عزم راسخ بدنه دستگاه قضا در احقاق حقوق ایثارگران

اولین نشست فصلی با نمایندگان و مشاوران ایثارگران واحدهای قوه قضاییه با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و مدیر امور ایثارگران قوه قضاییه در محل سالن حکمت ساختمان ستاد مرکزی قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه‌ قضاییه در این نشست ضمن عرض خیرمقدم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای نهضت اسلامی بیان داشت: از اینکه بعنوان یک عضو کوچک در جمع ایثارگران و اعضای جامعه ایثارگران قوه قضاییه حضور دارم و پیش از این نیز در کنار شما عزیزان و همراهتان بودم، خرسندم.

وی با اشاره به ضرورت رسیدگی به امور ایثارگران افزود: باید ایثارگری ایثارگران ارج نهیم و اقدامات موثر برای جامعه ایثارگری انجام دهیم تا اینکه بستر و زمینه آن فراهم شد تا بصورت جدی تری منویات و نظرات عزیزان را عملیاتی کنیم تا اصل عزتمندی ایثارگران حقیقتاً و عملاً پیاده سازی شود.

این مقام عالی قضایی اذعان داشت: با شناخت، آگاهی، طراحی خوب و پیگیری موثر و مستمر استراتژی خوب اجرا و اهداف محقق می شود. وی ادامه داد: درخصوص ایثارگران، پرداختن به حقوق ایثارگران یک رکن است که نباید از آن صرف نظر شود و اگر نه با مشکلات جدی مواجه می شویم.

معاون رئیس قضاییه با اشاره به اینکه با این باور که جریانی از انسان های معتقد مبارزه با استکبار را محقق می کنند، تاکید کرد: برای حفظ فرهنگ ایثارگری در جریان مبارزه با استکبار نیازمند صیانت، حفظ، تقویت و تحکیم فرهنگ ایثار داریم.

وی همچنین افزود: بنا داریم مبارزه با استکبار را ادامه دهیم و به میثاقی که در قانون اساسی بستیم جامعه عمل بپوشانیم. از ایثارگر می خواهیم با ترویج فرهنگ ایثار، نسل آینده را ایثارگر تربیت کند. در صدد این هستیم که به روشنی نشان دهیم که ایثارگران چقدر مورد تکریم هستند و ایثارگری چقدر ارزشمند است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه‌ قضاییه خاطر نشان کرد: با هر نوع برنامه در تکریم ایثارگران موافق هستیم و رسالت مان خاتمه نمی یابد تا اسوه و الگو دیگران باشیم و دیگران را در این مسیر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه هدف از این جلسه پرداختن به این مقوله ای است که در عمل چه اقداماتی انجام می شود، گفت: باید ایثارگری ارزش و مایه مباهات باشد و به آن افتخار کنیم.

این مقام عالی قضایی اظهار داشت: قوه قضاییه این افتخار را دارد که عموم کارکنان آن از ایثارگر هستند و به ایثارگری معتقدند. لذا قطعاً سیاست ها و راهبردهای خوبی در جهت تکریم ایثارگران می توان طراحی کرد.

وی همچنین اذعان داشت: در ارائه خدمات مناسب، نقطه ضعفی که وجود دارد این است که اگر سایر قسمت ها در ارائه خدمت یکپارچه نباشد اصولا آن جایگاه تضعیف می شود. در نتیجه ما نیازمند یک اقدام مشترک هستیم تا از تجربیات خوب هر سازمان در ترویج فرهنگ ایثارگری استفاده کنیم.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه‌ قضاییه با اشاره به اعتقاد و باور راسخ بدنه دستگاه قضا در احقاق حقوق ایثارگران عنوان کرد: امروز با افتخار اعلام می کنیم که در راستای احقاق حقوق ایثارگران اقدامات ویژه ای انجام داده ایم و با جدیت و سرسختی پیگیر هستیم و برنامه های مطلوبی پیش رو داریم.

وی گفت: خدمت رسانی باید شعار اصلی ما ایثارگران باشد و حرمت ایثارگران را باید رعایت کنیم. وی افزود: دعوت از نیروی ایثارگر و استفاده از ظرفیت های آن این مسیر را هموار می کند.


در ادامه نشست، مدیر امور ایثارگران قوه قضاییه همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 287 شهید دستگاه قضایی بویژه شهید محمدکاظم اشتر زاده، شهید مصطفی قلی رکنی، شهید قاضی سعید و شهید مجتبی حیدری که تاریخ شهادت شان مصادف با این ایام است، از حضور گرم و صمیمی مسئولان، مشاوران و نمایندگان سازمان ها، معاونت ها و مراکز دستگاه قضایی در امور ایثارگران تقدیر و تشکر کرد.

سیدمحمود حسینی اصل با اشاره به نقش بی بدیل ایثارگران در هویت بخشی و تکامل نظام مقدس و ارتقاء جایگاه آن در موقعیت منطقه ای و جهانی گفت: امروز تبین این نقش و حرکت انقلابی همراه با ولایت مداری و بیان ارزش جهاد مقدس پیشکسوتان در عرصه ایثار و همچنین انتقال این فرهنگ به نسل آینده از جمله مسئولیت های خطیر ماست.

حسینی اصل تصریح کرد: با استناد به سیاست های کلان مقام معظم رهبری، قوانین موجود و تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر پیگیری حل مشکلات در مجموعه ایثارگران و پیامد آن حمایت ها و تدابیر معاون محترم منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه امور ایثارگران را بر آن داشت تا آغازگر یک خدمت با افتخار در دور جدید فعالیت های خود در سه حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تکریم و تجلیل از ایثارگران و خانواده معظم ایشان، پیگیری قوانین و مقررات امور اداری و رفاهی قریب به 21 هزار نفر از جامعه ایثارگران دستگاه قضایی باشد که شامل 22 درصد از جمعیت کل کارکنان قوه قضاییه است.

مدیر امور ایثارگران قوه قضاییه هدف از تشکیل اولین جلسه فصلی مسئولان و نمایندگان مجموعه های ستادی و قضایی و سازمان های تابعه در امور ایثارگران را هم افزایی و همسویی همراه با انسجام بخشی در برنامه ها و فعالیت های مربوط به ایثارگران دستگاه قضا و نهایتاً ارتقاء عملکرد در این حوزه دانست.

شایان ذکر است، در ادامه نشست مسئولان و نمایندگان معاونت‌ها، واحد های قضایی ملی، مراکز و سازمان های تابعه قوه قضاییه در امور ایثارگران نیز نقطه نظرات خود را در میان گذاشتند و خواستار تداوم برگزاری نشست در بازه زمانی کمتری برای هماهنگی بیشتر و طرح مشکلات و پیشنهادات خود و بهره گیری از تجربیات مشترک شدند.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
0
ناشناس ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
باسلاکم اما متاسفانه این کارو،نمی کنن که از فرزندان انقلاب به ریاستی بکار گیرن تا انقلاب و نظام در معرض خطر قرار ندهند. امیدوارم که از این سخنان معاون منابع انسانی وامورفرهنگی قوه قضاييه نهایت استفانه رو بکنن
پاسخ
آخرین اخبار