وزیر دارایی فرانسه طرح پیشنهادی به ایران را به واشنگتن می برد

یک دیپلمات گفته است ممکن است آمریکا امروز موضع خود در قبال پیشنهاد فرانسه را اعلام کند.

به گزارش راه شلمچه، وزیر دارایی فرانسه برای بحث در مورد پیشنهاد به ایران، راهی واشنگتن شد

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت، پیشنهاد فرانسه به ایران برای حفظ توافق هسته‌ای، اعطای یک خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری تا پایان سال ۲۰۱۹ در ازای بازگشت ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای است.

«برونو لو میر» وزیر دارایی فرانسه امروز راهی واشنگتن شده تا در مورد این ساز و کار با واشنگتن رایزنی کند.

یک دیپلمات گفته است ممکن است آمریکا امروز موضع خود در قبال پیشنهاد فرانسه را اعلام کند.

هرچند مقام‌های آمریکایی رفع تحریم‌های ایران را رد کرده‌اند، اما در جریان نشست سران گروه ۷، به نظر می‌رسیده ترامپ با این ایده مخالف نیست.

مذاکرات ایران و فرانسه هنوز به مرحله بحث در مورد نحوه بازپرداخت این خط اعتباری نرسیده است، اما انتظار می‌رود فروش نفت ایران به مرور از سر گرفته شود.

تاکنون چند کشور برای پیوستن به این ساز و کار با فرانسه رایزنی کرده‌اند.ماکرون اعطای این خط اعتباری را به بازگشت ایران به انطباق کامل با برجام منوط کرده است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه نیز امروز اظهار داشت که هنوز اقدامات زیادی برای حفظ برجام باید انجام شود. مذاکرات با ایران شکننده اما در جریان است.

وی افزود: مذاکرات با ایران درباره  گشایش خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری نفتی در برابر بازگشت ایران به تعهدات پیشین خود در برجام  ادامه دارد.

«پکا هاویستو» وزیر خارجه فنلاند نیز گفته است: ابتکار فرانسه نشان می‌دهد اروپایی‌ها درباره  مسئله مربوط به ایران «جدی» هستند. احتمال دارد در بسته پیشنهادی به ایران، اعطای خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری و اجازه صادر کردن ۷۰۰ هزار بشکه نفت در روز ، در نظر گرفته شود.



منبع؛ جام نیوز

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار