کریمی‌فیروزجایی در گفت‌و‌گوی ویژه خبری:

نظارت دقیق تری بر مدارس غیر دولتی لازم است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش اکنون سامانه دقیق نظارت و ارزیابی ندارد و در دولت اراده ای برای اجرا کردن سند تحول آموزش و پرورش وجود نداشته است اما در مجلس در حال کار روی این سند هستیم.

به گزارش راه شلمچه، گفت‌و‌گوی ویژه خبری سه شنبه شب با موضوع ساماندهی مدارس غیرانتفاعی و با حضور علی کریمی‌فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و شهریار فولادوند معاون آموزش و پرورش از شبکه دو سیما برگزار شد. در این برنامه محمدرضا تراب زاده کارشناس مسائل آموزشی و صادق ستاری فرد کارشناس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمانان تلفنی حضور داشتند.

علی کریمی فیروز جایی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: از آموزش و پرورش توقع داریم نظارت دقیق تری بر مدارس غیر دولتی برای متناسب بودن آموزش آنها بر اساس شهریه ای که می گیرند داشته باشند.

وی افزود: برخی مدارس غیر دولتی ممکن است شهریه مصوب را رعایت نکنند که باید بر اساس قانون با آنها برخورد شود.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان گفت: برخی مراکز آموزشی عنوان مدرسه دارند اما تحت پوشش آموزش و پرورش نیستند که پس از مصوبه مجلس 6 ماه فرصت دارند عنوان مدرسه را بردارند یا زیر مجمومه وزارت آموزش و پرورش قرار گیرند.

وی افزود: طرح اصلاحی از موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس غیر دولتی هفت ماده دارد که با تصویب دو فوریت برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات بازگردانده شد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این طرح باید آمار کارکنان، دانش آموزان، فضاها و استانداردهای آموزشی، مجوزهای تاسیس، شاخص های ارزیابی و تصمیم های مدارس غیر دولتی را در سامانه ای داشته باشیم که بتوانیم افزون بر برنامه ریزی و نظارت و جلوگیری از سودجویی از مدارس غیر دولتی حمایت کنیم.

 کریمی فیروزجایی افزود: اطلاعات این سامانه در اختیار خانواده ها و ادارات آموزش و پرورش استان و شهرستان و سازمان های مرتبط مانند سازمان بازرسی کل کشور قرار می گیرد و آموزش و پرورش 6 ماه فرصت دارد این سامانه را ایجاد کند.

وی گفت: بر اساس این طرح حقوق معلمان و کارکنان پاره وقت و تمام وقت مدارس غیر دولتی باید مانند حقوق معلمان مدارس دولتی باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: آموزش و پرورش اکنون سامانه دقیق نظارت و ارزیابی ندارد و در دولت اراده ای برای اجرا کردن سند تحول آموزش و پرورش وجود نداشته است اما در مجلس در حال کار روی این سند هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: از دیگر مباحثی که در این طرح آمده بحث تعارض منافع است و کسانی که در آموزش و پرورش مسئولیت دارند نمی توانند مدیر مدارس غیر دولتی باشند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار