شرافت و مرتبت، هنر شگرف معلم است

معلمان انسان سازان نسل بعدی‌ جامعه‌اند و بر همین اساس معمار کبیر انقلاب اسلامی، نقش آنان را همانند نقش انبیا برای مردم بیان کردند.

به گزارش راه شلممچه، روز 12 اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز معلم نامگذاری شده است.پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز 12 اردیبهشت ماه سال 1358 توسط گروه فرقان، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد.

معلمان نقش کلیدی و بسیار مهمی به‌عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان دارند چرا که معلمان انسان سازان نسل بعدی‌ جامعه‌اند و بر همین اساس معمار کبیر انقلاب اسلامی، نقش آنان را همانند نقش انبیا برای مردم بیان کردند.
یکی از آثار و برکات نام‌گذاری هفته معلم، ارتقای شأن و جایگاه معلم در پرتو اندیشه‌های انسان ساز شهید مطهری است و یکی از ویژگی‌های هفته معلم امسال حضور ایثارگرانه معلمان و فرهنگیان فرهیخته کشور در میدان مبارزه و مقابله با ویروس منحوس کرونا است که چه در تعلیم از راه دور و چه همراه با مردم ایران اسلامی در تهیه ملزومات بهداشتی مقابله با کرونا پای کار بودند و در گروه‌های جهادی حضور چشمگیری داشتند.
شرافت و مرتبت معلمان اگرچه هنر شگرف و ذاتی آنهاست اما برای حفظ شأن معلمان باید توجه ویژه‌ای به وضعیت معاش معلمان داشت که نهایتا کیفیت تدریس خواهد بود.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار