محمدحسین ابراهیمی؛

عامل روابط امارات با رژیم صهیونیستی را بشناسید!

حالا راه را شيخ محمد زايد براي كشورهاي حاشيه خليج فارس باز كرد و دست اتحاد به سمت اسرائيل دراز نمود .

         

                              

                 

به گزارش راه شلمچه، محمدحسین ابراهیمی تحلیلگر مسائل آسیای میانه و کشورهای عربی نوشت:  یکسال پیش روزنامه صهیونیستی معاریو جزئیاتی ار روابط عمیق و همکاری های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل و ابوظبی را فاش کرد.
این روابط به سبب وجود منافع مشترک میان دو طرف در حال تقویت شدن بود.
روابط پنهانی ابوظبی و اسرائیل از ۱۵ سال پیش آغاز شد و دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی تل آویو به شدت تلاش می کردند این روابط را پنهان نگه دارند.
مجتمع صنایع نظامی و شرکت «البیت» که تولید کننده سیستم‌های تسلیحاتی است با ابوظبی روابط قوی دارند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که با بن زاید روابط خوبی دارد به اسرائیل اجازه داده است تجهیزات نظامی مبتنی بر فن آوری آمریکائی را به ابوظبی بفروشد.
امارات نسبت به موج بهار عربی نفرت شدیدی داشت و از همان ابتدا از مخالفان شدید همه این تحرکات بود. مخصوصا این‌که اخوان المسلمین به عنوان حساسیت اول و خط قرمز امارات، بیشترین ثمره را از این موج به دست می‌آورد.
دشمنی با جماعت اخوان المسلمین، محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی را به سمت متحد شدن با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر و محمدبن سلمان ولیعهد سعودی سوق داد.
امارات به عربستان سعودي و اسرائيل در ساقط كردن محمد مرسي كمك شاياني داشت ، همچنين كمك نیروی هوائی امارات عربی متحده و نیروی هوائی اسرائیل به رژیم عبدالفتاح السیسی در مصر برای مقابله با گروه موسوم به ولایت سینا را نبايد از ياد برد .
البته دشمني محمد بن زايد با اخوان المسلمين بيشتر شخصي است . .
انگیزه‌ی نابودی اسرائیل از ۱۹۶۰ و در دوران ریاست جمهوری جمال عبدالناصر در مصر با اتحاد اعراب شکل گرفت. اما اکنون حاكمان عربي ضد اسرائيل در گذشتند و حاكمان امروز به سمت اسرائيل گردش كردند .
رهبران برخی کشورهای عربی با تشكيل جبهه مقاومت ، محبوبیت خود را از دست رفته ديدند و به این نتیجه رسیده‌اند که وجود ایران تهدیدی مشترک برای موجوديت اسرائیل و اسلام سياسي جهان عرب است.
از 9 سال قبل گردش شیوخ عرب به سمت رژیم صهیونیستی پر رنگ تر شد .
از ساخت خانه ابراهیمی در ابوظبی تا برگزاری عید حنوکا توسط شیخ حمد بن عیسی امیر بحرین .
شيوخ حاشيه نشين خليج فارس به رهبري شيخ محمد بن زايد براي جلوگیری از وقوع مجدد بهار عربی و روی کار آمدن اخوان المسلمین و مقابله با اسلامگرایی شیعی درصدد عادی سازی روابط با اسرائیل بودند .
حالا راه را شيخ محمد زايد براي كشورهاي حاشيه خليج فارس باز كرد و دست اتحاد به سمت اسرائيل دراز نمود.
دومين كشور عمان خواهد بود كه با اشاره هيثم بن طارق به اين اتحاد خواهند پيوست .
يمن جنوبي ، سودان ، بحرين ، كويت و عربستان سعودي نيز در صف انتظار خواهند بود .

واکنش‌ها به آغاز روابط امارات و اسرائیل متضاد بود .
مصر به عنوان اولين هم پيمان عربي تبريك گفت ، عمان و بحرين اين اقدام را ستودند و محمود عباس آن را به شدت محكوم كرد .

اما پيام دومين متحد قديمي عربي اندكي عجيب بود، پادشاهی اردن هاشمی در واکنش به توافق سه‌جانبه اعلام کرد که اسرائیل باید میان صلح یا جنگ یکی را انتخاب کند.
البته عبدالله دوم خوب مي داند كه اگر امروز طرف اسرائيل را بگيرد بايد نيمي از كشورش را دو دستي به پناهندگان و آوارگان معامله قرن تحويل دهد .

آخرين واكنش براي امارات ترسناك بود .
پيامي به شيخ زايد رسيد كه تا صبح نتوانست چشم روي هم بگذارد .
((شيخ زايد بداند انتقام برادران فلسطيني خود را از شما خواهيم گرفت ، امضا برادران سابق شما اخوان المسلمين))
اما امروز با به رسميت شناخته شدن اسرائيل از طرف امارات بايد منتظر بود تا قلب تپنده اقتصاد عربي در امارات توسط اخوان المسلمين از كار باز ايستد .
اژدهای اخوان المسلمین ساکن امارات پس از چند سال از خواب بیدار شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار