سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل استعفا داد

غفاری معاون وزیر بهداشت در گفت‌و‌گوی اختصاصی با راه شلمچه ضمن اعلام خبر استعفای سیدناصر عمادی، مشخصات فردی که صلاحیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی بابل را داشته باشد، معرفی کرد.

دکتر حسنعلی غفاری معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی راه شلمچه علت اینکه چرا سرپرست جدید علوم پزشکی بابل که آبان ماه معرفی شده هنوز معارفه‌ای انجام نگرفت، گفت: آقای دکتر عمادی استعفا دادند و به همین دلیل به معارفه نرسیده البته معاونت من ارتباطی با عزل و نصب ندارد ولی ایشان به خاطر موضوعاتی آمدند استفعا دادند و وزارت هم در حال تحقیق است تا فردی را جای ایشان معرفی کند.

وی درباره انتخاب رئیس دانشگاه افزود: به این راحتی نمی‌شود رئیس دانشگاه علوم پزشکی را انتخاب کرد و حتماً فردی که برای ریاست دانشگاه معرفی می‌شود باید عضو هیئت علمی، داراي رتبه علمي استادیار یا دانشیار، توانمند و همچنین دارای مقبولیت باشد.

وی به این سوال که از دولت انقلابی و وزرات‌خانه انقلابی بهداشت انتظار می‌رفت در انتخاب رئیس دانشگاه زودتر اقدام می‌کرد تا مانع حاشیه‌ها شود، پاسخ داد: یادتان باشد بابل از اولین دانشگاه‌هایی بوده که سرپرست آن مشخص شده بود و همین هم باعث شد تا حاشیه‌ها به وجود آید و به خاطر همین حاشیه‌ها بود که دکتر عمادی آمده استعفا داد.

غفاری علت تأخیر در معرفی جدید رئیس دانشگاه را عدم تصمیم شتاب‌زده اعلام کرد و گفت: فرد جدیدی که مورد تأیید وزارت بهداشت باشد باید جامع الشرایط باشد تا دوباره این بلا سر دانشگاه نیاید و در واقع بی گدار به آب نزنند و در غیر اینصورت یک شبه یک نفری را انتخاب می‌کردند.

معاون وزیر بهداشت مشخصات فردی که دارای صلاحیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی بابل را این طور برشمرد: کسی که هم نمایندگان بابل در مجلس، نماینده ولی فقیه، امام جمعه، استاندار و مردم با او همکاری کنند و حتماً مدیریت داشته باشد؛ به هرحال مدیریت در کشور حساس است.

وی در خاتمه اطمینان داده بزودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل معرفی خواهد شد.

گفتنی‌است هفته اول آبان ماه امسال سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل از سوی وزیر بهداشت دولت سیزدهم معرفی شد و بلافاصله با اعتراض زیادی روبرو شد که قرار بود جلسه معارفه دکتر سیدناصر عمادی‌چاشمی روز شنبه 8 آبان برگزار شود لغو شد و این انتصاب وزیر حاشیه‌های زیادی را به همراه شد. از طرفی هم سرپرستی که جلسه معارفه وی انجام نشده بود، اما دست به انتصاباتی زده بود که شنیده می‌شود انتصاب آنها بدون استعلام از مراجع نظارتی و امنیتی بوده است

اگر خوشت اومد لایک کن
7
1
۴ دی ۱۴۰۰
این معاون وزیر که نمی داند در خصوص موارد خارج از حوزه کاری خود نباید صحبت کند باید سریع عوض شود در ضمن ایشان خود فاقد مقبولیت بودند چگونه معاون وزیر شدن
پاسخ
0
۱۹ تیر ۱۴۰۱
دکتر عمادی کل دنیا قبول دارند
جز ایشون
پاسخ
آخرین اخبار