رونمایی کتاب «حضرت شهربانو، افتخار عجم، خاتون عرب»

 کتاب «حضرت شهربانو، افتخار عجم و خاتون عرب» از جدیدترین تألیفات علمی محقق و نویسنده جوان شیعه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیری سوادکوهی به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش راه شلمچه، این اثر که بخشی از آن قبل از تدوین مستقل ، در کتاب فاخری دیگر بعنوان حلقه ی اتصال ایران و اسلام در دهه ی فرخنده ی کرامت منتشر و در مشهد الرضا علیه السلام، در جمع بزرگان علمی مشهد، قم و اصفهان رونمایی شد، در ویرایش و اضافاتی دیگر، بصورت مستقل در کتابی تحت عنوان افتخار عجم و خاتون عرب به زیور طبع آراسته شد


نویسنده ی این اثر در مقدمه کتاب می نویسد: سومین پیشوای مسلمانان جهان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام که خود ثمره ی دو دریای بیکران علوی و فاطمی است و خدای متعال در قرآن کریم، عظمت آنرا با وصفی شگرف به رخ مشرکان و منافقان می کشاند، با ازدواج مقدس و استثنایی شان آیه ی شریفه ی(مرج البحرین یلتقیان) را در اذهان زنده نموده که اگر تمامی درختان عالم قلم و دریاها مرکب شوند، نخواهند توانست نمی از یم بحرَین «خِیَرَتَین» را به جهان معرفی کنند.


در بخشی از این اثر راجع به شخصیت ارزشمند و شاهزاده اى ایرانى سخن بمیان می آید که انگشت حکمت حق بر او نشانه رفت و براى مادرىِ حجت خدا و ظرف وجودی زینت عارفان، امام سجاد علیه السلام انتخاب شد.


این کتاب به شبهاتی درباره ی اسارت آن بانوی با فضیلت اشاره می شود که پس از فاش نمودن سِرّی از مخزن الاسرار آن شاهزاده ی ایرانی، بر همگان عیان خواهد گشت که حضرت شهربانو در اسارت خلیفه ی وقت نبوده، بلکه مدتها در اسارت محبت سیدالشهداء ارواحنافداه بوده، قبل از آنکه بخواهند او را به مدینه آوردند.


آن بانوی با عظمت در زمان ولادت امام سجاد علیه السلام، از دنیا رفتند و در قبرستان بقیع و در کنار قبر مبارک امام حسن مجتبی علیه السلام دفن شدند.
این اثر یک جلد از ده ها جلد از مجموعه آثار حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی بشمار می رود که مورد توجه محققان و پژوهشگران قرار گرفته است

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار