رئیسی، اسحاق جهانگیری، لاریجانی، جلیلی و محسن رضایی و بقیه فقط امروز ثبت‌نام کردند +حاشیه‌ها و تصاویر

 آخرین مهلت نام نویسی از داوطلبان تصدی قوه مجریه کشور آغاز شده و روز شلوغ و پر ترافیکی برای داوطلبان و ستاد انتخابات وزارت کشور بود.

به گزارش راه شلمچه، ثبت‌نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز (شنبه)  به ایستگاه پایانی خود رسید.

جلیلی ثبت نام کرد

 سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ثبت‌نام کرد.

سعید جلیلی پس از ثبت نام در انتخابات گفت:این انتخابات باید به‌گونه‌ای باشد که لفاظی‌های ضعیف و بی‌اعتبار به برنامه‌ها و مسائل واقعی مردم غلبه کند.

جلیلی ادامه داد:کشور را با نمایش نمی‌توان اداره کرد؛ در هشت سال گذشته این تجربه خود را به خوبی نشان داد،نمایش نمی‌تواند جای کار واقعی را بگیرد.


محسن رضایی ثبت نام کرد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.

رضایی پس از ثبت نام گفت:اقتصاد پادگان یا دادگاه نیست اما جای فلسفه‌بافی هم نیست. اقتصاد از فلسفه‌بافی آسیب جدی دیده است. اقتصاد یک علم است اما متاسفانه علم اقتصادی ندارند.

یک عده اینجا زیر گریه زدند؛ یک عده گفتند نه چکش نه کلید! پس شما کجا بودید؟ شما عامل بدبختی مردم بودید؛ اگر مجلس و دولت گذشته درست عمل می‌کردند آیا امروز گرفتار می‌شدیم؟این بود میراث امام خمینی(ره) و نتیجه مقاومت چهل ساله مردم؟ چرا اقتصاد مثل بخش امنیت اداره نمی شود؟

رضایی ادامه داد:آقایانی از فساد گفتند، ولی چرا سهم خودشان از این فساد و تبعیض را نگفتند؟
امروز روز شعار دادن نیست، روز عمل کردن است.کسانی اینجا آمدند که تراژدی بود همراه با یک نمایشنامه کمدی، انگار نه انگار برخی از این افراد خود دخیل بوده‌اند. آمدند هر کدام حرف عجیبی زدند و برخی گریه کردند.

«محسن رهامی» در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرد

«محسن رهامی» عضو شورای مرکزی انجمن مدرسین دانشگاه با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی، پیش از ظهر امروز (شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰)  با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

  

«محمد شریعتمداری» در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرد

«محمد شریعتمداری» با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.


ناظمی اردکانی به نفع آیت‌الله رئیسی انصراف داد

وزیر تعاون دولت نهم طی بیانیه‌ای از ثبت نام در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری انصراف داد و اعلام کرد: از آیت‌الله رئیسی حمایت می‌کنم.

در بخشی از این بیانیه آمده است: در سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها و برنامه‌های انتخاباتی، در پاسخ به سوالات متعدد مردم در رابطه با اینکه در صورت آمدن جناب آقای رئیسی چه تصمیمی خواهم گرفت، به صراحت اعلام می‌داشتم که قصد رقابت با او را ندارم و از حضور وی حمایت خواهم کرد. لذا اکنون، با توجه به حضور این شخصیت شایسته، انقلابی، کارامد و پاک سرشت معتقد هستم که پرچم مبارزه با فساد، تحقق عدالت، بهبود وضعیت اقتصاد ملی، اصلاح امور و تأسیس دولت مردمی و تحول گرا ممکن و مقدور است. همچنین وی را برای اداره کشور اصلح می دانم، بنابراین لزومی نمی بی نم فرآیند انتخاباتی را ادامه دهم، به این جهت در حمایت از حضور ایشان ثبت نام نخواهم کرد و برنامه‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته را با طیب خاطر در اختیار او خواهم گذاشت تا به یاری خداوند، با پیروزی ایشان، مردم طعم دولتی کارآمد، انقلابی وخدمتگزار را بچشند. از همه همفکران و ستادهای اجرایی تقاضا دارم تا تلاش‌های بی وقفه خود را در راستای اهداف ستاد انتخاباتی حضرت آیت الله رئیسی قرار دهند.


 «اسحاق جهانگیری» در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرد

اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

اسحاق جهانگیری پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: باید برای صیانت از حقوق و آزادی‌های اساسی شهروندان گام برداریم.

جهانگیری گفت: قصد ورود به این انتخابات را نداشتم و امیدوار بودم نیازی به حضورم نشود. اما با توجه به نیامدن برادر عزیزم محمدجواد ظریف و عدم امکان ثبت‌نام تعدادی دیگر از کسانی که می‌توانستند این مسئولیت را بپذیرند و اینکه جبهه اصلاحات ایران، رهبران و شخصیت‌های دلسوز اصلاح‌طلب و بسیاری از جوانان و فعالان سیاسی و مدنی تشخیص داده‌اند که باید به صحنه بیایم، به رغم میل و مصلحت شخصی و با توکل به خدا از قبول مسئولیت شانه خالی نمی‌کنم.


 آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرد

«آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

رئیسی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از مردم ایران که از جای جای کشور از من برای حضور در انتخابات دعوت کردند تشکر می‌کنم. برخی از عزیزان و دغدغه مندان به دلیل حساسیت و مهم بودن قوه قضائیه می‌گفتند کار تحول در قوه قضائیه باید ادامه یابد و امر مبارزه با فساد و اجرای عدالت تداوم پیدا کند و دغدغه این را داشتند که وضعیت دستگاه قضائی چه می‌شود؟ باید از همه شما بابت دغدغه‌هایتان تقدیر کنم اما در کنار مهم بودن امر قوه قضائیه، ما با یک امر اهم و اولویت دار مواجهیم و آن مساله قوه مجریه است.

وی افزود: دیدن وضعیت معیشت مردم، مساله بیکاری، گرانی، سفره مردم و وضعیت اقتصادی جامعه دغدغه جدی برای انسان ایجاد می‌کند. برخی ناامیدی‌هایی که از بخش‌هایی از جامعه خودنمایی می‌کند می‌تواند در یک دولت قوی تبدیل به امید شود. حضور بنده در انتخابات مستقل است و نافی حضور کسی نیست. آنهایی که ناامید هستند در انتخابات شرکت کنند. من خود را رقیب فساد و ناکارآمدی می‌دانم. رقیب گروه‌های سیاسی نیستم.

  

سیدعباس نبوی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرد

حجت الاسلام سیدعباس نبوی استاد حوزه و دانشگاه و رئیس مؤسسه تمدن و توسعه ایران هم در انتخابات ثبت نام کرد.

رئیس سابق مجلس ثبت نام کرد

علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

 لاریجانی  بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: مسئله امروز ایران نه با اقدامات نمایشی پوپولیستی، نه با کلید جادویی و نه با سوپرمن بازی قابل حل است!

 رئیس سابق مجلس ادامه داد:سیاست خارجی کشور هدفش باید تسهیل روابط خارجی در جهت توسعه اقتصادی کشور باشد؛حل مسائل پیچیده بین المللی نیازمند افراد کار بلد است.

لاریجانی در ادامه گفت:دولت من ربطی به دولت روحانی ندارد. سبک و سلیقه من در اداره کشور و در حل مسائل بین المللی و منطقه ای در عرایض من مستتر بود. من به صورت مستقل در انتخابات شرکت کردم.


ثبت‌نام رئیس پیشین بنیاد شهید و امور ایثارگران در انتخابات ریاست جمهوری

«مسعود زریبافان» رئیس پیشین بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در ستاد انتخابات در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد.

او در سال ۱۳۳۶ در تهران به دنیا آمد. رئیس پیشین بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس‌جمهور قبلی بود. دارای مهندسی عمران و کارشناسی ارشد شهرسازی و برنامه‌ریزی شهری است.



وی عضو شورای شهر تهران در دوره دوم بود، سپس در زمان انتخابات نهم ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۴، مسئولیت ستاد مردمی حمایت از احمدی‌نژاد را بر عهده داشت.

زریبافان علاوه بر عضویت در شورای شهر تهران، به عنوان دبیر هیئت دولت نیز منصوب شد. چندی بعد، با مصوبه مجلس مبنی بر ممنوعیت اشغال چند پست توسط کارکنان دولت ناچار به استعفا گردید.
 
وی در دور سوم شورا‌ها ثبت‌نام کرد و پس از شکست در انتخابات دور سوم شورا‌ها که به عنوان کاندیدای ائتلاف رایحه خوش خدمت بود، ریاست مجمع باشگاه دولتی استقلال را در دست گرفت.

مسعود زریبافان در دولت دهم، به جای حسین دهقان به عنوان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد و پس از چندی، از ریاست مجمع باشگاه استقلال کناره‌گیری کرد.



رئیس سایق صداوسیما ثبت نام کرد

عزت‌ الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما برای ثبت‌نام در انتخابات در ساختمان وزارت کشور حضور یافت.

رئیس شورای شهر تهران نامزد شد

در آخرین روز از ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و کاندیدای اصلاح طلبان با حضور در ستاد انتخابات کاندیدای ریاست جمهوری شد.

 هاشمی پس از ثبت نام گفت:جهانگیری به من گفت ثبت‌نام کنم،

من و جهانگیری رایزنی کردیم. ایشان در جبهه اصلاحات ایران بیشترین رای را آوردند و در دولت فعلی و دولت‌های گذشته تجربیات زیادی داشتند. براساس مشورت ایشان به من گفتند که مناسب است ثبت‌نام کنید.

هاشمی ادامه داد:عنوان برنامه‌های من رفاه و عدالت است.همانطور که آیت الله هاشمی رفسنجانی با دولت کار و سازندگی تا حد زیادی توانستند خرابی‌های جنگ و عقب ماندگی ها و محرومیت ها را برطرف کنند، در این مقطع نیز می توانیم با اراده ملی آسیب های وارده را به رفاه و توسعه و معیشت مردم و اعتماد عمومی جبران کنیم.


«مصطفی کواکبیان» برای ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام حضور کرد. 


«ابوالحسن فیروزآبادی» در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرد

«ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

وزیر روحانی ثبت نام کرد

عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی  و منتخب جبهه اصلاحات برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات شد.

وزیر اقتصاد دولت دهم کاندیدای ریاست جمهوری شد

سید شمس الدین حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق اقتصاد و امور دارایی با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.


پزشکیان ثبت‌نام کرد

مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت اصلاحات هم قبل از ساعت ۹ خود را به میدان فاطمی رساند و وارد وزارت کشور شد و رسما داوطلب حضور در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم شد.

وی بعد از ثبت نام گفت: من کاندیدای پوششی جهانگیری نیستم و با قدرت در صحنه خواهم بود. اما اگر در جبهه اصلاحات آن هم اصلاحات به معنای وحدت، همصدایی و همدلی، نیروهایی که هستند به صحنه بیایند، در نهایت آن نظر مردم است که تعیین‌کننده است.  اگر اقبال به فردی بیشتر از نفر دیگری باشد، باید به نفع آنکه رایش بیشتر است کنار رفت.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام امکاناتی که در کشور و حتی خارج از کشور داریم برای معضلات موجود راه حل ارائه دهند تا مشکلات را از بین ببرند  بدون دانش، علم و آگاهی هر تصمیمی در این مملکت بگیریم منجر به چیزی خواهد شد که الان با آن مواجهیم.

 رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ثبت‌نام کرد

علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور نام خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت کرد.


اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار