عضو هیئت رئیسه مجلس:

غنی سازی 60 درصدی برای بی‌اثر سازی تحریم‌های ظالمانه است

کریمی‌فیروزجایی با اشاره به عهدشکنی آمریکا و کشورهای اروپایی در مذاکرات برجامی، گفت: آغاز فعالیت غنی‌سازی ۶۰درصدی در شرایط کنونی اقدامی ابتکاری برای احقاق حقوق کشورمان در برجام محسوب می‌شود. 


به گزارش راه شلمچه، علی کریمی فیروزجایی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رسالت ضمن اشاره به آغاز غنی‌سازی 60 درصدی توسط ایران بیان کرد: افزایش میزان غنی‌سازی هسته‌ای به میزان ۶۰درصد ضامن منافع ملی در آینده است.

دبیر هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به باج‌گیری و کارشکنی آمریکا در مذاکرات برجامی افزود: خیز بلند کشور برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی ابتکار عمل را در چارچوب مذاکرات۱+۴ در وین از دست طرف‌های خارجی خارج خواهد کرد.

این نماینده مجلس با تشریح روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه موسوم به 1+4یادآور شد: گروکشی طرف‌های برجامی برای ممانعت از فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مغایر حقوق بین‌الملل و معاهده سازمان بین‌المللی انرژی اتمی است.

نماینده مردم بابل ادامه داد: طبق مقررات شناخته‌شده جهانی سازمان بین‌المللی انرژی اتمی مکلف به یاری کشورهای عضو برای دست‌یابی به حقوق مسلم خود در عرصه تحقیق و توسعه صنعت هسته‌ای  است .

کریمی فیروزجایی به عهدشکنی آمریکا و کشورهای اروپایی در مذاکرات برجامی اشاره و خاطرنشان کرد: این کشورها تاکنون به هیچ‌یک از تعهدات خود در توافق‌نامه برجام عمل نکردند.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با تأکید بر پایبندی کشورمان به اجرای تعهدات برجامی و خودداری از نقض آن افزود: ایران تاکنون به‌رغم خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام و عدم ایفای تعهدات اروپائیان همچنان پایبندی خود به این توافق‌نامه را حفظ کرده است.

 غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم، ابتکاری برای احقاق حقوق ملت
او گفت: آغاز فعالیت غنی‌سازی ۶۰درصدی در شرایط کنونی اقدامی ابتکاری برای احقاق حقوق کشورمان در برجام محسوب می‌شود.
نایب رئيس فراكسيون اقدامات پیش‌دستانه عليه تهديدات آمريكا با تأکید بر مخالفت شدید ایران با فعالیت‌های مخرب و غیر صلح‌آمیز در صنعت هسته‌ای خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس فتوای رهبر عالی‌قدر انقلاب و مبانی اعتقادی ناشی از مکتب حیات‌بخش اسلام با هرگونه تلاش برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای مخالف است و در عمل آن را به اثبات رساند.

کریمی فیروزجایی تأکید کرد: هیاهوی استکبار و دنباله‌های آن در مورد فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان تبلیغاتی و از روی استیصال است. کشورمان تمامی فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را در چارچوب معاهدات بین‌المللی دنبال کرده و می‌کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: غنی‌سازی ۶۰درصد در صنایع هسته‌ای کاربرد پزشکی و صلح‌آمیز دارد و مغایر با اهداف انسانی نیست. این اقدام جدید راهکار اساسی برای مقابله با بدعهدی آمریکا و بی‌اثر سازی تحریم‌های ظالمانه استکبار به شمار می‌رود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر عزم قاطع مسئولان کشورمان برای پیگیری حقوق ضایع‌شده در برجام گفت: دوران مماشات و بی‌عملی در برابر قدرت‌های سلطه‌گر به سر آمده و دوران جدیدی درروند شکوفایی کشورمان آغازشده است. وی تصمیم اصولی برای افزایش ۶۰ درصدی غنی‌سازی را اراده محکم ارکان تصمیم سازی نظام برای تعیین مسیر نوین در گام دوم توصیف کرد و افزود: آمریکا وهم پیمانان اروپایی آن باید تلاش‌های جدید ایران در اعتلای صنعت هسته‌ای را جدی تلقی کنند.

کریمی فیروزجایی تصریح کرد: برجام محصول صداقت و یکرنگی جمهوری اسلامی ایران در برابر نفاق و بدعهدی استکبار محسوب می‌شود و تداوم بهانه‌جویی‌های آمریکا سند قضاوت دنیا دراین‌ارتباط است.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان با ابراز اطمینان در خصوص پیروزی انقلاب اسلامی در برابر جبهه استکبار گفت: در گام دوم، انقلاب در پرتو به‌کارگیری اراده‌های ایمانی جوانان سخت‌کوش و متعهد به قله‌های عزت و بالندگی دست خواهد یافت.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار