کریمی‌فیروزجایی:

مجلس برای رفع دغدغه‌های مسکن مردم ورود می‌کند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: آشفتگی بازار مسکن در شرایط التهاب بازار به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گزارش راه شلمچه، علی کریمی‌فیروزجایی نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم مسکن را کالای ضروری و مورد نیاز کشور دانست و افزود: احتکار مسکن توسط دلالان و واسطه‌ها تنظیم این بازار را دچار چالش کرده است، دولت باید با فراهم‌سازی شرایط تولید مسکن ارزان بازار را از التهاب خارج کند.

کریمی فیروزجایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در مازندران نیاز سالانه کشور به مسکن را حدود ۱/۳۰۰ میلیون واحد اعلام کرد و افزود: هم  اکنون بالغ بر ۲/۵ میلیون واحد مسکن خالی از سکنه در سطح کشور وجود دارد.

وی با انتقاد از نبود ثبات در بازار مسکن گفت: دولت باید با بهره‌گیری از ابزارهای قانونی توازن را در بازار عرضه و تقاضای این  بخش حاکم کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: تولیدکنندگان مسکن باید از وجود قوانین باثبات و حمایتی دراز مدت در کشور اطمینان حاصل کنند.

  کریمی فیروزجایی یادآور شد: هم اکنون بیش از ۱۶ نوع عوارض در حوزه صدور پروانه‌ها وجود دارد که نیازمند اصلاح است.

 وی از وجود ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده شهری در کشور خبر داد و افزود: روند اصلاح بافت‌های فرسوده در کشور بواسطه ابعاد پیچیده و گسترده آن با کندی همراه است.

 این نماینده مجلس با تأکید بر ضرورت ایجاد انگیزه در بخش خصوصی و تولیدکنندگان در عرصه مسکن خاطر نشان کرد: ساخت و ساز مسکن مهر و رفع اشکالات مهندسی و فنی آن با تقویت زیرساخت‌های مربوطه به بهبود  رونق بخش مسکن کمک می‌کند. 

دبیر هیأت رئیسه مجلس یازدهم  لزوم همپایی سیستم بانکی در این ارتباط را یادآور شد و افزود: سیستم بانکی باید با سیاست گشاده دستی در حوزه مسکن و ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به متقاضیان و انبوه سازان از سیاست‌های دولت در عرصه مسکن حمایت کند.

نماینده مردم بابل از تدوین الگوی مناسب برای ساخت مسکن به عنوان راهبرد مهم در این بخش یاد و تصریح کرد: ارائه الگوی مناسب برای تولید واحد‌های با متراژ کم و نظارت بر کیفیت تولید مصالح ساختمانی ضرورت دارد.

وی گفت: براساس قانون ۲۸ دستگاه حمایتی باید با اجرای تدابیر و سیاست‌های فنی، عمرانی و نظارتی روند ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و رونق تولید مسکن را بهبود بخشند.

  

نماینده مردم بابل با تأکید بر عزم قاطع مجلس یازدهم برای ورود به تنگناهای حوزه اقتصاد و فرهنگ گفت: کمیسیون های تخصصی مجلس برای رفع دغدغه‌های اساسی مردم به‌ویژه امر مسکن وارد عمل می‌شوند.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار