نمایندگان فعلی و ادواری که تایید و یا رد صلاحیت شدند

صلاحیت برخی نمایندگان فعلی و ادوار در بررسی اخیر شورای نگهبان برای انتخابات اسفندماه مشخص شده است و کریمی‌فیروزجایی یکی از مطرح‌ترین نمایندگان فعلی مجلس است که ردصلاحیت شد.

به گزارش راه شلمچه، شب گذشته هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اتمام مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که بیش از 73 درصد از داوطلبان تایید صلاحیت شدند.

براساس اعلام شورای نگهبان، تعداد نامزدهای این انتخابات به حدود 15 هزار نفر افزایش یافت.

از بین 26 نماینده فعلی مجلس که صلاحیت آنها رد شده بود، احمد دنیامالی نماینده بندر انزلی، کمال علیپور خنکداری نماینده قائمشهر و رضا حاجی پور نماینده آمل تایید صلاحیت شدند و شهریار حیدری و جلال رشیدی کوچی و احمد علی‌‌رضا بیگی نتوانستند نظر شورای نگهبان را به خود جلب کنند.

همچنین طبق پیگیری‌های انجام شده آقایان علی کریمی فیروزجایی، قاسم ساعدی، غلامرضا تاجگردون و سید نظام الدین موسوی که پیش‌تر تایید صلاحیت شده بودند در این مرحله توسط شورای نگهبان احراز صلاحیتشان مجددا مورد بررسی قرار گرفته شده بود که آقایان کریمی و ساعدی نتوانستند مجددا تایید صلاحیت شوند.

در بین نمایندگان شاخص ادوار نیز غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نتواست تایید صلاحیت خود را از سوی شورای نگهبان کسب کند. همچنین صلاحیت جواد جهانگیرزاده، نماینده مردم ارومیه در مجالس هفتم، هشتم و‌ نهم توسط شورای نگهبان برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس تایید شده است.

به گزارش راه شلمچه، علی کریمی‌فیروزجایی عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم بابل در مجلس در آخرین روز مهلت قانونی شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت اعتراض ردصلحیت شده‌ها که پیش‌تر تاییدصلاحیتش محرز شده بود در میان ناباوری عدم احراز صلاحیت شد که وی نسبت به بازگشت به عرصه انتخابات خوش‌بین است.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار