گل‌محمدی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با راه شلمچه:

شعار سلبریتی‌ها زمانی تأثیرگذار است که خود عامل به آن معروف باشند

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: نقش نخبگان و نام‌آوران یا به قولی سلبریتی‌ها در عرصه فرهنگی بدون انکار است.


به گزارش راه شلمچه، مهدی ترابی بازیکن 25 سال پرسپولیس پس از به ثمر رساندن گل مقابل تیم پیکان در هفته هفتم لیگ برتر ایران روی تیشرت خود این عبارت که "تنها راه نجات کشور = اطاعت از رهبری" جلوی دوربین برد و به همگان نشان داد که این حرکت زیبای ترابی بازتاب زیادی داشت.

رضا گل‌محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما نقش سلبریتی‌ها در فرهنگ‌سازی جامعه گفت: چون صحبت از فرهنگ‌سازی شد بهتر است ابتدا به جای واژه سلبریتی از معادل آن استفاده کنیم و بگوییم نام‌آوران و یا ستارگان و در واقع از همین‌جا می‌شود فرهنگ سازی را شروع کرد. نقش نخبگان و نام‌آوران یا به قولی سلبریتی‌ها در عرصه فرهنگی بدون انکار است اما به شرطی که خودشان عامل باشند به آن چه تبلیغ می‌کنند و یا دم از آن شعار می‌زنند خود نیز عمل کنند. اقبال مردم ما به نخبگان و ستارگان خیلی زیاد و در ورزش هم بیشتر است و آن هم به‌دلیل اینکه مردم نگاه‌شان به ورزشکاران مثبت است و ورزشکاران هم باعث ایجاد غرور ملی می‌شوند و سلبریتی‌ها هم باید بدانند این تأثیر می‌تواند دو جانبه باشد که هم تأثیر مثبت و یا برعکس تأثیر منفی هم باشد و اگر هم بخواهند تاثیر مثبتی داشته باشند باید خودشان عامل به آن معروف باشند و اگر این شود نقش آنها غیر قابل انکار خواهد بود مثل کاری که ترابی عزیز انجام داد.

وی ادامه داد: مهدی ترابی دارای خانواده بسیار خوب و خودش هم پسر بسیار خوبی هستند و از یک شهر کوچک در استان البرز با تلاش و کوشش خودش و همتی که داشته خودش را تا عرصه‌های ملی رسانده و امروز باعث افتخار کشور شده است که از این افراد کم نداشتیم شاید بهترین نقش را می‌شود به مرحوم تختی داد که آن حرکتی را که در زلزله بوئین زهرا انجام داد نشان داد ورزشکاران تاثیرگزارند این تاثیر همیشه برای ورزشکاران بوده و هست که امیدوارم نقش خودشان را حفظ کنند و یادشان باشد که این مسئولیت آنها را چندین برابر افزایش می‌دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در باره حفظ و ادامه این حرکت ترابی و دیگر ورزشکاران گفت: وظیفه ما نسبت به ورزشکاران بیشتر باشد و بزرگترین کاری که ما می‌توانیم در قبال حرکت‌های ارزشی و فرهنگی ورزشکاران انجام دهیم این اما کاری که می‌توانیم در این باره انجام دهیم این است که اقبال بیشتری به این عزیزان نشان دهیم و از این عزیزان برای فرهنگ سازی استفاده کنیم و به آنها بهای بیشتری بدهیم و آن‌ها را در فرهنگ‌سازی ها بیشتر بها دهیم.

گل‌محمدی در خاتمه گفت: در بحث تشویق نونهالان قهرمان را اخیرا انجام دادیم و به تمام شهرستان‌ابلاغ کردیم تا آن‌ها هم تشویق قهرمانان نونهالان را انجام دهند.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار