زندگی دوباره دو محکوم به قصاص در فارس همزمان با عید غدیر

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در حاشیه برگزاری هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضاییه از اعلام گذشت و صلح و سازش خانواده های اولیا دم دو پرونده قصاص خبر داد.

به گزارش راه شلمچه، این مقام عالی قضایی در ادامه بیان کرد: به برکت این ایام و عید بزرگ شیعیان جهان، عید غدیرخم شاهد تلاش همکاران مجموعه قضایی و اهتمام سایر اعضا و کارکنان توسعه حل اختلاف و داوری بویژه رئیس کل دادگستری استان فارس در زمینه سازش پرونده های قتل بودیم.

وی تصریح کرد: طی چندین سال اخیر شاهد اقدامات مثمر ثمری در راستای صلح و سازش از سوی توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس تحت هدایت و برنامه ریزی رئیس کل دادگستری استان فارس حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی و دادستان مرکز استان بوده ایم که آمار بسیار مناسب صلح و سازش به خصوص سازش در پرونده های قصاص نشان دهنده این مهم است.

معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه یکی از تأکیدات رئیس قوه قضائیه در دوران تحول و تعالی دستگاه قضا به ثمر رساندن پرونده های توسعه حل اختلاف بویژه صلح و سازش در خصوص پرونده های قصاص است، گفت: در حاشیه برگزاری هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی این اقدام ارزشمند اتفاق افتاد و دوتن از اولیای دم به حرمت حضرت امام علی(ع) ضمن اعلام رضایت، از خون قاتل فرزند خود گذشتند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه درپایان ضمن ابلاغ پیام قدردانی و سپاس رئیس قوه قضاییه از رفتار کریمانه این دو خانواده اولیای دم که به حرمت قرآن کریم و در آستانه عید غدیر خم ازخون فرزند خود گذشتند از تلاش ها و زحمات تمام همکاران مجموعه قضایی فارس و توسعه حل اختلاف و داوری این استان قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری فارس از عنایات رئیس قوه قضاییه و معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دستگاه قضا به سبب اعطای میزبانی هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضاییه به استان فارس و ایجاد زمینه برگزاری در جوار مضجع شریف و نورانی حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی مسابقات سراسری قرآن کریم را ایده مناسبی در راستای افزایش فرهنگ قرآنی در مجموعه قضایی دانست و گفت: این دوره از مسابقات با شعار محوری عفاف و حجاب اسلامی و انتقال پیام های فرهنگی در حال برگزاری می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی به موضوع صلح و سازش دو پرونده قصاص همزمان با برگزاری این مسابقات مهم معنوی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: در حاشیه این مراسم با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه اتفاق مهمی رویداد و دو مورد از پرونده های قصاص استان به صلح و سازش ختم شد و اولیای دم ضمن گذشت اعلام کردند که به برکت نور قرآن پس از انصراف از ادامه روند اجرای حکم و توقف پیگیری شکایت خود به آرامش روحی و معنوی رسیده اند.

رئیس کل دادگستری فارس گفت: هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه برکات فراوانی داشت که از جمله آن مصالحه دو پرونده قصاص نفس در حاشیه آن بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به پیام رئیس قوه قضائیه در آغاز این دوره از مسابقات قرآن مبنی براینکه " امیدورارم این گردهمایی و اقدام معنوی استمرار راهی بی انتها برای دستیابی به قله های رفیع معنویت، نورانیت و وحدانیت باشد " بیان کرد: از اولیای دم که با عمل به دستورات قرآن و اصلاح ذات البین و اعلام رضایت خود باعث رهایی محکومین این پرونده از قصاص شدند، قدردانی کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار