شهید اهل سنتی که «دلیر ترکمن‌صحرا» نام گرفت

 کتاب زندگی نامه شهید «صفرقلیچ بردی‌پور» از شهدای اهل سنت گنبدکاووس پس از طراحی و صفحه‌آرایی در قالب شعر کودک آماده چاپ و انتشار شد.                                    

به گزارش راه شلمچه از گنبدکاووس، شهرستان گنبدکاووس در شمال شرق استان گلستان و کشور یکی از نقاط پرافتخار ایران اسلامی است که با وجود حضور و زندگانی اقوام و مذاهب گوناگون و متکثر در این شهرستان در جای جای آن وحدت، انسجام، همدلی و مهربانی موج می‌زند.

  

حضور پرفروغ مذاهب شیعه و سنی در کنار هم به جای آن که تهدیدی برای امنیت و مخل آرامش باشد به یک فرصت بی‌بدیل در این منطقه تبدیل شده تا به تمام دنیا ثابت کند که شیعه و سنی در این کشور مقدس برای حراست از آرمان و اعتقاد خود در کنار یکدیگر خونشان به هم آمیخته می‌شود اما از آرمان خود دست خواهند کشید، موضوعی که گواه آن بیش از ۵۲۰ شهید این شهرستان است که بالغ بر ۱۰۰ تن آن از برادران غیور و جان بر کف اهل سنت تشکیل می‌دهند.

  

«سیدعلی کریمیان» جانباز و رزمنده گنبدی است که پس از حضور در سال‌های درخشان ایستادگی در برابر دژخیمان و دشمنان و جانفشانی برای میهن، سال‌های بعد از جنگ تحمیلی را به جهادی از نوع دیگر یعنی جهاد فرهنگی مشغول شده است، از جمع‌آوری و امانت‌دهی کتاب‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی گرفته تا روزهایی که برای تربیت نیروهای بسیجی برای دفاع از حرم خود را وقف کرده بود.

  

او که این روزها برگ دیگری از صفحات زندگی جهادگرانه‌اش را رقم می‌زند، تلاش دارد تا یاد و خاطرات دوستان شهیدش را با روشی نوین زنده نگاه داشته و در کنار آن به توصیه بزرگان دینی و انقلابی، گسترش و ترویج معارف دفاع مقدس را به روش‌های هنرمندانه‌ای از سنین کودکی و نوجوانی مخاطب آغاز کند.

  

از این رو «سیدعلی کریمیان» با تدوین زندگینامه شهدای شهرستان گنبدکاووس با زبان شعر و با ادبیاتی ویژه کودکان و نوجوانان در مجموعه کتبی زیبا و جذاب پا در این مسیر نهاد و در نخستین گام مجموعه «محله‌مون بهاره شهداش بی‌شماره» با محوریت شهدای محله بهارالشهدای گنبدکاووس که سراسر آن معطر به خون شهدای انقلاب اسلامی است را آغاز به تدوین کرد که تاکنون هفت جلد از این مجموعه را به انتشار رسانده است.

اما او در فاز جدید اقدامات خود که در راستای نمایاندن بیش از پیش وحدت اسلامی و عمق عشق و محبت اقوام و مذاهب مختلف در شهرستان گنبدکاووس است، تصمیم به تدوین و انتشار کتب زندگینامه شهدای اهل سنت ترکمن گنبدکاووس با عنوان مجموعه کتاب‌های «دلیران صحرا» گرفته، شهدای گرانقدری که با رشادت و صلابت از این مرز و بوم دفاع کرده و جان خود را برای ملت خود فدا کرده‌اند.

  

نخستین کتاب این مجموعه مربوط می‌شود به سرباز شهید «صفرقلیچ بردی‌پور» یکی از جوانان غیور روستایی گنبدکاووس که در روستای «چای‌قوشان بزرگ» از توابع دهستان «آق‌آباد» این شهرستان رشد یافته بود و پای مکتب میهن‌دوستی و عشق به نظام و انقلاب جان خود را تقدیم راه آسایش مردم شریف کشورش کرد.

  

این کتاب شعر دفاع مقدس که تصویرگری آن را هنرمند خوب کشورمان «علی عباس‌زاده» انجام داده است در آخرین روز هفته دفاع مقدس برای انجام فرآیند انتشار به انتشارات «شهدای نینوا» استان گلستان تحویل خواهد شد.


منبع؛ فارس

اگر خوشت اومد لایک کن
1
0
نورانی ۹ دی ۱۴۰۰
ایلم کسرقه
پاسخ
آخرین اخبار