صالحی‌زاده؛

قوتی «حیاتی» در فضای مجازی!

راه شلمچه- علی صالحی زاده؛ «و اعدوا لهم مستطعتم من قوة"؛ امروز، قوت در فضای مجازی "حیاتی" است.فضای مجازی امروز حاکم بر زندگی انسانهاست، در همه‌ی دنیا. و یک عده ای همه کارهایشان را از طریق فضای مجازی پیش می برند؛قوت در این "حیاتی"است.» (مقام معظم رهبری، 3 فروردین 99)
 
در وقایعی که در سالهای اخیر به ویژه سال 98 در آبانماه و در حادثه هواپیمای اکراینی و  اخیراً در مورد شیوع بیماری کرونا بوجود آمد، نقش شبکه های معاند در ایجاد التهاب در جامعه و القای شبهه و نشر شایعات بر همگان آشکار شد اما متاسفانه عزمی در  مسئولان این حوزه جهت مراقبت این فضا وجود ندارد در حالی که طبق نظر مسئولان و کارشناسان غالب محتوای تولیدی برخی از کانالها در فضای مجازی از داخل تهیه و تحویل و برای شبکه های معاند ارسال می گردد.

فضای مجازی در شرایط امروز حیاتی است! چرا که امروز این فضا بیشتر از فضای حقیقی بر افکار عمومی اثرگذار است و تلفات در این حوزه کمتر از تلفات حمله نظامی نیست! این را می شود از سرمایه های گذاری کلان آنها برای فضای سایبری مشاهده کرد.
امروز سیاستمداران دنیا به جای اقدامات دیپلماسی معمول و رسمی برای رویارویی با دنیا و اثرگذاری بر افکار جوامع هدف، به فعالیت در فضای مجازی روی آورده اند.

سخن رهبری عزیز  در لزوم قوت گرفتن در فضای مجازی یعنی استقلال در فضای مجازی، یعنی راه اندازی و اهتمام جدی به شبکه ملی اطلاعات، یعنی حمایت از توان داخلی و پشتیبانی از شبکه های اجتماعی داخلی، یعنی مسدود کردن راه نفوذ دشمن از این تنگه! یعنی از پدافند صرف، در فضای مجازی به حال آفند تغییر داده شود. امید که در سال#جهش_تولید شاهد قوت گرفتن این حوزه باشیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار