هتک حرمت حرم‌های مطهر حضرت معصومه و امام رضا (ع) توسط متحجرین!

عده‌ای که همواره یا درحال تفریط بودند و یا افراط گونه عمل می‌کردند و نتیجه کارشان هم چیزی جز هزینه سازی نبوده است.

به گزارش راه شلمچه، روزهای ابتدایی شیوع کرونا در ایران بود که بنا به صلاحدید مسئولین و برای جلوگیری از گسترش این ویروس، زیارت ضریح مطهر حضرت معصومه(س) محدود شد. همان زمان تصاویری منتشر شد که نشان از آن داشت که فردی بی توجه به توصیه های پزشکی و از روی جهالت، ضریح مطهر را لیس می‌زند. 

دانلود فیلم  

همین چند ثانیه فیلم باعث شد که رسانه‌های ضد ایران فرصت را غنیمت شمرده و چند روزی به تخریب جریان مذهبی کشور بپردازند. البته چندی نگذشت که با دستگیری فرد مذکور، مشخص شد که وی وابسته به جریانی است که در ظاهر عنوان شیعه را یدک می‌کشند، اما در واقعیت سرشان در آبشخور انگلیسی‌ها است.

 

 شب گذشته عده‌ای به بهانه اعتراض به تعطیل شدن زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، به حرم یورش برده، درب‌های حرم را شکسته و به ساحت مقدس کریمه اهل بیت(ع) بی‌حرمتی کردند.

 

این اقدام موهن در مشهد مقدس هم دیده شد. در حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع) نیز عده‌ای با گستاخی تمام با جسارت به ساحت حرم مطهر، به بهانه اعتراض به محدود شدن زیارت حرم امام رضا(ع)، خطاهایی مرتکب شدند که یقیناً قلب هر شیعه‌ای را به درد می‌آورد.

 

هنوز چند روزی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی و توصیه‌های مراجع و علما مبنی بر عمل به توصیه‌های مسئولین بهداشتی کشور نمی‌گذرد که عده‌ای خود رأی دست به چنین اقداماتی که نه مورد قبول شریعت است و نه مورد پسند اهل بیت(ع) می‌زنند. همانهایی که هیچ زمانی در صرات درست حرکت نکردند.

 

عده‌ای که همواره یا درحال تفریط بودند و یا افراط گونه عمل می‌کردند و نتیجه کارشان هم چیزی جز هزینه سازی نبوده است.

 

جماعتی که شب گذشته به حریم مقدس امام رئوف و حضرت معصومه(س) جسارت کردند، خوب است که کلاه‌شان را قاضی کنند. کار های شب گذشته‌شان مورد پسند اهل بیت بوده، یا اینکه بیشتر تأمین کننده خوراک برای کسانی بوده است که همیشه در پی بدنام کردن تشیع می‌باشند؟

 

حکایت این جماعت، حکایت همان‌هایی است که با داعیه دفاع از اسلام در برابر بهائیت، در سال 57، بر خلاف پیام امام خمینی مبنی بر عدم برگزاری جشن نیمه شعبان[که در اعتراض به سرکوب مردم توسط رژیم پهلوی صادر شده بود]، با برپایی جشن، موجب تفرقه در بین نیروهای مذهبی شدند.

 

خطاکاران دیشب با تجمع در مقابل حرم‌های مطهر در پی این بودند که خود را به‌عنوان جریان مذهبی جا بزنند. حال آنکه تنها دغدغه این روزهای مذهبی‌های واقعی، خدمت رسانی به مردم و تلاش برای شکست دادن ویروس کرونا است. این را می‌شود از فعالیت‌های جهادی‌شان در مساجد فهمید.

 

برائت مذهبی های اصیل از اقدامات موهن

اندکی پس از رسانه‌ای شدن خرابکاری های شب گذشته، جریان مذهبی واقعی قم، با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدامات اخیر، از مقصران حادثه اعلام برائت کردند.

 

این بیانیه به شرح ذیل است: هیئت های مذهبی قم ضمن تاکید بر تبعیت از تصیمات تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسئولان استانی مبنی بر تعطیلی اماکن مقدس به منظور پیشگیری از گسترش بیماری کرونا، بر برخورد قاطع با حرمت شکنان توسط مراجع انتظامی و قضایی تاکید شده است.

 

اسامی برخی از هیئات از این قرار است:

هیئت حضرت موسی مبرقع(ع) (چهل اختران)

تکیه یزدی‌ها (بازار)

هییت دلسوختگان قاسم بن الحسن(ع)

هیئت کف العباس(ع)

هیئت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) (موج الحسین)

هیئت بنی الزهرا (بازار)

هیئت یازهرا(س)

هیئت خادم الرضا(ع) 

هیئت یازینب(س)

مسجد فاطمیه باجک

مسجد امام حسین(ع) (گچ پزی)

مسجد متحد امیر المومنین(ع)

مسجد حضرت موسی بن جعفر (رهبر)

هیئت قمر بنی هاشم(ع) (بالاسر)

هیئت خادم الشهدا

هیئت جوانان اباعبدالحسین(ع)

هیئت فاطمیون

مسجد امام حسن عسکری(ع)

هیئت و حسینیه فاطمه الزهرا(س)

مسجد باغ پنبه

بقیه الله(ع)

 

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به «هتاکی به حرم اهل بیت(س)» واکنش نشان داد.

 

در این بیانیه آمده است: «اکنون که چالش ویروس کرونا، کووید ۱۹ به ابتلائی عالمگیر تبدیل شده و ایران عزیز و شهر مقدس قم نیز با این بلیّه مواجه گردیده، روشن است که محوریت توأم با عقلانیت و معنویت در پشت سر گذاردن این ایام کرونایی مهم‌ترین اصلی است که نباید فراموش شود و یا مورد کم‌توجهی قرار گیرد

 

حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها قرن‌ها است که ملجاء و پناه شیعیان و مسلمانان جهان و به ویژه مجاوران حضرتش بوده است... بدون شک هیچ موضوعی نمی‌تواند بهانه‌ای برای هتک حرمت این حریم کبریایی باشد و هرچند که برای مومنین بسته بودن درب این بارگاه سخت و جانکاه است.»

 

حال انتظاری که از دستگاه قضا می‌رود این است که بدون هیچ ملاحظه‌ای با حرمت شکنان قم و مشهد برخورد کند.

 

چرا که این متحجرین با وجود تأکیدات چندباره رهبر انقلاب اسلامی و اکثر مراجع عظام تقلید بر رعایت اصول بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا، اقدام به تجمع در مقابل حرمین مطهر کرده و با گستاخی تمام وجهه دین و شریعت را نشانه رفتند.



منبع؛ رجانیوز

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار