.

 

نمونه خارج نشین این دعوت به آشوب‌ها هم علی کریمی است. فردی که مهاجرت کرده و از خارج از کشور، مردم را به جان هم می‌اندازد.

حسین ماهینی هم از دیگر محرکان این آشوب‌ها بود. بازیکن اسبق پرسپولیس که در چند روز گذشته مطالبی را در جهت حمایت و تشویق به اغتشاشات در صفحات مجازی خود منتشر کرده بود دو روز پیش با حکم مقام قضائی دستگیر شد.

 

البته شنیده شده برخی از بازیگران هم به قوه قضائیه فراخوانده شده و مورد ارشاد قرار گرفتند.

 

نکته حائز اهمیت دیگر این است که گروهک‌هایی در دنیا وجود دارند که آنها دشمنان قسم خورده ایران و ایرانی هستند. آنها به دنبال تجزیه ایران و منفک شدن بخشی از خاک کشور هستند. هیچ فرد ایرانی میهن‌دوستی با این افراد مخرج مشترک پیدا نمی‌کند. در این زمانی که سپاه پاسداران با حمله‌های مکر به مقرهای گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب کومله و دموکرات در کردستان عراق تلاش بر حفظ امنیت ایران دارد، باز افرادی از جنس سلبریتی‌های ناآگاه پیدا می‌شوند تا از این افراد حمایت کنند. یکی از این افراد کاوه رضایی است. وی با انتشار یک عکس با پرچم تجزیه طلبان کردستان در اینستاگرام به مرگ مهسا امینی واکنش نشان داد.

جرم مشترک برخی سلبریتی ها

 

تشویش به اغتشاش جرم مشترک سلبریتی هایی است که نمک خوردند و نمکدان شکستند. کسانی که با حمایت و پول بیت المال رشد کرده و شناخته شدند حالا مردم را تشویق به تخریب اموال عمومی بیت المال کردند.

 

حمایت سلبریتی ها از کومله‌ها و اغتشاش گران در برخی از موارد به خاطر عدم آگاهی و بی سوادی آنها و در برخی موارد هم همنوایی با دشمن بود. با این حال قانون گذار در این رابطه اتمام حجت کرده است.

 

در قانون و در ذیل ماده ۴۹۸ قانون مجازات اسلامی صراحتاً آمده است که «هر کس با هر مرامی، دسته، جمعیت یا شعبه جمعیتی بیش از دو نفر در داخل یا خارج از کشور تحت هر اسم یا عنوانی تشکیل دهد یا اداره نماید که هدف آن بر هم زدن امنیت کشور باشد و محارب شناخته نشود به حبس از دو تا ده سال محکوم می‌شود.»

 

علاوه بر این در ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی هم آمده است که «هر کس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی نماید به حبس از سه ماه تا یکسال محکوم خواهد شد.»

 

در پایان لازم به ذکر است این اعلام جرم‌ها از سوی مدعی العموم و حسب دستور رئیس قوه قضائیه و در راستای اجرای قانون صورت گرفته است.

 

به گزارش مهر، همچنین برخوردها صرفاً به این افراد ختم نشده و بر اساس پیگیری‌ها، همچنان ادامه دارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار