شکایت رسایی در باره کوثری به شورای نگهبان به کجا رسید؟

قبل از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس، خبری منتشر شد که ثبت‌نام اسماعیل کوثری غیرقانونی است و او به دلیل عدم استعفا در مقام مشاوره فرماندهی سپاه نباید برای این انتخابات تأییدصلاحیت شود. پس از انتخابات و با اعلام پیروزی کوثری، حمید رسایی به شورای نگهبان شکایت کرد.

به گزارش راه شلمچه، حمید رسایی در یادداشتی اعلام کرد به دلیل ثبت‌نام غیرقانونی که سردار کوثری برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس تهران کرده بود به شورای نگهبان شکایت کردم و توضیح داد: علی رغم صراحت نامه سپاه پاسداران، مبنی بر نیروی نظامی بودن و اشتغال آقای کوثری در جایگاه مشاور فرمانده کل سپاه تا ۱۴ روز قبل از ثبت نام، بر چه اساسی هیات اجرایی و نظارت نسبت به تأیید مراحل ثبت نام اقدام کرده‌اند؟

اسماعیل کوثری که به عنوان منتخب تهران در انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزیده شد در رابطه با شکایت حمید رسایی درباره حضور غیرقانونی وی در انتخابات مجلس، اظهار کرد: موردی که وجود دارد این است که وقتی در ابتدای ثبت نام‌ها شورای نگهبان و وزارت کشور بنده را تایید کرده اند دیگر چیز غیرقانونی وجود ندارد. 

وی ادامه داد: در رابطه با شکایت آقای رسایی از سوی شورای نگهبان به بنده زنگ زده شد و ماجرا را جویا شدند و بنده هم توضیحاتی در این رابطه ارائه کردم و بیان کردم که اگر حضور بنده در انتخابات غیرقانونی بوده پس برچه اساسی در مجلس هشتم و نهم حضور داشتم؟ منتخب مردم تهران در مجلس، با بیان اینکه بنده در سال ۸۷ بازنشسته شده ام، گفت: شورای نگهبان بعد از توضیحات بنده در رابطه با شکایت اقای رسایی قرار است رسیدگی‌های لازم را انجام دهد و بنده هم با این موضوع مشکلی ندارم. کوثری تصریح کرد: هیچ مشکلی از سمت بنده برای شرکت در انتخابات وجود ندارد پس مرجع اصلی بررسی تخلفات، شورای نگهبان و وزارت کشور است نه فردی که قاضی نیست پس اگر تخلفی باشد مراجع ذیصلاح پیگیری خواهند کرد و هیچ کسی نمی‌تواند به تنهایی حکمی را صادر و اعلام کند.

رسایی هم در آخرین توئیت خود نوشت:

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار