نامگذاری ساختمان معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی‎ قوه قضاییه به نام «شهید صدیقیان»

ساختمان معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی‎ قوه قضاییه در راستای ترویج  و گسترش فرهنگ غنی ایثار و شهادت با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و خانواده معزز شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد صدیقیان به نام " شهید صدیقیان " نامگذاری شد.

به گزارش راه شلمچه، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ضمن عرض خیر مقدم خدمت خانواده معظم شهید والامقام " شهید صدیقیان " نسبت به اقدامات موثر درخصوص تکریم و عزتمندی خانواده ایثارگران در درون و برون قوه قضاییه که بادقت و عقلانیت و رعایت قانون و مقررات نسبت به احیای حقوق ایثارگران صورت گرفته است و موجبات رضایتمندی این عزیزان را فراهم کرده است، عنوان کرد: ایثارگران و رزمندگان با نثار خون ارزشمند خود از انقلاب اسلامی و ارزش ها و دستاوردهای آن حمایت و با پایداری و استقامت، از نظام مقدس جمهوری اسلامی در جبهه های مختلف نظامی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دفاع کردند و عزت و افتخار آفریدند.

 

این مقام عالی قضایی افزود: خداوند متعال را شاکریم که پاسداشت خون شهدا در این برهه بر دوش ما افتاده است تا این میراث گرانقدر فرهنگی و انقلابی را ارج نهیم و با حفظ همراهی و همسویی با شهدا جلیل القدر از قداست و نورانیت شهدا بهره ببریم و با فعالیت های مثبت و موثر در مسیر آنها گام برداریم.

 

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه بیان کرد: شماری از عزیزان و همکاران ما در قوه قضاییه به مقام شهادت نائل شدند و خداوند این فوز عظیم را شامل حالشان کرد و گذشته پربارشان، آنها را مستحق بر این امر کرد که خون خود را در مسیر اسلام و حاکمیت نثار کنند و ما که به نوعی جامانده از آن قافله هستیم با تکالیف بزرگی مواجه هستیم تا چنانچه باید از ایثارگری و رشادت شهدای دستگاه قضا قدردانی و تجلیل کنیم و یاد و خاطره ایشان را ارج نهمیم. 

 

معاون رئیس قوه قضاییه گفت: امروز روحانی جلیل القدر و مجتهد وارسته حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای که افتخارشان خادم ایثارگران بودن است؛ بر موضوع خدمت رسانی به جامعه ایثارگران تاکید موکد دارند و ظرف مدتی که بر کرسی ریاست قوه قضاییه نشسته اند اتفاقات خوبی در خصوص حمایت ایثارگران رخ داده است و خدا را  شاکریم که این تاکیدات سبب شده ما هم در این عرصه فعال باشیم و شدت و سرعت در  امر خدمت رسانی تجلیل از شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مجموعه دستگاه قضا افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: برکت خون شهدا و معنویتی که شهدا در کشور اسلامی ایجاد کردند بزرگترین ابزار برای گذر از موانعی است که خواسته و ناخواسته بر اثر دشمنی و جهل در مسیر توسعه کشور ایجاد می شود. اما به لطف الهی و دعای شهدا و خانواده معظم شهدا موانع برداشته و مسیر به سمت پیشرفت باز می شود.

 

معاون رئیس قوه قضاییه خطاب به همسر آن شهید بزرگوار اذعان داشت: پاداش مادران و همسران شهدا، کمتر از اجر مجاهدت شهیدان نیست. اداره خانواده و به ثمر رساندن فرزندان آن مجاهد سرافراز بیانگر همین امر است و اقدام نمادین نامگذاری ساختمان معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به نام شهید والا مقام  " شهید صدیقیان " با هدف زنده نگه داشتن یاد شهدای دستگاه قضات و صیانت بخشی به نسل امروز پرسنل قوه قضاییه است تا به یاد داشته باشند به برکت خون شهدا نهال انقلاب اسلامی آبیاری شد و مدیون ایثارگرانی هستیم که با داشتن فرزندان خردسال و وجود محدودیت ها از ایثار دست بر نداشتند و جهاد اعتقادی را در اولویت قرار دادند و پای دفاع از دین اسلام تمام قد ایستادند و وارد معرکه نبرد شدند.

 

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به اینکه ساختمان معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی یکی از ساختمان های مهم قوه قضاییه به شمار می آید و در واقع مدخل ورود قضات به عرصه قضاوت است، از اجابت درخواست نامگذاری این ساختمان به اسم این شهید والاقدر از سوی خانواده " شهید صدیقیان "تقدیر و تشکر کرد و اذعان داشت: امید است تا چراغ راهی برای آینده همه جوانان در مسیر قضایی شود تا اقدام خود را متبرک با نام این شهید کنند و در مسیر عدالت گستری گام بردارند و تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج) موجبات رشد دستگاه قضایی مورد انتظار ائمه معصومین (ع) و رهبر معظم انقلاب فراهم گردد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعید سعدی رئیس حوزه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه بابیان اینکه شهادت دعوتی از سوی خدواند تبارک و تعالی بر بندگان خاص خود است، به تاثير فرهنگ شهادت طلبي انقلاب اسلامي ايران در جهان اسلام و عرصه بين الملل اشاره کرد و از برپایی این محفل باشکوه اظهار تشکر و قدردانی کرد.

 

 سید محمود حسینی اصل مدیر امور ایثارگران معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه نیز از ادامه اجرای طرح نمادهای ماندگار به منظور تکریم شهدا و ایثارگران در قالب نامگذاری ساختمان‌های قوه قضاییه به نام " شهدای دستگاه قضایی " در ایام دهه فجر در سراسر کشور خبر داد. 

 

در حاشیه این مراسم، اکرم صدیقیان همسر شهید سرافراز " حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد صدیقیان " ضمن بیان خاطرات دلنشین زندگی مشترک خود با همسر شهیدش از ویژگی‌های اخلاقی این شهید بزرگوار نام برد و بر حسن خلق و معاشرت و صبر شهید صدیقیان در اجتماع و درون خانواده تاکید کرد. همچنین همسر بزرگوار این شهید از رفتار محبت آمیز شهید صدیقیان با کودکان و به علاقه وافر وی به روضه خوانی حضرت علی اصغر (ع) سخن گفت.

 

شایان ذکر است، این مراسم با اهدای لوح تقدیر به همسر گرامی این شهیدگرانقدر در پاسداشت صبر و پایداری در راه انتقال فرهنگ رفیع حماسه و ایثار به فرزندان و حفظ ارزش های اسلامی در جامعه همراه بود و در پایان به پاس گرامیداشت یاد آن شهید گرامی به روضه خوانی حضرت علی اصغر (ع) مزین شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد صدیقیان کاشی فرزند محمدعلی، در سال 1330 در شهر مقدس قم متولد و از سن 9 سالگی وارد حوزه علمیه قم شد و تحصیلات خود را تا پایان دوره سطح به پایان رسانید. وی پس از گذراندن دوره سطح وارد دروه خارج فقه شد و از محضر علما و مراجع بزرگ و عالیقدر حوزه کسب فیض برد.

در سال 1356 که اعتصابات و تظاهرات گسترده مردمی شروع شد، وی به منظور افشاگری رژیم راهی بندرعباس شد  در آنجا مردم را به قیام علیه حکومت خودکامه پهلوی دعوت نمود و پس از پیروزی انقلاب به فعالیت های خود شدت بخشید، سپس در سال 1359 وارد قوه قضاییه شد و در سنگر خطیر قضاوت مشغول به خدمت شد.

وی ابتدا ریاست شعبه 10 دادگاه محاکم مدنی را بر عهده گرفته بود  و سپس به ریاست دادگاه شعبه 110 همان محاکم منصوب شد.

سرانجام در سال 1364 و در سن 34 سالگی هنگامی که با شهید محلاتی و جمعی از همکاران گرانقدر دستگاه قضا عازم مناطق عملیاتی جنوب بود، بر فراز آسمان شهر اهواز هواپیمای آنان مورد حمله دشمن بعثی قرار گرفته و روح ملکوتی و الهی این شهید والامقام به همراه دیگر یاران انقلابی‌شان در آسمان نیلگون وطن، آسمانی شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار