رئیس و سخنگوی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی:

پرسش خوب راه شلمچه را به دکتر جلیلی انتقال می‌دهیم

نشست خبری رئیس و سخنگوی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، عصر امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه، در ابتدای این نشست حجت الاسلام مهدی تجریشی گفت: جوانان با استعدادی در تیم آقای جلیلی از تمام کشور حضور دارند و مجموعه ای از جوانان طلبه از دانشگاه های مختلف فعالیتی را در تهیه کتاب اطلس راهبردی انجام دادیم و کتاب را به نهادهای مختلف ارائه می دادیم و استقبال زیادی از کتاب نمی شد اما دکتر جلیلی بادیدن این کتاب آن را به مقام معظم رهبری معرفی کرده که مورد توجه قرار گرفت و نهادهای مختلف به دنبال سفارش این کتاب بر آمدند.

وی افزود: این کار دکتر جلیلی که به فعالیت جوانان اهمیت می دهند و حمایت که از دستشان بر می آید انجام می دهند از ویژگی های ایشان در تعامل و ارتباط با جوانان است در واقع فضای ایجاد شده در اطراف آقای جلیلی همه جوان بوده و افرادی توانمند هستند. 

تجریشی تصریح کرد: دنبال کار واقعی و حل مشکلات کشور است آقای جلیلی با افرادی که کارایی ندارند همکاری نمی کنند و آقای جلیلی تاکید دارند که در صورت که رئیس جمهور شوم الزاماً از افرادی که در ستاد انتخابات من فعالیت می کنم استفاده نکرده و از قشر و طیف های مختلف استفاده خواهند کرد.

وی اضافه کرد: دغدغه اصلی آقای جلیلی شایسته سالاری است شاید افراد سرشناس در تیم آقای جلیلی حضور داشته باشند اما براساس کارآمدی از افراد متخصص استفاده می شود.

خبرنگار راه شلمچه از رئیس ستاد سعید جلیلی سوال کرد با توجه به وعده‌هایی که کاندیداهای گذشته دادند اما بر خلاف آن عمل کردند و بعضا زیر آن زدند و از مهمتر اینکه حتی عذرخواهی هم نکردند. با توجه به این آیا آقای جلیلی حاضرند قبل از انتخابات در جمع خبرنگاران تضمینی دهند که مثلا اگر نتوانستم به وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی عمل کنم عذرخواهی کنم و یا موارد دیگر؟

حجت‌الاسلام مهدی تجریشی گفت: تدوین برنامه‌های دکتر جلیلی در این چندساله به گونه‌ای بوده که اگر 60 درصد تضمین اجرایی داشته مطرح می‌شد و شعار ما صداقت با مردم است و می‌شود به کارنامه کاندیداها هم توجه کرد.

مرتضی فیروزآبادی سخنگوی ستاد جلیلی در این باره ورود کرد و گفت: پیشنهاد خوبی مطرح شده و حتما پیگیری می‌کنیم و به دکتر جلیلی انتقال می‌دهیم اما یکی از ویژگی‌های دکتر جلیلی دغدغه ضمانت اجرایی طرح‌ها و شعاری دولت او می‌باشد.

تجریشی همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال کناره گیری آقای جلیلی در روز های پایانی انتخابات  به نفع آیت‌الله رئیسی گفت: از رسانه‌ها درخواست داریم تا به موضوعات اصلی مردم و مواردی که دغدغه آن‌هاست بپردازند. اینکه آیا ستاد کاندیداها با هم هماهنگی دارند یا خیر، مسئله مهمی نیست. 

وی با اشاره به تلاش برخی رسانه‌ها برای پوششی نامیدن برخی کاندیداها، گفت: کاندیدای پوششی، سنت غلطی بود که از دور قبل باب شد و این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که یک کاندیدا،‌دارای ضعف باشد و نیاز داشته باشد تا برخی افراد با حضور در انتخابات، ضعف‌های او را پوشش دهند.

رئیس ستاد انتخابات جلیلی با بیان اینکه آقای جلیلی حضور غیرواقعی در انتخابات را غیرصادقانه می‌داند گفت: پوششی نامیدن آقای جلیلی، توهین به مردم و خود آقای رئیسی است.

تجریشی افزود: وقتی فردی کاندیدای انتخابات می‌شود خود را در معرض قضاوت مردم قرار می‌دهد یعنی خود را اصلح می‌داند و می‌خواهد برنامه‌های خود را به مردم معرفی کند.

  

تجریشی درباره نگاه «دولت جهاد و جهش» به سیاست خارجی گفت: سیاست خارجی برای مردم اهمیت دارد چرا که ملت مسائل اقتصادی و معیشت را در برجام و سیاست خارجی می دانند که در این رابطه باید گفت مسیر مذاکرات اشتباه بود و آقای جلیلی هم از ابتدا با روش ارتباط در سیاست خارجی مخالف بود. خلاصه حرف آقای جلیلی این است که مذاکره ای که خوب باشد  آثار آن در سفره مردم مشاهده می شود و به عنوان یک دیپلماسی و سیاست خارجی خوب است نه سیاست خارجی که دولت فعلی انجام می دهد.

وی ادامه داد: برای تک تک استان‌ها حرف داریم چرا که آقای جلیلی در طی ۸ سال بیش از ۱۱۰ سفر استانی داشته اند و از نزدیک با همه دغدغه های مردم و مشکلات کلان استان ها آشنا شده است.

وی با تقدیر از صداوسیما بابت زحمات روزهای اخیر گفت: انتقادی که وجود دارد این است که اولاً چرا هر سه مناظره کاندیداها در روز مسابقات فوتبال هست آن هم در روز کاری. موضوع دوم این است که چرا اولین مناظره، ده روز قبل از روز انتخابات است، درحالی که از قبل‌تر می‌شد مناظرات را برگزار کرد.

تجریشی با انتقاد از اینکه زمان مناظره از ۲۲۰ دقیقه به ۱۸۰ دقیقه کاهش یافته است، گفت: با این وضع، آگاهی بخشی به معنای واقعی اتفاق نمی افتد.

وی با بیان اینکه باید تعداد مناظرات افزایش یابد، گفت: آقای جلیلی از همین امروز حاضر است تا در هر مناظره‌ای در صداوسیما حضور پیدا کند.

رئیس ستاد جلیلی با بیان اینکه به عزیزان صداوسیما سوءظن نداریم، گفت: با این حال ابهاماتی وجود دارد مبنی بر اینکه این مجموعه اقدامات برای عدم ایجاد شور انتخاباتی است.


اگر خوشت اومد لایک کن
2