رونمایی جلد کتاب «فاتح دلها» و «مدافع وطن» در روستای خرق شهرستان فاروج استان خراسان شمالی

در حاشیه یادواره 34 شهید روستای خرق شهرستان فاروج از جلد دو کتاب " فاتح دلها" و "مدافع وطن" با حضور مسئولین و خانواده محترم شهداتوسط پدر شهیدان مصطفی و محمود آزاده رونمایی شد.

به گزارش راه شلمچه از گنبدکاووس، کتاب فاتح دلها به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و کتاب"مدافع وطن" به یاد شهید 8 سال دفاع مقدس سید موسی کریمیان توسط نویسنده جانبازگنبدی سید علی کریمیان خرق که اصالتا اهل روستای خرق می باشد سروده شده است.
این دو کتاب به صورت شعرو رنگ آمیزی برای کودکان تهیه شده وکتاب" مدافع وطن" در واقع اولین کتاب کودکانه برای شهدای روستای خرق در استان خراسان شمالی می باشد از همین نویسنده کتابهای دیگری نیز برای شهدای گنبد کاووس و شهدای استان گلستان سروده و به چاپ رسیده است وبه گفته نویسنده این کتابها برای سایر شهدای روستای خرق نیز اقدام به سرودن شعر نموده که انشاءالله با حمایت مسئولین وخیرین کتاب دوست به چاپ خواهد رسید.


گفتنی است مراسم یادواره شهدای خرق همه ساله با قدرت و برنامه ریزی قوی در این روستا برگزار می گردد که امسال نیزاین مراسم به علت بیماری کرونا همچون سالهای گذشته، با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد .
در این مراسم معنوی بعد از اجرای سرود ملی وقرائت دعای خاصه امام رضا علیه السلام ابتداحجت الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد به صورت مجازی(ویدئو کنفرانس) در خصوص شهیدان سردار سلیمانی و فخری زاده و شهدایروستای خرق به سخنرانی پرداخت و سپس حجه السلام والمسلمین رمضانعلی کوهستانی خرق، مسئول نظارت و بازرسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سخنرانی پرداختند.


مداحی ذاکر اهل بیت برادر رضاپور ، رجز خوانی دانش آموز بسیجی یگانه شریفی و رونمایی از دو کتاب در بخش کودک و نوجوان، نوشته آقای سیدعلی کریمیان خرق توسط پدر شهیدان سیدمصطفی و محمود آزاده واهدای جوایز به برندگان مسابقات  ‌ورزشی، دل نوشته، نقاشی و کتابخوانی از دیگر برنامه های این یادواره بوده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
0
Amiroyesh ۲ تیر ۱۴۰۲
احسنتم به رجز خوان
پاسخ
آخرین اخبار