بیانیه جامعۀ اسلامی فرهنگیان کشور به مناسبت روز معلم

جامعه اسلامی فرهنگیان: به دلیل آشفتگی‌های مدیریتی و ناکارآمدی‌های موجود، اهداف نظام حکمرانی در حوزه آموزش و پرورش به شدت آسیب دیده است.

به گزارش راه شلمچه، جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید استاد مرتضی مطهری فرا رسیدن روز معلم را به تمام اساتید و معلمان ایران اسلامی تبریک و تهنیت گفت.                                

متن این به شرح زیر است:

                               

باسمه تعالی

انما بعثت معلما

همانا که من معلم مبعوث شدم. پیامبر اکرم(ص)

دوازدهم اردیبهشت یادآور شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم نامگذاری شده است. امسال، چهل و یکمین روز معلم را با نام و یاد آن شهید عزیز و تمامی شهدای دانش‌آموز و معلم گرامی می‌داریم.

جایگاه استاد و معلم جایگاه مقدس، مهم و تأثیرگذاری در فرآیند تربیت نسل‌ها می باشد و معلم همچنان عنصر اقتداربخش به نهاد آموزش و پرورش و جریان پویای آن می‌باشد. علما و صاحبنظران مختلف در طول سال‌ها همواره بر نقش بی‌بدیل معلم در اهتمام به تربیت جامع و متوازن استعدادها و ظرفیت‌های درونی و توجه به همه ابعاد و ساحت‌های شخصیت دانش‌آموزان تأکید کرده‌اند. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال گذشته در دیدار با معلمان فرمودند: مهمترین موضوع تمدنی ما تعلیم و تربیت است. از این‌رو در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب نیز این نهاد، یک نهاد تأثیرگذار و تمدن‌ساز است و خدمات و موفقیت‌هایی که معلمان در طول چهل و یک سال گذشته در راه پیشرفت کشور، علیرغم سختی‌ها و مشکلات به ارمغان آورده‌اند، ناشی از همین نگاه تمدن‌ساز و وجود معلمان انقلابی است.

 لذا علیرغم حمایت‌ها و پشتیبانی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و علما و صاحبنظران دلسوز، با وجود تصویب اسناد بالادستی و نقشه راه اصلاح نظام تعلیم و تربیت، یعنی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که یک سند ملی و فرادستگاهی‌ است و در آن نقش و جایگاه تأثیرگذار معلم به عنوان هدایتگر و اسوه به خوبی تبیین شده است، به دلیل آشفتگی‌های مدیریتی و ناکارآمدی‌های موجود، اهداف این سند تحقق پیدا نکرده است و نظام حکمرانی در حوزه آموزش و پرورش به شدت آسیب دیده است. 

جامعۀ اسلامی فرهنگیان کشور با تحلیل رویدادها و جریان‌های برآمده از خواسته‌ها و انتظارات به‌حق معلمان، پیگیری‌های خود را انجام می دهد که از جمله آنها برقراری مجدد رتبه‌بندی معلمان و تلاش در راستای تهیه لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان می‌باشد.

جامعۀ اسلامی فرهنگیان کشور ضمن تبریک فرارسیدن هفته معلم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات ماه مبارک رمضان، امید دارد رشد روز افزون علمی کشور و درخشش در همه عرصه‌های علمی و معرفتی را که تاکنون وجود داشته است، با همت و تلاش همۀ دلسوزان تعلیم و تربیت و اهتمام شبانه‌روزی مدیران و سیاستگذاران با جهش بیشتر ادامه یابد.


اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار