سیدمحمد حسینی ضربه‌گیر دولت و مجلس!

خبرنگار راه شلمچه در نشست معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس با خبرنگاران گفت: با توجه به عدم تعامل دولت با بیشتر نمایندگان مجلس، به نظر می‌آید معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ضربه‌گیر دولت و مجلس شده‌است.

به گزارش راه شلمچه، در نشست معاون پارلمانی رئیس‌جمهور که عصر امروز(شنبه 14 مرداد 1402) با خبرنگاران برگزار شده بود، برخی از خبرنگاران با طرح سوالی نظر و دیدگاه‌های خود صمیمانه با سیدمحمد حسینی بیان کردند.

خبرنگار ما هم در این نشست با طرح سوالی از سیدمحمد حسینی مبنی بر عدم تعامل دولت با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و از طرفی هم بیشتر نمایندگان با جنابعالی و همکاران شما ارتباط خوبی دارند، به نظر می‌آید ضربه‌گیر دولت با نمایندگان مجلس شده‌اید، این تعامل چگونه است، گفت: نمایندگان در ابتدا مسایل خود را با پارلمانی مربوطه در مجلس مطرح می‌کنند و اگر نتیجه‌ای نگرفته باشند به ما مراجعه می‌کنند و اگر نامه‌ای داشتند که خواستند دست ریاست جمهوری برسد به ما می‌رسانند و یا از طریق تماس تلفنی و همچنین ارسال پیامک مشکلات را بیان می‌کنند و ما هم پیگیری می‌کنیم و سعی می‌کنیم به نتیجه برسانیم.

وی افزود: تعامل ما با نمایندگان مجلس شورای اسلامی الحمدالله تعامل بسیار خوبی است ولی در اوایل با برخی از پارلمانی‌ها انتقادی داشتیم اما به مرور زمان دارند فعال می‌شوند و حضورشان بیشتر خواهد شد.


سیدمحمد حسینی در ابتدای این مراسم  ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار گفت: رسانه‌ها امروزه جایگاه مهمی دارند و باید کنار مدیران اجرایی دیده شوند و گاهی اوقات رسانه‌ها باید نقش بیشتری از مدیران داشته باشند. 

وی افزود: ما در جنگ شناختی هستیم و رسانه‌ها نقش پررنگی دارند؛ دشمن در این جنگ سعی می‌کند افکار و رفتار را تغییر دهد و یک ساختار را برهم بزند. رسانه در بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای مردم و مقابله با تلاش‌های دشمن بسیار اهمیت دارد. دشمن در سال گذشته از قدرت رسانه استفاده کرد و سعی در عملیاتی کردن برخی اقدامات مدنظر خود کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: هرچقدر آگاهی مردم بیشتر باشد، به‌نفع خود مردم و کشور است ولی در برخی کشورها، دولت‌ها می‌کوشند مردم از حقیقت آگاهی نداشته باشند.

حسینی تأکید کرد: اگر رسانه‌ها واقعیت‌های جامعه را بازتاب نکنند، کار مجریان و مدیران به سرانجام نمی‌رسد‌. دشمن تلاش می‌کند که مردم شیرینی اقداماتی را که در کشور انجام می‌گیرد، نچشند و رسانه در این عرصه نقش مهمی دارد. رسانه‌ها به‌خوبی می‌توانند به سؤالات و ایراداتی که دشمنان مطرح می‌کنند، پاسخگویی خوبی داشته باشند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: در دولت سیزدهم اقدامات متعددی انجام گرفته است و با اینکه مشکلاتی فراوانی پیش‌پا بود، جلو رفتیم. دولت در ابتدا با گرفتاری‌هایی مواجه بود و بدون اینکه بخواهد فقط مشکلات را بیان کند، وارد میدان عمل شد و کارهای مهمی انجام شده و در حال انجام است.

حسینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره لزوم جهاد تبیین گفت: حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) پیام‌رسان کربلا بودند و پیام قیام امام حسین(ع) را به‌خوبی منتشر و منعکس کردند، این در حالی بود که دشمن می‌کوشد افکار را منحرف کند و رسانه‌ها باید رسالت خود را ایفا کنند.

حسینی با اشاره به اقدامات معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اظهار داشت: ما از روز اول آغازبه‌کارمان، با هماهنگی معاونت‌های پارلمانی کار را شروع کردیم. چندین مورد رأی اعتماد بعد از رأی اعتماد به کابینه در مرحله اول وجود داشت که با هماهنگی و تعامل با مجلس کار را پیش بردیم، اخیراً هم وزیر ورزش جابه‌جا شد و امیدواریم وزیر جدید ورزش معرفی شود و از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

وی اضافه کرد: حداقل درباره 12 وزیر جمع‌آوری امضا برای استیضاح داشته‌ایم ولی با حضور وزرا در مجلس و ارائه توضیحات، این تعداد کاهش یافت و فقط دو استیضاح مطرح شد؛ یکی وزیر صمت و دیگری وزیر بهداشت. مباحث پیرامون وزیر بهداشت با حضور وی در کمیسیون و توضیحات حل شد و فقط آقای فاطمی‌امین بود که استیضاح شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: ما تلاش داریم تمامی تذکرات کتبی نمایندگان را پاسخ دهیم و به بسیاری از تذکرات شفاهی نیز رسیدگی می‌کنیم. اخیراً مطرح شد که وزارت خانواده و زنان داشته باشیم که نمایندگان نظارت بیشتری بر این مسئله مهم داشته باشند؛ در حالی که هم‌اکنون هم نظارت دارند و دراین‌باره با وکلای ملت گفتگو کرده‌ایم‌.

حسینی گفت: تعامل دولت با مجلس بی‌سابقه است و ارتباطات گسترده‌ای بین دو مجموعه وجود دارد و رئیس‌جمهور در سال اول دولت با مجامع نمایندگی استان‌ها دیدار و گفت‌وگو داشته‌ است و تمامی نمایندگان مجلس با رئیس‌جمهور گفت‌وگو کرده‌اند‌. نمایندگان به اعضای دولت دسترسی دارند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و معاونین پارلمانی وزارتخانه‌ها در مجلس حضور می‌یابند و به سؤالات پاسخ می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور تاکنون 11 بار در مجلس حضور داشته است و چهار جلسه مشترک بین دولت و مجلس داشته‌ایم؛ این جلسات می‌تواند مفید و مؤثر باشد. نمایندگان در سفرهای استانی کنار رئیس‌جمهور هستند و مباحث خود را مطرح می‌کنند‌.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اعلام کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 500 جلسه با حضور وزرا و معاونین رئیس‌جمهور و نمایندگان در کمیسیون‌ها تشکیل شده است، ما در این زمینه نیز ارزیابی داریم و وزارتخانه‌هایی را که بیشترین تعامل با مجلس را داشته‌اند، به دولت گزارش داده‌ایم‌.

حسینی ادامه داد: در دولت سیزدهم 90 لایحه به مجلس تقدیم شده و 137 مورد از قبل بوده است که با 119 مورد از آنها موافقت کرده‌ایم، برخی از این لوایح نیز تبدیل به قانون و ابلاغ شده است، 87 درصد نظرات دولت درباره لوایح تأمین شده و به سرانجام رسیده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار