نهمین سفره افطاری ساده و به یاد شهید اهل سنت برگزار شد

نهمین سفره افطاری ساده و تلاوت دسته جمعی سوره قدر به یاد شهید ترکمن( اهل سنت) در گنبدکاووس برگزار شد.

 به گزارش راه شلمچه از گنبدکاووس، نهمین سفره افطاری ساده و تلاوت دسته جمعی سوره قدر به یاد شهید ترکمن( اهل سنت) محمود آهنگری به همت انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس با همکاری موسسه مردم نهاد کتابخوانان نو اندیش جرجان، خانواده محترم شهید محمود آهنگری، مریم آق آتابای ریاست اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و گروه کتابخوانی دختران حاج قاسم در محل سرای محله سید آباد شهرداری گنبد کاووس برگزار شد.

در این مراسم معنوی سید علی کریمیان فعال فرهنگی و مدیر انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس ضمن عرض خیر مقدم گویی و گرامی داشت یاد و نام شهید محمود آهنگری و ایام شب های قدر گفت: شهدا یکی از مهمترین عوامل وحدت آفرین در در منطقه گنبد کاووس و کشور هستند.

 وی در ادامه گفت: این خون های در هم آمیخته شده ی جوانان شیعه و سنی است که  در کنار رهنمودهای روشنگرانه و وحدت آفرین علمای شیعه و سنی یکی از مهمترین عوامل وحدت منطقه را تشکیل داده و ما امروز مدیون خون این شهدا هستیم.

 در ادامه مریم آق آتابای ریاست اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان گنبد کاووس نیز از برگزار کنندکان این مراسم معنوی تقدیر و تشکر نموده و گفت: میراث اصلی کشور ما شهدا هستند امروز امنیت و اقتدار کشورمان به خاطر خون همین شهداست شهدای شیعه و سنی که در کنار هم از خاک وطن و دین و شرفمان دفاع کردند و در نهایت جان شیرین خود را در این راه تقدیم نمودند. 

در ادامه گروه کتابخوانی دختران حاج قاسم به قرائت دسته جمعی سوره قدر و شعر خوانی آئینی در وصف ائمه،شهدا و حجاب و قصه خوانی پرداختند در پایان بعد از صرف افطاری به هر یک از حاضرین یک جلد کتاب "تک سوار صحرا" که به یاد شهید اهل سنت صفر قلیچ بردی پور سروده و تهیه شده بود اهدا شد. 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار