دادگاه شکایت رئیس صدا‌و‌سیما علیه کلیپ رسایی را رد کرد +فیلم

دادگاه مستندات رسایی درباره آنتن فروشی سیما و حضور یک مهمان مساله دار را تایید و شکایت رئیس صداوسیما از رسایی را رد کرد.

به گزارش راه شلمچه، هفته‌نامه 9 دی که مدیرمسئولی آن‌را حجت‌الاسلام حمید رسایی بر عهده دارد، نوشت: این روزها واحد حقوقی صدا و سیما با اشاره رییس آن فعال شده است اما نه برای شکایت از کسانی که جهت‌گیری‌ها و برنامه‌های سازنده این رسانه ملی را تخریب می‌کنند و زیر سئوال می‌برند بلکه فعال شده تا از نیروهایی که دلسوزانه باگ‌های صدا و سیما را پیدا می‌کنند و در راستای اصلاح آن، تذکر می‌دهند، شکایت کند.

علی عسگری تاکنون از برخی فعالان جبهه انقلاب شکایت کرده است، آخرین شکایت هم از حمید رسایی، نماینده سابق تهران و مدیر مسئول هفته‌نامه ۹ دی بود که مدتی قبل در دادگاه ویژه روحانیت ثبت شد.

موضوغ شکایت به کلیپ کوتاهی برمی‌گردد با عنوان «نخبه سیما روی آنتن زنده» که حمید رسایی آن را تهیه و در صفحات مجازی‌اش منتشر کرده بود؛ کلیپی که بازتاب گسترده ای بهمراه داشت. رسایی در این کلیپ از سیاست آنتن‌فروشی در صدا و سیما و عدم نظارت بر برخی برنامه‌ها بویژه برنامه‌های پول‌ساز کنکوری آن هم روی آنتن زنده انتقاد کرده بود و برای نمونه، به سوابق یکی از میهمانان این برنامه‌ها پرداخته بود.

سیمای جمهوری اسلامی در حالی این فرد متصل به این موسسات کنکوری را به عنوان  نخبه، حدود 150 دقیقه روی آنتن زنده شبکه‌های مختلف برده و تبلیغ کرده بود که در کارنامه او، نه تنها هیچ نشانه‌ای از نخبگی وجود نداشت که صفحات رسمی مجازی او پر بود از انحرافات اخلاقی و رفتاری!

اعتراض رسایی به این بود که چرا نیروهای صریح‌اللهجه جبهه انقلاب، ممنوع التصویرند و برنامه‌های روشنگری مثل ثریا و جهان‌آرا تعطیل و حق پخش زنده ندارند اما موسسات پول‌ساز کنکوری، ساعت‌ها و بدون نظارت، آنتن زنده را در اختیار دارند و چنین لفرادی را به عنوان نخبه به خورد مردم می‌دهند؟!

علی عسگری اما از این انتقاد مستند و سازنده نه تنها در راستای اصلاح روند غلط حاکم بر سیما استقبال نکرد که واحد حقوقی رسانه ملی را برای شکایت از مدیر مسئول ۹دی فعال کرد. شکایت از رسایی، با عنوان نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، افترا و توهین به مقامات نهادها و ارگان‌ها و انتشار فیلم و عکس مستهجن در فضای مجازی تنظیم شده بود!

از ادعاهای مسخره صدا و سیما در این شکایت، علاوه بر ادعای ترویج فساد و فحشا توسط رسایی، تبلیغ و ترویج و افزایش فالورهای این فرد فاسد (یا همان میهمان نخبه سیما) بود.

مسئولان سیما که در شبکه‌های یک، سه، چهار و آموزش حدود ۱۵۰ دقیقه این فرد فاسد را روی آنتن زنده، تبلیغ و معرفی کرده بودند، در شکایت خود، وقیحانه مدعی بودند که رسایی با ساخت این کلیپ و انتشار آن، باعث معرفی این فرد به جامعه شده است!

در شکوائیه صدا و سیما تصریح شده بود که رسایی باید، ضمن اعاده حیًیت از رسانه ملی و جبران خسارت‌های مادی و معنوی، کلیه کلیپ‌ها و مطالب منتشر شده در این باره را از صفحات مجازی خود حذف کند!

این شکایت در مرحله بازپرسی و پس از ملاحظه مستندات رسایی و کذب بودن ادعاهای صدا و سیما و صحت‌سنجی مطالب منتشره، رد شد.

بر اساس مستندات رسایی مشخص شد، این فرد در همان ایام که در برنامه آنتن زنده سیما حضور داشته، دارای انحرافات اخلاقی بوده و این انحرافات را در صفحات رسمی خود منتشر می‌کرده است. همچنین مشخص شد که هیچ تصویر مستهجنی توسط رسایی منتشر نشده و تعداد فالورهای این فرد نه تنها افزایش نیافته که پس از انتشار کلیپ، از آن کاسته شده است. بنابر این ادعای نشر اکاذیب، توهین و افترا رد شد.



اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار